Någon som kan klä om instrumentbräda med Alcantara?

T-RÖD Hifi Freak
1 juli 2009 · 462 Inlägg

Vet inte om detta är rätt avdelning i forumet. Om det är fel så får gärna någon snäll moderator lägga den i rätt del.

Som topic så söker ja någon privatperson eller företag. Som kan klä om min instrumentbräda (överdelen) i min Volvo V70R -98 med Alcantara. Ev även baslådan också till vettiga pengar. Va på en firma här i Stockholm o kollade. Men för dom pengarna skulle det bli billigare o köpa ny bil...

Tack på förhand.

Mvh Andreas

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
1 juli 2009 · 2 853 Inlägg

T-RÖD skrev:
Vet inte om detta är rätt avdelning i forumet. Om det är fel så får gärna någon snäll moderator lägga den i rätt del.

Som topic så söker ja någon privatperson eller företag. Som kan klä om min instrumentbräda (överdelen) i min Volvo V70R -98 med Alcantara. Ev även baslådan också till vettiga pengar. Va på en firma här i Stockholm o kollade. Men för dom pengarna skulle det bli billigare o köpa ny bil...

Tack på förhand.

Mvh Andreas

de flesta som byter överdrag på soffor osv. kan göra det. så en firma i din närhet kan säkert det..

va betalar du för alacantran? såg nån som sålde de för 250kr meter 140 bredd tror ja de var.. mocka dvs:P äkta eller inte spelar nog ingen roll tongue

pwilhelm Hewi
1 juli 2009 · 571 Inlägg

Lyssna med PM-Shopen i Solna , de vet nog vilka som kan göra detta.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt
BMW 530iM "Sound by Hewi" (2000)
T-RÖD Hifi Freak
2 juli 2009 · 462 Inlägg

Okej får kolla upp det. Har inte fått tag på någon Alcantara än. Va på Lh bil inredning dom skulle ha 8000kr bara för o klä om överdelen. Och då är den bortplockad. Så dom behöver inte skruva loss den. Vet inte. Men ja tycker det är grymt dyrt för o bara klä en överdel på instrumentbräda.

Var såg du den Alcantaran?

pattilatti2 skrev:

T-RÖD skrev:
Vet inte om detta är rätt avdelning i forumet. Om det är fel så får gärna någon snäll moderator lägga den i rätt del.

Som topic så söker ja någon privatperson eller företag. Som kan klä om min instrumentbräda (överdelen) i min Volvo V70R -98 med Alcantara. Ev även baslådan också till vettiga pengar. Va på en firma här i Stockholm o kollade. Men för dom pengarna skulle det bli billigare o köpa ny bil...

Tack på förhand.

Mvh Andreas

de flesta som byter överdrag på soffor osv. kan göra det. så en firma i din närhet kan säkert det..

va betalar du för alacantran? såg nån som sålde de för 250kr meter 140 bredd tror ja de var.. mocka dvs:P äkta eller inte spelar nog ingen roll tongue

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 juli 2009 · 2 853 Inlägg

det var här på garaget en kille som säljer de, hans morsa tar in sådant.. sök bara på alacantra så skall de nog komma fram den tråden specifikt..

8000kr.. NJA vilket svammel.. köper du kontaktlim/fastbond30 så limmar ja dit den för 100spänn + några öl smile 8000 det var de sjukaste ja hört! va är de för timkostnad 5000kr tim? kan ju inte ta mer än 1.5h att sätta dit den. visst att limmet måste torka några timmar innan, samt att de tar en stund att montera men inte fan nå 8000kr .. BLIR ju nästan förbannad tongue

Nocturnal
2 juli 2009 · 500 Inlägg

Det beror ju på hur komplexa vinklar det är. Måste man sy och greja för att få det snyggt rullar timmarna iväg. Jag vet, jag har själv gjort det wink
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=429281

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 juli 2009 · 2 853 Inlägg

ja... men han kanske syftar på att han även köper matrialet där. dvs alacantran.. då kan det ju vara förståligt då "fabriks" alacantra ligger ute för 950spänn typ...per m

dbakuten TEAM dBAkuten
2 juli 2009 · 865 Inlägg

Alcantara kan man bara sträcka åt ett håll sen måste man sy i den. och är det så att man få formsy den först sen limma så är 8000 ett normaltpris.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
T-RÖD Hifi Freak
2 juli 2009 · 462 Inlägg

Okej om 8000kr är ett normalpris för den lilla brädan. Ta då S60 måste ju fan kosta 30.000kr... Får väll bli vinyl då. Eller ragga upp någon brud med symaskin som är duktig på o sy... tongue

dbakuten skrev:
Alcantara kan man bara sträcka åt ett håll sen måste man sy i den. och är det så att man få formsy den först sen limma så är 8000 ett normaltpris.

MVH//Björn

andreas_gbg_
2 juli 2009 · 1 634 Inlägg

De du kollade kör säkerligen med riktig alcantara, då kostar den typ 2000kr löpmetern. Sedan är det inte det lättaste att klä med det heller som tidigare sagt så måste man sy, och det björn säger att den är sträckbar endast åt ett håll stämmer om man tycker att det lilla kallas för sträckbart wink Inte i närheten av vinyl det där.

Alcantara är LYX. Vill man ha lyx får man betala för det. Jag hade också velat använda alcantara, men pga den ekonomiska biter blev det flockning istället.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 juli 2009 · 2 853 Inlägg

därav jag rekomenderade den där som kostar 250kr/m då det är ett mocka liknade matrial. och ingen kommer se skillnad tongue

Annars kan du ju alltid flocka. kostar väl ca 1500 för en instrumentbräda..

Blir ungefär samma pris om du skall klä med vinyl. 200kr m iaf. plus lim...fastbond30.

jag hade köpt "fejk" alacantra. lämnat in det hos en som lägger om fotöljer/soffor, alt. en bra sömmerska som kan sy den snyggt efter brädan, med snyggt snitt på tyget. kan ju välja en rolig färg på tråden då med smile som bryter snyggt mot tyget dvs.

Brudar kan man alltid flörta med. Sen finns det lärlingar som kan göra sådant rätt så billigt och de kan sy. :smile

Senast redigerat av pattilatti2 (2 juli 2009)

Polomannen VAG-tekniker
4 maj 2021 · 21 Inlägg

nåt företag som kan flocka instrument runt sthlm.???

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang