STULEN: V40 T4 *Bedragare i Halmstad*

Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
21 oktober 2009 · 296 Inlägg

Jävligt tråkigt , men jag hoppas det löser sig iaf !

Det blir som det blir!
Rock-Star
29 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

hur har d gått?

WoozyDozz
29 oktober 2009 · 918 Inlägg

Händer det nåt?

MST4
2 november 2009 · 224 Inlägg

Det händer inte mycket tyvärr, pratade med polisen förra veckan och killen håller fortfarande på och gör bedrägeri och de får inte fast killen.

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
tc3e
2 november 2009 · 165 Inlägg

Hoppas ni får tag på killen ;p

torpis Forummoderator
6 november 2009 · 10 572 Inlägg

MST4 skrev:
Det händer inte mycket tyvärr, pratade med polisen förra veckan och killen håller fortfarande på och gör bedrägeri och de får inte fast killen.

Samtliga i familjen har stora skulder och finns inte på de adresser de är bokförda på.   Förmodligen livnär de sig på denna sortens affärer eftersom de inte kan gå hem och kolla posten, inte gå till banken, inte gå till dagis och hämta barnen utan att riskera ett järnrör i nacken.   Fy tusan att ha lurat så många personer *ryser*

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
7 november 2009 · 296 Inlägg

torpis skrev:

MST4 skrev:
Det händer inte mycket tyvärr, pratade med polisen förra veckan och killen håller fortfarande på och gör bedrägeri och de får inte fast killen.

Samtliga i familjen har stora skulder och finns inte på de adresser de är bokförda på.   Förmodligen livnär de sig på denna sortens affärer eftersom de inte kan gå hem och kolla posten, inte gå till banken, inte gå till dagis och hämta barnen utan att riskera ett järnrör i nacken.   Fy tusan att ha lurat så många personer *ryser*

Fyfan , visste att det fanns idioter , men inte sånna som livnärde sig på att lura folk hmm
Som jag sa innan jag hoppas verkligen att det löser sig.

Det blir som det blir!
Pikey
7 november 2009 · 2 283 Inlägg

Dream_ skrev:

torpis skrev:

MST4 skrev:
Det händer inte mycket tyvärr, pratade med polisen förra veckan och killen håller fortfarande på och gör bedrägeri och de får inte fast killen.

Samtliga i familjen har stora skulder och finns inte på de adresser de är bokförda på.   Förmodligen livnär de sig på denna sortens affärer eftersom de inte kan gå hem och kolla posten, inte gå till banken, inte gå till dagis och hämta barnen utan att riskera ett järnrör i nacken.   Fy tusan att ha lurat så många personer *ryser*

Fyfan , visste att det fanns idioter , men inte sånna som livnärde sig på att lura folk hmm
Som jag sa innan jag hoppas verkligen att det löser sig.

Du har mycket kvar att lära...

R.I.P. Michael Jackson!
FireTraXX DFFL
7 november 2009 · 9 020 Inlägg

Pikey skrev:

Dream_ skrev:

torpis skrev:

Samtliga i familjen har stora skulder och finns inte på de adresser de är bokförda på.   Förmodligen livnär de sig på denna sortens affärer eftersom de inte kan gå hem och kolla posten, inte gå till banken, inte gå till dagis och hämta barnen utan att riskera ett järnrör i nacken.   Fy tusan att ha lurat så många personer *ryser*

Fyfan , visste att det fanns idioter , men inte sånna som livnärde sig på att lura folk hmm
Som jag sa innan jag hoppas verkligen att det löser sig.

Du har mycket kvar att lära...

Vad är meningen med att begå bedrägeri om man inte tjänar pengar på det?
Bedrägeri Pro Bono låter ju inte så jävla lockande. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Turbojesus Flickspanare
7 november 2009 · 728 Inlägg

Pikey skrev:

Dream_ skrev:

torpis skrev:

Samtliga i familjen har stora skulder och finns inte på de adresser de är bokförda på.   Förmodligen livnär de sig på denna sortens affärer eftersom de inte kan gå hem och kolla posten, inte gå till banken, inte gå till dagis och hämta barnen utan att riskera ett järnrör i nacken.   Fy tusan att ha lurat så många personer *ryser*

Fyfan , visste att det fanns idioter , men inte sånna som livnärde sig på att lura folk hmm
Som jag sa innan jag hoppas verkligen att det löser sig.

Du har mycket kvar att lära...

Haha, instämmer...

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
Pitbull MG ZR 160
7 november 2009 · 132 Inlägg

Vet ni namnet på personen??

Mvh Mattias
Highway Performance.
+46763-493494
MG ZR 160 (2003)
BMW E34 535 Turbo. "Sveriges argaste M30B35" (1990)
BMW 525 Touring "Dragbil till turbon" (1993)
BOBBBAN
7 november 2009 · 146 Inlägg

tjenna har precis läst igenom hela tråden och gott folk jag fick ihop en heldel texter som började med

(hur dum får man vara om man säljer utan att få betalt på plats?)

tror att det räckte med den texten innan den första skrev det.


Hoppas det går bra för er med att få fast han .. svårt men ge inte upp hoppet.. hmm en liten tanke men kanske e dyrt men vad vet jag Privat deckare?

/HVH ROBBAN

Peugeot 406 coupe v6 "pinafarina" (2000)
Mellander Yrkes Chafför
7 november 2009 · 380 Inlägg

Det skjuts för lite:) Hoppas ni får tag i killen!

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program
MST4
12 november 2009 · 224 Inlägg

Pitbull skrev:
Vet ni namnet på personen??

Ja, både på honnom och hela familjen.
de tillhör tyvärr den kända släkten i sverige som folk kallar tattare, de har livnärt sig på att stjäla skrot från firmor och göra en hel del andra bedrägerier.

Senast redigerat av MST4 (12 november 2009)

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
SibbSon Mr. AUDI !
12 november 2009 · 642 Inlägg

MST4 skrev:

Pitbull skrev:
Vet ni namnet på personen??

Ja, både på honnom och hela familjen.
de tillhör tyvärr den kända släkten i sverige som folk kallar tattare, de har livnärt sig på att stjäla skrot från firmor och göra en hel del andra bedrägerier.


Taikon?

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Nosliwe
13 november 2009 · 2 024 Inlägg

Ibland börjar man fundera på om Sveriges lagar inte är gjorda för att gynna brottslingar och ge polisen mindre rätt att göra något. Fy f*n för folk som inte kan göra rätt för sig. Hoppas ni får tag på honom / pengarna.

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
ironhead volvoraggare
13 november 2009 · 4 776 Inlägg

du kan ju annars gå ut i alla tidningar det får ju killen att få press på dig  sätt ut hittalön en stor summa sålär det ju vara nån som ringer och säger vart bilen står

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
hogberg Lärare
13 november 2009 · 50 Inlägg

Skicka gärna länken (filmen) så kanske jag kan hjälpa dig....

Till alla som måste förklara för killen hur korkad han har varit: dumhet är inte ett brott, men det är bedrägeri! Så sluta gnäll på honom, han har nog själv insett att det inte var det bästa, och mår kanske inte så bra över detta!

Trevlig helg på er!

"Om något funkar, skruva sönder det och kolla varför!"
MST4
13 november 2009 · 224 Inlägg

ironhead skrev:
du kan ju annars gå ut i alla tidningar det får ju killen att få press på dig  sätt ut hittalön en stor summa sålär det ju vara nån som ringer och säger vart bilen står

Bilen är inga problem den står i Halmstad hos polisen nu, iom att det finns en skuld på den så kommer den med sannolikhet att återfås.
värre är det för han som köpte den av bedragaren, det är detta som han livnär sig på bla.

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang