Edvinoo skrev:
Adde666 skrev:
Eller låt en rekondare tvätta bilen till dig för 99kr, det är 3st guldtvättar på statoil. Även fast du hade kört i guldtvätten 3ggr så hade inte bilen blivit lika ren som när du eller rekondaren hade handtvättat den.
Tvättar aldrig min bil i en automat men kan säga att jag aldrig sett nån som tar 99 kr för att tvätta bilen, skulle inte en kunna muta min lillebror att göra det för en hundring.
Jag såg häromdan i Växjö att det fanns en som tog 129 kr för avfettning och avspolning.
Det kostar mig 70 kr att köpa en hel flaska med avfettning och spola av bilen med varmt vatten för en tjuga på miljöbiltvätten i Växjö så 90 kr. Och då räcker flaskan med avfettning till minst 2 ggr så ca 50 kr per tvätt..
Jag har lämnat bilen ett par ggr för handtvätt och då gick det på 275 kr, det gjorde jag fram tills att jag bestämde mig för att stanna kvar och se hur han tvättade min bil.
Då blötte de ner bilen, sprutade på nån avfettning från nån maskin som blandade flera kemikalier.
Sköljde av bilen, körde me en silikonskrapa sen med sämsskinn på de tajtare ställena.
Allt detta på 10-15 min, och det betalade jag 275 kr för.
Det var sista gången jag lämnade in bilen på tvätt.