Hejsan, då va det dags att fixa iordning 142an nu efter jag sålde min epa. Det är tänkt att göra den i 80-tals vallåkra stuk. Så kom gärna med tips och idéer om hur jag ska ha den. MVH Rally-tobbe
Här är den, min volvo 142 GL som den stod när jag köpte den
inredningen va lite äcklig, mögel och svamp luktar inte så gott:)
motorn bestod av en b20E på 130hk och en m400 låda med od
tvättar av den från mossa och alger
blev lite bättre iaf:P
plockade ut inredningen soch smörjde upp stolarna lite
blev lite bättre iaf
sen så ficka jag ett träd över den och blev inte allt för glad
det va bara att försöka att rikta det, gick ganska så bra:D
svetsade i ny bakstam, hade ingen hel så fick kapa bort från en annan 142a
avetsade igen reservhjuls baljorna som va helt slut
fick svetsa igen ett till rosthål
håller på att smålilla med den
bytte skärmkanter bak på den och målade upp allt under, men har ingen bild på det
litet smakprov på inredningen
fick tag i en ankstjärt till den
När jag gjorde iordning motorn så såg jag att det satt en steg tre topp, vassare kam ocj lite annat gott på:)
så står hon nu:P
färgen som ska på
extraktorgrenröret köpte jag för 500 målat och allt, ganska så bra köp tkr jag:P
Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Hände lite i dag iaf, målade lite motordetaljer och slipade till ena skärmkanten:P Funderar på andra bakljusen, lite längre och smalare som ska påminna om eleanor mustangen:D får se vad man kan komma på
Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Jag ska ha ett ehmmabyggt scoop com det kommer bilder på sen:P och tänkte att behålla kofångarna, tycker att det är ballt med:D kul att ni gillar det:P
aa det är ballt:D han kommer nog att mulla gött med ska du se^^ menne skulle vilja ha dubbla weber men tycker att det är lite synd att plocka bort instrutet så jag behåller det för det är allt lite ovanligt:P