Samlingstråd: Vad är min bil värd?

SportPilot Ubåtsingenjör
31 mars 2018 · 7 217 Inlägg

kulixo skrev:
BMW 530i 94 (V8).

24 000 mil.
Har blivit stulen med trasigt dörrlås och tändningslås som följd. Blev också av med en vinterfälg.

- Eltaklucka
- Farthållare
- Elektriska backspeglar
- Elfönster runtom

- Rost.
- Kantskrapade fälgar och dåliga sommardäck (vinterdäcken är dubbade hakkapelita med bra mönster, men saknas som sagt en fälg).

Hade tänkt skicka den på skroten, men den är ändå nybesiktigad, nyskattad och går bra.
Kan man få något för den?

är det manuell låda så får du lätt 15 000 för den

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
NoClue
4 april 2018 · 1 Inlägg

Hej,

Jag undrar vad en Volvo v60 d3 momentum 2012 kan vara värd?

Den har gått 20500 mil
Splitternya topptestade vinterdäck på alufälg(original)
Sommardäck på alufälg(original)
Nya bromsbelägg
Nya bromsskivor bak
Kamrem bytt vid ~17000 mil
Nyligen justerad hjulinställning
Dragkrok

Fint skick i övrigt, bättre skick än milen den gått, men visst, nåt märke här och där.


Med vänlig hälsning,
NoClue

VinDisel
4 april 2018 · 456 Inlägg

70-80,000kr något mindre i inbyte

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
ehedman
4 april 2018 · 1 966 Inlägg

NoClue skrev:
Hej,

Jag undrar vad en Volvo v60 d3 momentum 2012 kan vara värd?

Den har gått 20500 mil
Splitternya topptestade vinterdäck på alufälg(original)
Sommardäck på alufälg(original)
Nya bromsbelägg
Nya bromsskivor bak
Kamrem bytt vid ~17000 mil
Nyligen justerad hjulinställning
Dragkrok

Fint skick i övrigt, bättre skick än milen den gått, men visst, nåt märke här och där.


Med vänlig hälsning,
NoClue

Jag skulle säga 80.000 kr plus minus nån tusenlapp beroende på helhetsintryck, växellåda och övrig utrustning.

MxKrus
5 april 2018 · 530 Inlägg

Vad kan en SAAB 9-3 2008 2.0 biopower med Vector/pilotpaket va värd?
29000mil på mätaren
Motor bytt och gått 11000mil och helt ny turbo
nybes utan anmärkning
Ingen rost och överlag bra skick

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794
Opel Corsa B "Ägget" (1993)
amazinjoey
5 april 2018 · 1 138 Inlägg

MxKrus skrev:
Vad kan en SAAB 9-3 2008 2.0 biopower med Vector/pilotpaket va värd?
29000mil på mätaren
Motor bytt och gått 11000mil och helt ny turbo
nybes utan anmärkning
Ingen rost och överlag bra skick

30K-35K, högmilad saabar är tyvärr inte så värda längre även om motorn är bytt...

-jimmy
15 april 2018 · 377 Inlägg

Har en gammal antracitgrå volvo s60 2.4t från 2003.
Fin svart inredning med den där manuella rymdspaken.
Xenon original o lite annat extra tror ja?
Mycket bra skick på bilen, rullat 27k. Nybesiktad och nyskattad.

Är 20.000 :- för mycket att begära ?

Mvh

Evildan
15 april 2018 ·

-jimmy skrev:
Har en gammal antracitgrå volvo s60 2.4t från 2003.
Fin svart inredning med den där manuella rymdspaken.
Xenon original o lite annat extra tror ja?
Mycket bra skick på bilen, rullat 27k. Nybesiktad och nyskattad.

Är 20.000 :- för mycket att begära ?

Mvh

Begär 19500kr och nöj dig med 15-16 om det gått en vecka tycker jag. Finns en grabbnäve ute under 20000kr, även hos handlare.

Senast redigerat av Evildan (15 april 2018)

Vita_Vargen
16 april 2018 · 1 281 Inlägg

Toyota Supra Mk4 Turbo
Automat och högerstyrd
16 000 mil
Obes
Svart, rostfri förutom lite bubblor på bakluckan
Original dubbelturbo så borde vara ca 330 hk
Japan import med 180 km/h hastighetsmätare. Gått i england först.

dyrrle
19 april 2018 · 10 Inlägg

Volvo V70 T5a 1999, chippad.
Nytt: sänkningssats, fjäderben, borrade & slitsade bromsskivor, bromsok & belägg, nedre länkarmar,
devil eyes strålkastare, koppling från V70R.
Karossen har gått 48k mil, motor & låda 25k.
Utrustad med eltaklucka, avtagbar dragkrok, sätesvärmare (fram&bak), farthållare m.m.
Endast lite ytrost, men bucklor finns.

BMW E30 325IX "Playboy" (1989)
Nybergrobin
19 april 2018 · 2 377 Inlägg

8k efter prutning

FeeDLunD
23 april 2018 · 30 Inlägg

Vad kan man få för en BMW x3 3,0sd twinturbo 2007. M sport paket i fint skick.
19xxx mil
SoV vinter däck på bm racing fälgar och sommardäck på BMW m fälgar 18"
Tacksam för svar!

Muttley
28 april 2018 ·

bah skrev:
Så vad skulle jag kunna få för en välvårdad  vit Peugeot Active 1.2 VTI , 208:a från 2013 , själva bilen har gått 10.000 mil men motorn har bara gått ca 500 mil . Dom satte in en fabriksny motor för några månader sedan när den gamla rasa , skönt att det gick på garantin smile
Jag är andra ägaren och alla servicar är gjorda så det är full servicebok . Värdet på den borde ju ha ökat med i allafall 20-25.000kr med motorbytet eller vad tror ni ? Jag har dock inte tänkt att byta bil just nu när jag fortfarande har garanti kvar o så där , plus att jag gillar verkligen 208:an smile

Så vad tror ni den kan ligga på idag ?

Motorbyte tar bort en enorm kundkrets.. Tyvärr.  Jag köper personligen inga bilar med nybytt motor pga att om inte första håller 10 000 mil ens så skulle inte den andra hålla längre.   Även om det är en gräsklipparmotor i den wink

bah
28 april 2018 · 44 Inlägg

Muttley skrev:

bah skrev:
Så vad skulle jag kunna få för en välvårdad  vit Peugeot Active 1.2 VTI , 208:a från 2013 , själva bilen har gått 10.000 mil men motorn har bara gått ca 500 mil . Dom satte in en fabriksny motor för några månader sedan när den gamla rasa , skönt att det gick på garantin smile
Jag är andra ägaren och alla servicar är gjorda så det är full servicebok . Värdet på den borde ju ha ökat med i allafall 20-25.000kr med motorbytet eller vad tror ni ? Jag har dock inte tänkt att byta bil just nu när jag fortfarande har garanti kvar o så där , plus att jag gillar verkligen 208:an smile

Så vad tror ni den kan ligga på idag ?

Motorbyte tar bort en enorm kundkrets.. Tyvärr.  Jag köper personligen inga bilar med nybytt motor pga att om inte första håller 10 000 mil ens så skulle inte den andra hålla längre.   Även om det är en gräsklipparmotor i den wink

Okey det va något nytt för mig , motorn blev bytt pga att en drivaxel gick av så att kamremmen hoppade av  , dom på Peugeot hade aldrig varit med om det tidigare . Varför blir kundkretsen mindre för det ? Man får ju garanti i 10 år på en ny motor eller upp till 15.000 mil så har lite svårt för att folk skulle bli skygga av det . Haha ja det är ju inga stora motorer men bra pendlar bil . Peugeot har jag aldrig hört att deras motorer skulle vara sämre än konkurenterna ... smile

Peugeot 208 (2013)
Muttley
28 april 2018 ·

bah skrev:

Muttley skrev:

bah skrev:
Så vad skulle jag kunna få för en välvårdad  vit Peugeot Active 1.2 VTI , 208:a från 2013 , själva bilen har gått 10.000 mil men motorn har bara gått ca 500 mil . Dom satte in en fabriksny motor för några månader sedan när den gamla rasa , skönt att det gick på garantin smile
Jag är andra ägaren och alla servicar är gjorda så det är full servicebok . Värdet på den borde ju ha ökat med i allafall 20-25.000kr med motorbytet eller vad tror ni ? Jag har dock inte tänkt att byta bil just nu när jag fortfarande har garanti kvar o så där , plus att jag gillar verkligen 208:an smile

Så vad tror ni den kan ligga på idag ?

Motorbyte tar bort en enorm kundkrets.. Tyvärr.  Jag köper personligen inga bilar med nybytt motor pga att om inte första håller 10 000 mil ens så skulle inte den andra hålla längre.   Även om det är en gräsklipparmotor i den wink

Okey det va något nytt för mig , motorn blev bytt pga att en drivaxel gick av så att kamremmen hoppade av  , dom på Peugeot hade aldrig varit med om det tidigare . Varför blir kundkretsen mindre för det ? Man får ju garanti i 10 år på en ny motor eller upp till 15.000 mil så har lite svårt för att folk skulle bli skygga av det . Haha ja det är ju inga stora motorer men bra pendlar bil . Peugeot har jag aldrig hört att deras motorer skulle vara sämre än konkurenterna ... smile

Det är bara min erfarenhet och vad min bekantskapskrets hade gjort.  Ingen rör en bil med ny motor wink  Att du skulle kunna höja värdet 20-25 är faktiskt tveksamt på en gokart :p

Nej peugeots motorer är inte sämre.

caromania Forummoderator
28 april 2018 · 9 296 Inlägg

Muttley skrev:

bah skrev:

Muttley skrev:

Motorbyte tar bort en enorm kundkrets.. Tyvärr.  Jag köper personligen inga bilar med nybytt motor pga att om inte första håller 10 000 mil ens så skulle inte den andra hålla längre.   Även om det är en gräsklipparmotor i den wink

Okey det va något nytt för mig , motorn blev bytt pga att en drivaxel gick av så att kamremmen hoppade av  , dom på Peugeot hade aldrig varit med om det tidigare . Varför blir kundkretsen mindre för det ? Man får ju garanti i 10 år på en ny motor eller upp till 15.000 mil så har lite svårt för att folk skulle bli skygga av det . Haha ja det är ju inga stora motorer men bra pendlar bil . Peugeot har jag aldrig hört att deras motorer skulle vara sämre än konkurenterna ... smile

Det är bara min erfarenhet och vad min bekantskapskrets hade gjort.  Ingen rör en bil med ny motor wink  Att du skulle kunna höja värdet 20-25 är faktiskt tveksamt på en gokart :p

Nej peugeots motorer är inte sämre.

Jodå, en ny motor höjer priset, men en bytt motor gör det inte. Om motorn är fabriksny och ditsatt på märkesverkstad med papper och garantier så är det ju ypperligt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
bah
28 april 2018 · 44 Inlägg

Muttley skrev:

bah skrev:

Muttley skrev:

Motorbyte tar bort en enorm kundkrets.. Tyvärr.  Jag köper personligen inga bilar med nybytt motor pga att om inte första håller 10 000 mil ens så skulle inte den andra hålla längre.   Även om det är en gräsklipparmotor i den wink

Okey det va något nytt för mig , motorn blev bytt pga att en drivaxel gick av så att kamremmen hoppade av  , dom på Peugeot hade aldrig varit med om det tidigare . Varför blir kundkretsen mindre för det ? Man får ju garanti i 10 år på en ny motor eller upp till 15.000 mil så har lite svårt för att folk skulle bli skygga av det . Haha ja det är ju inga stora motorer men bra pendlar bil . Peugeot har jag aldrig hört att deras motorer skulle vara sämre än konkurenterna ... smile

Det är bara min erfarenhet och vad min bekantskapskrets hade gjort.  Ingen rör en bil med ny motor wink  Att du skulle kunna höja värdet 20-25 är faktiskt tveksamt på en gokart :p

Nej peugeots motorer är inte sämre.

Okey så du menar att värdet är det samma då ? Konstigt tycker jag då bilar som gått 6.000mil ligger på ett värde ca 20-25.000kr mer . Men men nu har jag inte tänkt att sälja den ändå smile
Jag hade gärna köpt en bil med en ny  motor som man fortfarande har garanti o så kvar på , men men det kanske bara e jag ? wink Vi kan ju säga att våra åsikter går isär haha smile Ha en bra dag .

Mvh

Peugeot 208 (2013)
Muttley
28 april 2018 ·

bah skrev:

Muttley skrev:

bah skrev:

Okey det va något nytt för mig , motorn blev bytt pga att en drivaxel gick av så att kamremmen hoppade av  , dom på Peugeot hade aldrig varit med om det tidigare . Varför blir kundkretsen mindre för det ? Man får ju garanti i 10 år på en ny motor eller upp till 15.000 mil så har lite svårt för att folk skulle bli skygga av det . Haha ja det är ju inga stora motorer men bra pendlar bil . Peugeot har jag aldrig hört att deras motorer skulle vara sämre än konkurenterna ... smile

Det är bara min erfarenhet och vad min bekantskapskrets hade gjort.  Ingen rör en bil med ny motor wink  Att du skulle kunna höja värdet 20-25 är faktiskt tveksamt på en gokart :p

Nej peugeots motorer är inte sämre.

Okey så du menar att värdet är det samma då ? Konstigt tycker jag då bilar som gått 6.000mil ligger på ett värde ca 20-25.000kr mer . Men men nu har jag inte tänkt att sälja den ändå smile
Jag hade gärna köpt en bil med en ny  motor som man fortfarande har garanti o så kvar på , men men det kanske bara e jag ? wink Vi kan ju säga att våra åsikter går isär haha smile Ha en bra dag .

Mvh

Samma värde som alla andra som rullat så långt i chassit hade jag gett.  Inte 20-25 mer.  Ofta ligger sådana bilar kvar längre

bah
28 april 2018 · 44 Inlägg

caromania skrev:

Muttley skrev:

bah skrev:

Okey det va något nytt för mig , motorn blev bytt pga att en drivaxel gick av så att kamremmen hoppade av  , dom på Peugeot hade aldrig varit med om det tidigare . Varför blir kundkretsen mindre för det ? Man får ju garanti i 10 år på en ny motor eller upp till 15.000 mil så har lite svårt för att folk skulle bli skygga av det . Haha ja det är ju inga stora motorer men bra pendlar bil . Peugeot har jag aldrig hört att deras motorer skulle vara sämre än konkurenterna ... smile

Det är bara min erfarenhet och vad min bekantskapskrets hade gjort.  Ingen rör en bil med ny motor wink  Att du skulle kunna höja värdet 20-25 är faktiskt tveksamt på en gokart :p

Nej peugeots motorer är inte sämre.

Jodå, en ny motor höjer priset, men en bytt motor gör det inte. Om motorn är fabriksny och ditsatt på märkesverkstad med papper och garantier så är det ju ypperligt.

Det är en ny motor från fabrik och har alla papper ifrån märkesverkstad och garantier så inga konstigheter smile

Peugeot 208 (2013)
bah
28 april 2018 · 44 Inlägg

Muttley skrev:

bah skrev:

Muttley skrev:

Det är bara min erfarenhet och vad min bekantskapskrets hade gjort.  Ingen rör en bil med ny motor wink  Att du skulle kunna höja värdet 20-25 är faktiskt tveksamt på en gokart :p

Nej peugeots motorer är inte sämre.

Okey så du menar att värdet är det samma då ? Konstigt tycker jag då bilar som gått 6.000mil ligger på ett värde ca 20-25.000kr mer . Men men nu har jag inte tänkt att sälja den ändå smile
Jag hade gärna köpt en bil med en ny  motor som man fortfarande har garanti o så kvar på , men men det kanske bara e jag ? wink Vi kan ju säga att våra åsikter går isär haha smile Ha en bra dag .

Mvh

Samma värde som alla andra som rullat så långt i chassit hade jag gett.  Inte 20-25 mer.  Ofta ligger sådana bilar kvar längre

Haha ”okey” wink Du är allvarlig alltså ? Precis alla andra jag har snackat med höjer priset och anser att det är betydligt högre än tidigare . Alla jag har snackat med skulle också hellre köpa en bil med en ny motor än en motor som har gått 10k mil . Varför skulle en bil som har fått en ny motor ligga kvar längre för ?

Peugeot 208 (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang