Saab 900s -91:a. Bilen avställd!

Glader9991
5 maj 2010 · 956 Inlägg

J_Erixzzon skrev:
Så man ska skruva på det som är till vänster om den inringade muttern? Utan att axeln som går in klockan snurras?
Isf så verkar det ju rätt lätt! tongue

Sitter 900 original IC men blir eventuellt 9000/kina i sommar wink

Japp! Så lätt är de inte. Lättast är att ta de under ifrån, men trångt o jävligt att hålla på.

J_Erixzzon
5 maj 2010 · 1 270 Inlägg

Glader9991 skrev:

J_Erixzzon skrev:
Så man ska skruva på det som är till vänster om den inringade muttern? Utan att axeln som går in klockan snurras?
Isf så verkar det ju rätt lätt! tongue

Sitter 900 original IC men blir eventuellt 9000/kina i sommar wink

Japp! Så lätt är de inte. Lättast är att ta de under ifrån, men trångt o jävligt att hålla på.

hehe okej tongue men får prova åå se hur det går! wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
6 maj 2010 · 1 270 Inlägg

Elda skrev:

J_Erixzzon skrev:

Glader9991 skrev:

Japp! Så lätt är de inte. Lättast är att ta de under ifrån, men trångt o jävligt att hålla på.

hehe okej tongue men får prova åå se hur det går! wink

Kan rekomendera handskar om du ska justera efter du kontrollerat trycket, turbon blir varm fort tongue luktade bacon när jag skulle göra det första gången lol

okeej! lol Får tacka för tipset wink

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Szummi
6 maj 2010 · 268 Inlägg

jag kan hålla med Elda just om baconlukten tongue  men sedan vill man bli klar så man har inte lust att vänta tills turbon svalnar så man får ju brännsår sad

Men desto roligare när den laddar mer tongue

Jag gjorde detta med avmonterad motorhuv och var för lat att sätta på den igen när det skulle provköras och om man säger så man har alldrig sett folk glo så mycket innan ^^

J_Erixzzon
6 maj 2010 · 1 270 Inlägg

hehe okej wink

Men en annan fråga! Vågar jag höja det mer än vad det ska vara original nu? smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
7 maj 2010 · 1 270 Inlägg

Elda skrev:
nja lite kanske, orginal laddar ju fulltryckarn 0.7 med APC så 0.5-0.6 kan du ju ha utan o riskera spikningar över hubudtaget. Sj är jag dock lite feg när gäller att ladda mkt, har man inte APC och det spikar till ordentligt står man där och får byta motorn.

Okej, så jag kan ställa på och ha 0,5 nu iaf?
Men har läst om dom som har kopplat in en diod som lyser när bilen spikar. Hur gör jag för att  koppla in en sån? smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Glader9991
7 maj 2010 · 956 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

Elda skrev:
nja lite kanske, orginal laddar ju fulltryckarn 0.7 med APC så 0.5-0.6 kan du ju ha utan o riskera spikningar över hubudtaget. Sj är jag dock lite feg när gäller att ladda mkt, har man inte APC och det spikar till ordentligt står man där och får byta motorn.

Okej, så jag kan ställa på och ha 0,5 nu iaf?
Men har läst om dom som har kopplat in en diod som lyser när bilen spikar. Hur gör jag för att  koppla in en sån? smile

Max 0,45 har jag fått höra ska man köra.
Du måste ha APC för det.

J_Erixzzon
7 maj 2010 · 1 270 Inlägg

Glader9991 skrev:

J_Erixzzon skrev:

Elda skrev:
nja lite kanske, orginal laddar ju fulltryckarn 0.7 med APC så 0.5-0.6 kan du ju ha utan o riskera spikningar över hubudtaget. Sj är jag dock lite feg när gäller att ladda mkt, har man inte APC och det spikar till ordentligt står man där och får byta motorn.

Okej, så jag kan ställa på och ha 0,5 nu iaf?
Men har läst om dom som har kopplat in en diod som lyser när bilen spikar. Hur gör jag för att  koppla in en sån? smile

Max 0,45 har jag fått höra ska man köra.
Du måste ha APC för det.

Okej, men om min laddtrycksmätare stämmer så ha den laddat 0,45 hela tiden jag har haft den. Men 0,5 borde jag kunna ha?

Okej då är det bara skippa den idèn smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
9 maj 2010 · 1 270 Inlägg

Igår kom joH900 här på garaget på besök för att kolla på min bil. Och eftersom den va till salu för rätt pengar så åkte han hem med 2st fina saabar. Så nu blir det han som kommer att fortsätta med 911 Turbon.

Så själv blir det att åka på 2 hjul i sommar smile Sen får jag tacka för alla som följt och hjälp mig!
Mvh Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Driverking
9 maj 2010 · 849 Inlägg

trist sad

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1
J_Erixzzon
9 maj 2010 · 1 270 Inlägg

Driverking skrev:
trist sad

Nä den ville ju inte funka som den skulle, och då är det bättre att nån som vill fixa den gör det ist för att den bara står hos mig...

Elda skrev:
kul att bilen får en sånn eminent ägare som Johannes! undra vad som kommer hända med den nu då smile

Ja det är det! smile
Hade inte sålt den om jag inet visst att den fick en bra ny ägare.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang