2980
Sök

Automattvätt vs handtvätt tråden

I got Dubs!
2 423 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
http://hd.se/multimedia/archive/00137/rb_biltvatt_lan_1_j_137869d.jpg

Vad tycker du om dessa?

Själv hade jag ALDRIG kört in i en sån även fast jag hade fått betalt för det.

Vad kostar en guldtvätt på statoil, 300 spänn?

Du gör en handtvätt för 10k-15kr MED PROFFSPRUDUKTER!

Eller låt en rekondare tvätta bilen till dig för 99kr, det är 3st guldtvättar på statoil. Även fast du hade kört i guldtvätten 3ggr så hade inte bilen blivit lika ren som när du eller rekondaren hade handtvättat den.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
29 november 2009
Trådstartare
Torlejf skrev:
Kungis skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=PZjWkB_q2lE

Detta klipp har blivit utsett till årets fiasko av flera forum runt om i världen.

Dom har ju inget "riktigt" alternativ.

Vart tog den vanliga tvätten hemma på gargeuppfraten vägen? Den man kan ägna flera timmar åt?
Jag skulle varken tvätta min bil med borste, i automattvätt eller låta några idioter tvätta bilen på en bakgård för 50 spänn. smile

Mvh. David.

Han sa ju själv när han tvättade med borsten "denna borsten har varenda person som har tvättat här innan tappat på backen" så den är full med grus självklart.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Edvinoo skrev:
Adde666 skrev:
Eller låt en rekondare tvätta bilen till dig för 99kr, det är 3st guldtvättar på statoil. Även fast du hade kört i guldtvätten 3ggr så hade inte bilen blivit lika ren som när du eller rekondaren hade handtvättat den.

Tvättar aldrig min bil i en automat men kan säga att jag aldrig sett nån som tar 99 kr för att tvätta bilen, skulle inte en kunna muta min lillebror att göra det för en hundring.

Jag såg häromdan i Växjö att det fanns en som tog 129 kr för avfettning och avspolning.

Det kostar mig 70 kr att köpa en hel flaska med avfettning och spola av bilen med varmt vatten för en tjuga på miljöbiltvätten i Växjö så 90 kr. Och då räcker flaskan med avfettning till minst 2 ggr så ca 50 kr per tvätt..

Jag har lämnat bilen ett par ggr för handtvätt och då gick det på 275 kr, det gjorde jag fram tills att jag bestämde mig för att stanna kvar och se hur han tvättade min bil.

Då blötte de ner bilen, sprutade på nån avfettning från nån maskin som blandade flera kemikalier.
Sköljde av bilen, körde me en silikonskrapa sen med sämsskinn på de tajtare ställena.

Allt detta på 10-15 min, och det betalade jag 275 kr för.

Det var sista gången jag lämnade in bilen på tvätt.

Det finns ett par faktiskt, håll ögonen öppna när du e ute o kör=)
eller googla handtvätt 99kr

I got Dubs!
2 423 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
TSamuelsson skrev:
Jobbar själv på biltvätt och har väll haft en person som klagat på repor under 4 åren jag jobbat där * helg jobb*

men det är väll så har man råd att betala 145 spänn o tvätta kontinuerligt så har du väll råd med ny lack/bil
också:)

förutom att 90 procent av de som kör in i tvätten är analfabeter så äre ett jäkla soft jobb^^

Uppenbarligen har dessa "analfabeter" lyckats med något då dom har råd att lägga 145 per tvätt och lackera om bilen då och då eller byta bil när den blir repig...... Säkerligen inga som arbetar på biltvätt.
Eftersom jag uteslutande använder maskintvätt så är jag 1 av dina 90% analfabeter big_smile

Kallas social-bidrag.

Sök