Release: Garaget v7.5 (Betygssättning av bilar)

Knugcab
4 juni 2009 · 5 111 Inlägg

Volvo 780 är ju en modern klassiker, att visa upp en sådan i originalskick är ju inget att skämmas över här, tvärt om. Jämför med (ytterst tillspetsat och inte bilar som lirar i samma division ens, jag vet) en Mercedes 300 SL t.ex., måste man "styla" en sådan för att den ska vara speciell och få läggas upp här? Annars ser den ju ut som alla andra 300SL...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Jagaren
4 juni 2009 · 6 Inlägg

Fisse skrev:

Jagaren skrev:

og900turbo skrev:

Vf laddar du upp din polo om vanliga Svensson bilar inte duger? o Volvo är dessutom så Svensson det kan bli .

Polon finns inte här

& om du nu tar en volvo 780 som är så ovanlig att många aldrig sett en hur menar du då? det finns 378st registeringar i swe totalt på 780 hur många 10000tals skyline & cadilackar finns det då? 6900A fordar ska v ist finnas i swe vad är då en ovanlig bil enligt dig?

Dessutom hade min 780 v8 det vet jag om en till i världen i usa närmare bestämmnt

Nå saabis vart hittar du ovanliga bilar?

När man läser det du skriver tycker ja de låter som om din bil är den snyggaste på detta stället....
Vad förutom V8:an i din är speciellt på den?ser la ut som alla andra 780.....

Hehe klart den är snyggast wink

nä men alla bilar ändrar man inte för mkt på då dom är unika redan från början

jag tror du lider av volvo sjuka hade det tex varit en de tomaso pantera som är lika vanlig så tror jag inte du hade utalat dig tror mer på lite volvo rasism från din sida sett wink

(ser la ut som alla andra 780....) det är lixom det som är lite av grejen med den att den ska se lite orginalbil ut detta är ju en bilutstälning där hör klassiker & ovanliga bilar hemma)

//Hanna

Transas är ett NAVIGATIONS PROGRAM för sjöfarten ingen sexuell läggning
//Hanna utan penis som det ska vara ;)
Volvo 780 Betone "Trimmad V8 med Sprut" (1987)
chrizz Administratör
5 juni 2009 · 11 780 Inlägg

Ta er diskussion i en annan tråd, den är inte relevant till den här nyheten.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
st1n5y
16 juni 2009 · 12 Inlägg

jag tycker att förslaget låter toppen, precis som folk säger smaken är som baken, men ska man lägga en 1a, som har högt snitt.. så kan man ju vara man/kvinna att stå för varför man gör de lägga en fin komentar ^^ 

// Fredrik

Som ja brukar säga , "Ingen kommer ihåg en fegis"
M635Forever
16 juni 2009 · 101 Inlägg

Mycket bra initiativ.
Detta är mycket rättvist tycker bla jag själv! smile

BMW M635Csi "Pamela" (1984)
635CSi
24 juli 2009 · 135 Inlägg

Bra att ni gjort den ändringen!
Jag förstår egentligen inte varför man vill sätta en 1.a eller 2:a, är man avis på någon med högre betyg är det bara till att gå hem och putsa och ta bättre bilder, that's it!

mvh Fredrik

BMW 525iM "eSextin" (2010)
BMW 635 CSi "den Svarta" (1986)
BMW Alpina B7 Turbo Coupé "den Gröna" (1986)
Mikel_83
29 juli 2009 · 45 Inlägg

Om man har en bil med bara femmor, borde inte betyget vara fem punkt noll då? polaren har 18 femmor och inget med men betyget är 3.90...

Tegelstenen Vingåkers Bo
8 augusti 2009 · 70 Inlägg

Ska inte motiveringen beskriva varför bilen ska få dåligt betyg.. Jag fick en etta för att de står att jag inte gillar japanska bilar på min presentation, då fick jag en etta på min bil.

Så borde de inte vara.


Annars är de en bra funktion..

Senast redigerat av Tegelstenen (8 augusti 2009)

Nissan King cab "Diesel" (1987)
Volvo Amazon "weber" (1962)
twin_cam Smålänning
9 augusti 2009 · 7 877 Inlägg

Tegelstenen skrev:
Ska inte motiveringen beskriva varför bilen ska få dåligt betyg.. Jag fick en etta för att de står att jag inte gillar japanska bilar på min presentation, då fick jag en etta på min bil.

Så borde de inte vara.


Annars är de en bra funktion..

Nej det där är helt fel... Anmäl smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Losgard
9 augusti 2009 · 1 688 Inlägg

Varför helt enkelt inte bara göra så man måste kommentera för att ge något betyg över huvud taget?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
twin_cam Smålänning
9 augusti 2009 · 7 877 Inlägg

Losgard skrev:
Varför helt enkelt inte bara göra så man måste kommentera för att ge något betyg över huvud taget?

Då skulle många skita i att rösta...

Människan är konstruerad för att göra det lätt för sig.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
10 augusti 2009 · 1 948 Inlägg

Losgard skrev:
Varför helt enkelt inte bara göra så man måste kommentera för att ge något betyg över huvud taget?

Det där låter som en jättebra idé! Jag hade varit mycket gladare om jag hade vetat vad folk igentligen gillar/inte gillar än att bara får veta vad som är dåligt... ett alternativ kan vara att man måste skriva varför man röstar femma, så att både högsta och lägsta betyget får motiveras...

Finns lika många som rösta 5a som det röstades 1or innan motiveringen infördes.... och många 5or(liksom ettorna) röstas "bara för att"... gillar man en bil så pass mycket att man vill ge den en femma... då tycker jag att man kan lägga en motivation...  dels för att tomma maxpoäng inte betyder något, utan det är dem där ärliga svaren om varför folk gillar ens bil som värmer gött smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
FarbrorMysig
28 augusti 2009 · 2 Inlägg

635CSi skrev:
Bra att ni gjort den ändringen!
Jag förstår egentligen inte varför man vill sätta en 1.a eller 2:a, är man avis på någon med högre betyg är det bara till att gå hem och putsa och ta bättre bilder, that's it!

mvh Fredrik

Finns de som sätter ettor och tvåor för att jävlas.
Sådana människor behöver vi inte på Garaget.
Mvh Eva.

Samt så finns det människor som inte har samma smak som bilägaren. Jag tycker inte om feta fälgar, snorgul färg och lampor överallt. Skall jag då (som minoritet) behöva stå till svars bara för att jag tycker annorlunda? Jag är absolut inte på några som helst omständigheter avis på en sådan bil, den är bara rent ut sagt ful i mitt tycke.

Ta era åsikter och dra till skogs.

AndreBC
22 september 2009 · 32 Inlägg

destår ju att. om en bil som nästan alla tycker är en 5a o en röstar en 1a då beöhöver den som röstar en 1a komentera men är det en rosthög o majoriteten har röstat 1er på bilen måste man ju inte komentera så jag tror inte de blir några som hälst problem med detta tror bara tt det kommer bli bättre:)

BMW E90 330 "330i" (2006)
Ford mustang "Roush Stage 2" (2006)
Dark-Red
3 december 2009 · 206 Inlägg

Tycker detta kommer bli jättebra så får dom som sätter ge en åsikt om de istället för o verka bara avundsjuka

Gött med lite förnying här på garaget

Rub Dub a Dubstep
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
supraturbo gött med mos pajjka
27 mars 2010 · 181 Inlägg

ta bort betyg systemet helt och hållet istället och bara ha kvar att ge kommentarer istället, garaget är ju en samlingsplats för bilar och folk som vill läsa lite om div bilar och kolla lite bilder och lägga en kommentar, men varför ha en betygsystem som skall klanka ned på vissa bilar som en person inte gillar medans skaparen har lagt ned hur mycket tid som helst och skall bli bemött med en usel 1:a tex ,med motevering eller inte så tycker jag betyg systemet suger mer än tracy lords någonsin gjorde.

Toyota supra eurospec "old blue" (1994)
Aquilla
13 april 2010 · 299 Inlägg

jag har fått motiveringen till betyget 1 "fy fan" bra motivering va?

tycker det är både onödigt o överflödigt + lite larvigt att ha ett betygssystem överhuvudtaget annars.. alla har väl olika smak o så har det alltid varit o lär förbli!

Senast redigerat av Aquilla (13 april 2010)

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Uttelito Kung
18 april 2010 · 603 Inlägg

Nu när man röstar 1 på en bil man inte tycker om så får man ju massa skit av alla mainstreams, riktigt dåligt att man måste motivera sin åsikt, och även om man skriver vad man tycker så accepterar ju inte folk det utan börjar hacka på en istället.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Vti-Johan
15 oktober 2010 · 22 Inlägg

Förstår inte varför man ska motivera när man röstar en 1a. Detta gör ju bara att man måste skriva tråkiga kommentarer till folk som kanske tar illa upp?

I samma veva så säger ni att man inte får motivera att man röstar 5a. Som tex "en klar 5a" utan då räknas det som röstfiskande?

CarpeDiem German Engineering
15 oktober 2010 · 9 081 Inlägg

Uttelito skrev:
Nu när man röstar 1 på en bil man inte tycker om så får man ju massa skit av alla mainstreams, riktigt dåligt att man måste motivera sin åsikt, och även om man skriver vad man tycker så accepterar ju inte folk det utan börjar hacka på en istället.

Jag håller med dig, riktigt dåligt.

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang