Säker knapp till varvtalsregulator?

Boyeson
15 oktober 2009 · 80 Inlägg

heej, jag letar efter en säker knapp att ha till min varvtalsregulator till min a-traktor, ( och försök inte trycka ner mig bara för att jag har en a-traktor det är faktisst också ett fordon)

men aja till saken jag har hört att det finns knappar som man måste hålla inne i 5 - 10 sek
för att den ska funka.    jag undrar om ni vet några sådana ställen  där man kan köpa en sådan knapp?
skulle vara jätte hyggligt om ni vet något sådant place. 
tack på förhand mvh Strid smile

Ford Bronco XLT "MudWeiser" (1989)
gravityone Fixare
15 oktober 2009 · 321 Inlägg

Hur menar du med "säker" knapp? Att du inte kan slå på den av misstag eller att polisen inte ska kunna stänga av den? Annars är ju en nyckelbrytare väldigt bra för alternativ 1. Bara att sätta den mellan sätena eller liknande.

Lone Star Garage
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
p-nyhlen Quattro - bar å åk
15 oktober 2009 · 621 Inlägg

En varvtalsregulator är ändå inte godkänt på en A-traktor. Skulle du bli stoppad och du har en sån så blir polisen bara mer misstänksamma.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
turboforssen Telge Drifting Team
15 oktober 2009 · 5 398 Inlägg

varför inte koppla den till stereon smile vet en polare som hade det
när fronten vi i så gick den som en vanlig bil å när den va borta så gick den som en a- traktor:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
loow Jävel
15 oktober 2009 · 2 018 Inlägg

eller ha en kabel hängandes med kabelskor under panalen, de hade jag smile för jag tror aldrig att polisen börjar dra isär elsystemet på bilen för att hitta varvreggen smile Jag blev stoppad 7 ggr, både i sthlm,västerås o i jönköping och det var aldrig några problem alls.

You got to risk it, to get the biscuit :)
turboforssen Telge Drifting Team
15 oktober 2009 · 5 398 Inlägg

så länge dom inte ser att du kör för fort så är det ju lungt .
men tar dom in bilen för inspektion är det rätt skört, då  kollar dom allt

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
loow Jävel
15 oktober 2009 · 2 018 Inlägg

Naturligtvis smile, men angående knappen du ville ha, är det inte en reläästyrd knapp du letar efter? För relääer kan väl försena själva grejen.. typ som att inenrbelysningen inte slocknar direkt när du stänger dörrn.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Boyeson
15 oktober 2009 · 80 Inlägg

Tack för alla tips smile  det var verkligen bra tips smile

Ford Bronco XLT "MudWeiser" (1989)
AudiTQ-90
15 oktober 2009 · 273 Inlägg

turboforssen skrev:
varför inte koppla den till stereon smile vet en polare som hade det
när fronten vi i så gick den som en vanlig bil å när den va borta så gick den som en a- traktor:)

jobbigt läge om polisen vill lyssna på musik medans han provkör tongue

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
b0nd3n
15 oktober 2009 · 1 944 Inlägg

jag hade en knapp liggandes under stolen, men testade även det där med fjärrkontroll, men tog snabbt bort det då min(a) passagerare gillade att trycka på fjärren under färd tongue

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil
adamjosefsson
22 juni 2016 · 1 Inlägg

turboforssen skrev:
varför inte koppla den till stereon smile vet en polare som hade det
när fronten vi i så gick den som en vanlig bil å när den va borta så gick den som en a- traktor:)

hur gör man? har en polare som vill testa koppla den till sterion men vi vet inte hur... tacksam för svar,'

mvh Adam

Volvo-944-ltt-H-reg
26 mars 2020 · 1 Inlägg

b0nd3n skrev:
jag hade en knapp liggandes under stolen, men testade även det där med fjärrkontroll, men tog snabbt bort det då min(a) passagerare gillade att trycka på fjärren under färd tongue

Var kan man köpa fjärrkontroll till H-regg?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang