Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Paul39
17 augusti 2018 · 17 Inlägg

rcy skrev:

christAfer skrev:

Hybrid_ skrev:

christAfer skrev:
Vad kan en Mercedes c220 cdi avantgarde 2010 som rullat 26000 mil vara värd? Automat.

Fin? Ingen rost? Ingen kreditspärr?
~90k

Ja jättefin, två små bucklor som knappt syns bara.

rcy skrev:

80k gissningsvis. Kan diffa lite uppåt eller neråt beroende på skick och utrustning.

Ligger ute för 79. Har bara fått dåliga bytesförslag och 60 som bästa bud i rena pengar..

Länk till annonsen?

Tyckte jag såg den häromdagen men sedan togs den bort? Ser också fram emot länk..

christAfer Wärmland
17 augusti 2018 · 943 Inlägg

Paul39 skrev:

rcy skrev:

christAfer skrev:

Hybrid_ skrev:

christAfer skrev:
Vad kan en Mercedes c220 cdi avantgarde 2010 som rullat 26000 mil vara värd? Automat.

Fin? Ingen rost? Ingen kreditspärr?
~90k

Ja jättefin, två små bucklor som knappt syns bara.

Ligger ute för 79. Har bara fått dåliga bytesförslag och 60 som bästa bud i rena pengar..

Länk till annonsen?

Tyckte jag såg den häromdagen men sedan togs den bort? Ser också fram emot länk..

https://www.blocket.se/varmland/Mercede … .htm?ca=11

25 pers som svarat på annonsen , men inga tilltalande bytesförslag. Senaste var en förut idag, en A4 -08 med 15 ägare 😂

Ööööööööööööh.....
sohlberg85
19 augusti 2018 · 19 Inlägg

Är den såld nu? Länken fungerar ej

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 augusti 2018 · 14 039 Inlägg

sohlberg85 skrev:
Är den såld nu? Länken fungerar ej

Vilken bil och vilken länk?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
candyweiss
19 augusti 2018 · 875 Inlägg

Vettemannen skrev:

sohlberg85 skrev:
Är den såld nu? Länken fungerar ej

Vilken bil och vilken länk?

/Benny

Varför är det så förbannat svårt för vissa att citera?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
rcy
20 augusti 2018 · 1 705 Inlägg

christAfer skrev:
https://www.blocket.se/varmland/Mercedes_220cdi_ev_bytes_80306326.htm?ca=11

25 pers som svarat på annonsen , men inga tilltalande bytesförslag. Senaste var en förut idag, en A4 -08 med 15 ägare 😂

Jag tycker inte den där borde vara så svårsåld.
Mitt tips är att ta lite bättre bilder där du inte håller kameran åt fel håll och fixa sprickan i rutan och lägg på 1500:- på priset istället.

Jag vänder direkt när det står "lätt att fixa, kostar bara bla bla bla" i en annons. Om det är så lätt att fixa så hade säljaren gjort det innan försäljning om han brydde sig om bilen, så i mitt huvud betyder det bara att man inte orkat bry sig om att hålla efter bilen och då är jag inte intresserad.

BMW 325i "isbilen" (1992)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
robban_granat
26 augusti 2018 · 4 Inlägg

Har en volvo 245 turbo orginal som jag skulle vilja veta värdet på startar o går men lite hackigt då den stått still i 8 år utan uppstartning

caromania Forummoderator
26 augusti 2018 · 9 296 Inlägg

robban_granat skrev:
Har en volvo 245 turbo orginal som jag skulle vilja veta värdet på startar o går men lite hackigt då den stått still i 8 år utan uppstartning

Utan att vara insatt så inbillar jag mig att en original 245 turbo borde vara värd en hel del. Hur mår karossen och lacken?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mack Forum- och sitemoderator
26 augusti 2018 · 26 134 Inlägg

caromania skrev:

robban_granat skrev:
Har en volvo 245 turbo orginal som jag skulle vilja veta värdet på startar o går men lite hackigt då den stått still i 8 år utan uppstartning

Utan att vara insatt så inbillar jag mig att en original 245 turbo borde vara värd en hel del. Hur mår karossen och lacken?

En original, ja.
Men i en annan tråd står det ju att det är en 88, ett år då 245 Turbo inte längre byggdes.
Men visst, en 245:a, även om den är omregistrerad och ombyggd, så är den ju värd en slant.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
robban_granat
27 augusti 2018 · 4 Inlägg

caromania skrev:

robban_granat skrev:
Har en volvo 245 turbo orginal som jag skulle vilja veta värdet på startar o går men lite hackigt då den stått still i 8 år utan uppstartning

Utan att vara insatt så inbillar jag mig att en original 245 turbo borde vara värd en hel del. Hur mår karossen och lacken?

Inga skadoe i verken kaross eller lack fortfarande samma fina röda färg nu som när den kom 88

robban_granat
27 augusti 2018 · 4 Inlägg

Mack skrev:

caromania skrev:

robban_granat skrev:
Har en volvo 245 turbo orginal som jag skulle vilja veta värdet på startar o går men lite hackigt då den stått still i 8 år utan uppstartning

Utan att vara insatt så inbillar jag mig att en original 245 turbo borde vara värd en hel del. Hur mår karossen och lacken?

En original, ja.
Men i en annan tråd står det ju att det är en 88, ett år då 245 Turbo inte längre byggdes.
Men visst, en 245:a, även om den är omregistrerad och ombyggd, så är den ju värd en slant.

Står bara i papperna 245 turbo 88a

christAfer Wärmland
30 augusti 2018 · 943 Inlägg

rcy skrev:

christAfer skrev:
https://www.blocket.se/varmland/Mercedes_220cdi_ev_bytes_80306326.htm?ca=11

25 pers som svarat på annonsen , men inga tilltalande bytesförslag. Senaste var en förut idag, en A4 -08 med 15 ägare 😂

Jag tycker inte den där borde vara så svårsåld.
Mitt tips är att ta lite bättre bilder där du inte håller kameran åt fel håll och fixa sprickan i rutan och lägg på 1500:- på priset istället.

Jag vänder direkt när det står "lätt att fixa, kostar bara bla bla bla" i en annons. Om det är så lätt att fixa så hade säljaren gjort det innan försäljning om han brydde sig om bilen, så i mitt huvud betyder det bara att man inte orkat bry sig om att hålla efter bilen och då är jag inte intresserad.

Åt fel håll? På min mobil är bilderna rättvända.

Ja, jag får fixa sprickan och några andra bilder och förnya annonsen.

Ringde en förut som bara hade 50000 och nyss tagit körkort, som tyckte jag skulle hjälpa honom och sälja bilen för 50000. lol
Sedan ett skambud på 45000 på mejl, vid en snabb affär utan krångel.

Blir trött på folk...

Ööööööööööööh.....
Mack Forum- och sitemoderator
30 augusti 2018 · 26 134 Inlägg

christAfer skrev:

rcy skrev:

christAfer skrev:
https://www.blocket.se/varmland/Mercedes_220cdi_ev_bytes_80306326.htm?ca=11

25 pers som svarat på annonsen , men inga tilltalande bytesförslag. Senaste var en förut idag, en A4 -08 med 15 ägare 😂

Jag tycker inte den där borde vara så svårsåld.
Mitt tips är att ta lite bättre bilder där du inte håller kameran åt fel håll och fixa sprickan i rutan och lägg på 1500:- på priset istället.

Jag vänder direkt när det står "lätt att fixa, kostar bara bla bla bla" i en annons. Om det är så lätt att fixa så hade säljaren gjort det innan försäljning om han brydde sig om bilen, så i mitt huvud betyder det bara att man inte orkat bry sig om att hålla efter bilen och då är jag inte intresserad.

Åt fel håll? På min mobil är bilderna rättvända.

Ja, jag får fixa sprickan och några andra bilder och förnya annonsen.

Ringde en förut som bara hade 50000 och nyss tagit körkort, som tyckte jag skulle hjälpa honom och sälja bilen för 50000. lol
Sedan ett skambud på 45000 på mejl, vid en snabb affär utan krångel.

Blir trött på folk...

Tror han menar att om du "lägger ner" kameran och fotograferar så får du med mer på bilden så att säga..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Utmarks-Loke
30 augusti 2018 · 5 833 Inlägg

Antingen lägga ner mobilen eller hålla den normalt, bara inte 45 grader

rcy
31 augusti 2018 · 1 705 Inlägg

Mack skrev:
Tror han menar att om du "lägger ner" kameran och fotograferar så får du med mer på bilden så att säga..

Helt rätt. En bil är mer lång än hög så att hålla kameran upprätt gör att man får mer "död yta" än bil i korten.

Tyfors Svetsare
31 augusti 2018 · 1 149 Inlägg

Va kan man få för en chrysler grand voyager 3.3l 00:a

Ny bes förra fredan så den går 14 månader ny skattad nya skivor å belägg bak belägg fram, bytt hjul lager fram. Sommar däck på original 15" alu inga däck att hänga i granen dock. Nya vinterdäck på plåt fälgar även en uppsättning 16" alu med vinter däck 2st hakkapellita 8 2st av annat märke.
Nån repa å nån bula finns ingen rost. Milla 23500 ca.

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 augusti 2018 · 17 459 Inlägg

Tyfors skrev:
Va kan man få för en chrysler grand voyager 3.3l 00:a

Ny bes förra fredan så den går 14 månader ny skattad nya skivor å belägg bak belägg fram, bytt hjul lager fram. Sommar däck på original 15" alu inga däck att hänga i granen dock. Nya vinterdäck på plåt fälgar även en uppsättning 16" alu med vinter däck 2st hakkapellita 8 2st av annat märke.
Nån repa å nån bula finns ingen rost. Milla 23500 ca.

Skulle gissa på 7k-8k.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tyfors Svetsare
31 augusti 2018 · 1 149 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Tyfors skrev:
Va kan man få för en chrysler grand voyager 3.3l 00:a

Ny bes förra fredan så den går 14 månader ny skattad nya skivor å belägg bak belägg fram, bytt hjul lager fram. Sommar däck på original 15" alu inga däck att hänga i granen dock. Nya vinterdäck på plåt fälgar även en uppsättning 16" alu med vinter däck 2st hakkapellita 8 2st av annat märke.
Nån repa å nån bula finns ingen rost. Milla 23500 ca.

Skulle gissa på 7k-8k.

Därför ja funderar på att skicka denna vidare är för att ja vill ha en större buss helst en sprinter 5 sitsig men även annat märke funkar bra. Men sällan man hittar nån billig =/

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Magnedal
31 augusti 2018 · 56 Inlägg

Vad kan en fin Volvo 744 från 88a vara värd idag? I princip helt fri från rost, innertak fattas det klädsel på och en av bakdörrarna har en rätt så stor buckla (men inget som är svårt o fixa, behövs ingen ny dörr). 2 ägare totalt sen fabrik, varav förra ägaren var en äldre man som underredsbehandlat mot rost varje år 22 år i rad.

SportPilot Ubåtsingenjör
31 augusti 2018 · 7 228 Inlägg

5000

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang