Behöver hjälp med diff, Volvo

Spiike
24 april 2009 · 1 196 Inlägg

skulle behöva lite hjälp och få reda på vad det här är för diff

http://i369.photobucket.com/albums/oo137/spiike-08/DSCI0260.jpg

mvh jocke

Spiike
24 april 2009 · 1 196 Inlägg

ingen som vet, och skulle även behöva hjälp av någon som berättar hur man får ur den,

kolvas
24 april 2009 · 4 001 Inlägg

ser ut som en DANA men dom brukar inte ha dom där spåren.
Plocka ur drivaxlarna sen är det bara att lyfta ur hela packetet

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
timmo
24 april 2009 · 34 Inlägg

bara att släppa överfallen sen dra ut drivaxlarna sen ska de bara varar att ta ut den. vet tyvär inte vad de är för diff!

Spiike
24 april 2009 · 1 196 Inlägg

kolvas skrev:
ser ut som en DANA men dom brukar inte ha dom där spåren.
Plocka ur drivaxlarna sen är det bara att lyfta ur hela packetet

okej, är det någon bra diff lr?
men hur får man ur drivaxlarna då?
ligger på en grus parkering och mekar så hehe

timmo
24 april 2009 · 34 Inlägg

du tar bort bromsskivorna bak sen inanför navet sitter de 4st skruvar du släpper på då får du me lager o drivaxel ut.

Henka_ Slav
24 april 2009 · 1 454 Inlägg

sitter den i din 940? isf kan de vara en såndär (vet inte vad dom heter) som släpper vid ca 30 km/h volvo original.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
kolvas
24 april 2009 · 4 001 Inlägg

ta bort bromsok & skivor så sitter det fyra bult med 14 skalle har jag för mig som man kommer åt med förlängare & muttermaskin genom det stora hålet i drivaxeln, så är det bara att lossa på dom och slita ut men se till att inte blanda ihop vänster & höger drivaxel & inget grus i lagrena, jag hade nog inte gjort ett sånt jobb utomhus.

Diffen är rätt hyfsad, klarar väl runt 250hk om man byter korsen i den med jämna mellanrum.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Spiike
24 april 2009 · 1 196 Inlägg

det är ingen orginal diff, och tro mej den släpper i farter över 30 km/h så

kolvas
24 april 2009 · 4 001 Inlägg

Henka_ skrev:
sitter den i din 940? isf kan de vara en såndär (vet inte vad dom heter) som släpper vid ca 30 km/h volvo original.

njae, jag har för mig att dom ser annorlunda ut, men ifall det är en sådan så går den att schimsa om så man får 8-10 kg förspänning i den så diffar den hela vägen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Spiike
24 april 2009 · 1 196 Inlägg

nu är den äntligen ur iallafall, nu gäller det bara att ta reda på vad det är för diff och slänga i den i 940in hehe

kolvas
24 april 2009 · 4 001 Inlägg

Spiike skrev:
nu är den äntligen ur iallafall, nu gäller det bara att ta reda på vad det är för diff och slänga i den i 940in hehe

eehhh, bara slänga i?! njae, det gäller att du håller koll på hur du ska schimsa in den så du får rätt spel mellan kronhjul & pinjong samt rätt inspänningsmått på lagerna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
manne68
17 juli 2017 · 3 Inlägg

har en volvo 740 -88 manuell med diffad bakaxel, går det byta från en 940 automat bakaxel (endast klunchen ) eller ska man byta hela bakaxeln, tacksam för hjälp

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang