Samlingstråd: Vad är min bil värd?

candyweiss
27 juli 2018 · 863 Inlägg

Snabb och smidig affär 5000:- Rätt köpare 10000:-

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
spillolja
27 juli 2018 · 4 014 Inlägg

Min persoliga uppfattning är att den är värd mer än 10.000:-  skattefri om 4 ½ år, synd att det är en 93:a, <92:or behöver ingen verksam katalysator,  lär vara hårdvaluta i Norge på begmarknaden där

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 juli 2018 · 17 376 Inlägg

spillolja skrev:
Min persoliga uppfattning är att den är värd mer än 10.000:-  skattefri om 4 ½ år, synd att det är en 93:a, <92:or behöver ingen verksam katalysator,  lär vara hårdvaluta i Norge på begmarknaden där

Hoppsan! Jag tittar på just en -92:a. Då kanske man kan sträcka budet lite...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
aweste
29 juli 2018 · 30 Inlägg

OK, tack för alla svar angående 940:-. Kan ju själv tycka att en sån här evighetsmaskin borde vara värd mer!

caromania Forummoderator
29 juli 2018 · 9 296 Inlägg

aweste skrev:
OK, tack för alla svar angående 940:-. Kan ju själv tycka att en sån här evighetsmaskin borde vara värd mer!

Bilar är aldrig värda mer än köparen är beredd att betala men jag tror absolut det kan löna sig att annonsera ut ganska dyrt och sedan avvakta rätt köpare. Om bilen har få, eller till och med en ägare så kommer rätt köpare säkert dyka upp.
Sedan är det ju fråga om andra faktorer. Kan ni ha bilen ståendes? Bor ni hyfsat till för många potentiella köpare, eller står bilen 12 mil nordväst om Jokkmokk. Osv.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
aweste
29 juli 2018 · 30 Inlägg

Jo, jag har ingen jättebrådska och kan ha bilen ståendes på gatan.
Bor mitt i Halmstad, kanske inte det mest ultimata läget för flest potentiella köpare.

Funderar på att köra s.k. holländsk auktion, man börjar på typ 15.000:- och dumpar sen priset med 500 - 1000:- om dagen tills ingen vågar vänta längre. Har kört det innan och det är rätt så smidigt eftersom man slipper hålla koll på budgivningen.

candyweiss
29 juli 2018 · 863 Inlägg

aweste skrev:
Funderar på att köra s.k. holländsk auktion, man börjar på typ 15.000:- och dumpar sen priset med 500 - 1000:- om dagen tills ingen vågar vänta längre. Har kört det innan och det är rätt så smidigt eftersom man slipper hålla koll på budgivningen.

Häftigt. Aldrig hört talas om smile
Gör du det på Blocket och skriver ut vad priset är ner till ett visst datum?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
aweste
29 juli 2018 · 30 Inlägg

candyweiss skrev:
Häftigt. Aldrig hört talas om smile
Gör du det på Blocket och skriver ut vad priset är ner till ett visst datum?

Har bara gjort det en eller två gånger dock inte på bilar, minns inte vad det var. Jag gjorde en tabell på typ 14 dagar så att man såg direkt vad som gällde för den dagen.

Inte jättevanligt, minns att jag såg en och annan bilhandlare som körde det på 80-talet när dom hade nån kampanjhelg, inte på hela sortimentet utan en eller ett par utvalda bilar.

Fjodorn
8 augusti 2018 · 1 Inlägg

Muttley skrev:

bah skrev:
Så vad skulle jag kunna få för en välvårdad  vit Peugeot Active 1.2 VTI , 208:a från 2013 , själva bilen har gått 10.000 mil men motorn har bara gått ca 500 mil . Dom satte in en fabriksny motor för några månader sedan när den gamla rasa , skönt att det gick på garantin smile
Jag är andra ägaren och alla servicar är gjorda så det är full servicebok . Värdet på den borde ju ha ökat med i allafall 20-25.000kr med motorbytet eller vad tror ni ? Jag har dock inte tänkt att byta bil just nu när jag fortfarande har garanti kvar o så där , plus att jag gillar verkligen 208:an smile

Så vad tror ni den kan ligga på idag ?

Motorbyte tar bort en enorm kundkrets.. Tyvärr.  Jag köper personligen inga bilar med nybytt motor pga att om inte första håller 10 000 mil ens så skulle inte den andra hålla längre.   Även om det är en gräsklipparmotor i den wink

Ja. Med tanke på att bilen bara är värd 35-40 så är det ju föga troligt att priset skulle öka så mycket med ett motorbyte.

Som andra sagts så... De bilar jag har hört om motorbyte är det antingen att de varit buskörda/dåligt underhållna/bilar med kvalitetsproblem.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 augusti 2018 · 17 376 Inlägg

Även jag hade nog passat på den bilen. Varför i hela friden byttes maskin? Sen undrar jag varför försäkringsbolaget inte löste in bilen. En ny motor är inte gratis. Vi fick själva vår ena bil inlöst förra månaden då den inte ville starta längre. Enligt verkstaden var "maskin slut" vad de nu grundar den saken på. Bara rullat 8800 mil och värdet beräknades till 140k. Alltid servad varje år. Nyskick.

Sen motsäger jag mig lite. Vår bil var lugnt körd i alla år och jag var enda ägaren. Köpte den ny. Varför rasade maskin? Fan vet. Den gick perfekt tills en morgon den inte startade.

De borde löst in din bil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
8 augusti 2018 · 9 296 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Även jag hade nog passat på den bilen. Varför i hela friden byttes maskin? Sen undrar jag varför försäkringsbolaget inte löste in bilen. En ny motor är inte gratis. Vi fick själva vår ena bil inlöst förra månaden då den inte ville starta längre. Enligt verkstaden var "maskin slut" vad de nu grundar den saken på. Bara rullat 8800 mil och värdet beräknades till 140k. Alltid servad varje år. Nyskick.

Sen motsäger jag mig lite. Vår bil var lugnt körd i alla år och jag var enda ägaren. Köpte den ny. Varför rasade maskin? Fan vet. Den gick perfekt tills en morgon den inte startade.

De borde löst in din bil.

Vilken kärra var det som de löste in? Kan du följa den till ”pressen”, man har ju hört historier om korrupta försäkringsmänniskor som löser in bilar de själv senare säljer delar till, eller behöver delar till själva.

Faktiskt har jag en sån historia som är tveklös. Polarn blev påkörd och bilen skulle lösas in. Efter någon vecka kom han på att han glömt nåt skit han ville ha, men bilen var spårlöst borta. Knappast pressad och inga delar fanns ute.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
christAfer Wärmland
15 augusti 2018 · 943 Inlägg

Vad kan en Mercedes c220 cdi avantgarde 2010 som rullat 26000 mil vara värd? Automat.

Ööööööööööööh.....
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 augusti 2018 · 17 376 Inlägg

christAfer skrev:
Vad kan en Mercedes c220 cdi avantgarde 2010 som rullat 26000 mil vara värd? Automat.

Fin? Ingen rost? Ingen kreditspärr?
~90k

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
rcy
15 augusti 2018 · 1 705 Inlägg

christAfer skrev:
Vad kan en Mercedes c220 cdi avantgarde 2010 som rullat 26000 mil vara värd? Automat.

80k gissningsvis. Kan diffa lite uppåt eller neråt beroende på skick och utrustning.

Senast redigerat av rcy (15 augusti 2018)

JohVin
15 augusti 2018 · 2 Inlägg

Hej!

Jag har en Volvo V70 Ocean Race, automat, från 2002. Den har gått 20 000 mil.
Den har stått avställd i knappt 2 år och jag vill nu göra mig av med den. Det som behöver åtgärdas är bussningar fram, bakre ljuddämparen är rostig (inget hål) och abs-kransen på ena sidan fram är sprucken. Ett nytt batteri och oljebyte är också nödvändigt. Köpte den 2010 på en bilfirma för 112 000 kr. Skulle behöva förslag på vad jag skulle kunna få ut för den i befintligt skick.

Tack på förhand!
Johan

rcy
15 augusti 2018 · 1 705 Inlägg

JohVin skrev:
Hej!

Jag har en Volvo V70 Ocean Race, automat, från 2002. Den har gått 20 000 mil.
Den har stått avställd i knappt 2 år och jag vill nu göra mig av med den. Det som behöver åtgärdas är bussningar fram, bakre ljuddämparen är rostig (inget hål) och abs-kransen på ena sidan fram är sprucken. Ett nytt batteri och oljebyte är också nödvändigt. Köpte den 2010 på en bilfirma för 112 000 kr. Skulle behöva förslag på vad jag skulle kunna få ut för den i befintligt skick.

Tack på förhand!
Johan

I befintligt skick lär du inte få många tusenlappar.
Fixa felen, ställ på den och få den besiktad så är nog inte 15 omöjligt.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 augusti 2018 · 17 376 Inlägg

rcy skrev:

JohVin skrev:
Hej!

Jag har en Volvo V70 Ocean Race, automat, från 2002. Den har gått 20 000 mil.
Den har stått avställd i knappt 2 år och jag vill nu göra mig av med den. Det som behöver åtgärdas är bussningar fram, bakre ljuddämparen är rostig (inget hål) och abs-kransen på ena sidan fram är sprucken. Ett nytt batteri och oljebyte är också nödvändigt. Köpte den 2010 på en bilfirma för 112 000 kr. Skulle behöva förslag på vad jag skulle kunna få ut för den i befintligt skick.

Tack på förhand!
Johan

I befintligt skick lär du inte få många tusenlappar.
Fixa felen, ställ på den och få den besiktad så är nog inte 15 omöjligt.

Funderar lite på ABS-krans. Lyser lampan för ABS eller går den inte korrekt?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
christAfer Wärmland
15 augusti 2018 · 943 Inlägg

Hybrid_ skrev:

christAfer skrev:
Vad kan en Mercedes c220 cdi avantgarde 2010 som rullat 26000 mil vara värd? Automat.

Fin? Ingen rost? Ingen kreditspärr?
~90k

Ja jättefin, två små bucklor som knappt syns bara.

rcy skrev:

christAfer skrev:
Vad kan en Mercedes c220 cdi avantgarde 2010 som rullat 26000 mil vara värd? Automat.

80k gissningsvis. Kan diffa lite uppåt eller neråt beroende på skick och utrustning.

Ligger ute för 79. Har bara fått dåliga bytesförslag och 60 som bästa bud i rena pengar..

Ööööööööööööh.....
rcy
16 augusti 2018 · 1 705 Inlägg

christAfer skrev:

Hybrid_ skrev:

christAfer skrev:
Vad kan en Mercedes c220 cdi avantgarde 2010 som rullat 26000 mil vara värd? Automat.

Fin? Ingen rost? Ingen kreditspärr?
~90k

Ja jättefin, två små bucklor som knappt syns bara.

rcy skrev:

christAfer skrev:
Vad kan en Mercedes c220 cdi avantgarde 2010 som rullat 26000 mil vara värd? Automat.

80k gissningsvis. Kan diffa lite uppåt eller neråt beroende på skick och utrustning.

Ligger ute för 79. Har bara fått dåliga bytesförslag och 60 som bästa bud i rena pengar..

Länk till annonsen?

Djo
16 augusti 2018 · 10 157 Inlägg

JohVin skrev:
Hej!

Jag har en Volvo V70 Ocean Race, automat, från 2002. Den har gått 20 000 mil.
Den har stått avställd i knappt 2 år och jag vill nu göra mig av med den. Det som behöver åtgärdas är bussningar fram, bakre ljuddämparen är rostig (inget hål) och abs-kransen på ena sidan fram är sprucken. Ett nytt batteri och oljebyte är också nödvändigt. Köpte den 2010 på en bilfirma för 112 000 kr. Skulle behöva förslag på vad jag skulle kunna få ut för den i befintligt skick.

Tack på förhand!
Johan

i befintligt skick 3-5 tusen om du fixar felen 20-30 tusen med tur att rätt köpare finns. Fick 35 för min jubileums 02a med 25 tusen mil på mätaren dock faceliftad och specialbyggt kjolpaket från s60 smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang