Lustiga annonser - fordon :-)

granadadr
23 mars 2023 · 7 268 Inlägg

MrHyde skrev:

spillolja skrev:
Koppling och däck sönderbörnad av någon anställd vid Sandvikens kommun

Hahaha.. Dom byter vi hjul åt, kan garantera att ditt påstående är 100% korrekt! lol Troligtvis hemtjänsten som använt den där, dom har hittills i år kört sönder 2 st ID3 och 2 st Corolla hybrid!

var lite,, jobbar åt en kommun i Norrland och på EN hemtjänstgrupp krockade dem 3 bilar på 2 månader, och då har vi ca 10 grupper wink, nu är den värst i alla kategorier dock

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Lucif3r
23 mars 2023 · 2 182 Inlägg

Jag hörde "skvaller på byn" att hemtjänsten här skrotat 2 bilar inom loppet av 2 veckor.. Ena hade dom tydligen kört av vägen med, den andra vetefan...
Inte så många månader därefter hörde jag nytt skvaller om att det skulle göras markanta personal-ändringar... Undrar om det kan ha ett samband...?

Vi har f.ö. EN hemtjänstgrupp.... Totalt...

granadadr
23 mars 2023 · 7 268 Inlägg

Lucif3r skrev:
Jag hörde "skvaller på byn" att hemtjänsten här skrotat 2 bilar inom loppet av 2 veckor.. Ena hade dom tydligen kört av vägen med, den andra vetefan...
Inte så många månader därefter hörde jag nytt skvaller om att det skulle göras markanta personal-ändringar... Undrar om det kan ha ett samband...?

Vi har f.ö. EN hemtjänstgrupp.... Totalt...

hoppas kan man ju,  så vart det ej där jag bor sad   jag har jobbat över hela kommunen så sett skillnader på hur man tar hand om bilar,, jag har faktiskt haft sönder EN bil på alla min år och det är många år,, klantigt som faaan,, jag satt på en parkering och kollade gps å rullade in i en lyktstolpe wink

granadadr
24 mars 2023 · 7 268 Inlägg

alltså vad håller KVD på med ? 19000 för den skithögen

https://www.blocket.se/annons/stockholm … /107749803

https://www.kvd.se/auktioner?orderBy=-g … pe=BIDDING

Senast redigerat av granadadr (24 mars 2023)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 mars 2023 · 13 669 Inlägg

granadadr skrev:
alltså vad håller KVD på med ? 19000 för den skithögen

https://www.blocket.se/annons/stockholm … /107749803

https://www.kvd.se/auktioner?orderBy=-g … pe=BIDDING

nu är det ju inget fast pris utan beräknat pris..   tror inte den kommer ens upp i hälften.. känns som länkarmarna är det lätta felet på bilen jämfört med hur skicket är..   det där blir ju en reservdelsbil..    totalt klappslut men samtidigt det är en ford så inte något man är förvånad över..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Presidento Of World
24 mars 2023 · 3 306 Inlägg

Growe skrev:

granadadr skrev:
alltså vad håller KVD på med ? 19000 för den skithögen

https://www.blocket.se/annons/stockholm … /107749803

https://www.kvd.se/auktioner?orderBy=-g … pe=BIDDING

nu är det ju inget fast pris utan beräknat pris..   tror inte den kommer ens upp i hälften.. känns som länkarmarna är det lätta felet på bilen jämfört med hur skicket är..   det där blir ju en reservdelsbil..    totalt klappslut men samtidigt det är en ford så inte något man är förvånad över..

Fast med dom milen så är det nog ganska godkänt även för en ford..😜

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
granadadr
24 mars 2023 · 7 268 Inlägg

allt har med skick och skötsel att göra,, denna skitbil är fett slut, jag skulle inte ens bjuda 5000 för skiten,  såg på en annan auktionssida ,, en taunus som var endel jobb på,, jag bjöd 10 000, kom upp i 26 000, men Ändå ej kommit upp i reservationspris,, drömmare finns det gott om 

jag GISSAR att reservationspriset är   19000, då det står att liknade kostar ca 28000,, som sagt drömmare

spillolja
24 mars 2023 · 4 014 Inlägg

Hmm, kommer ihåg i min ungdom hade jag bilar som var betydligt sämre skick än Forden, rosthål popnitades och sedan på med underedsmassa, blev tom. blankt papper hos SBP ibland

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
torsen
24 mars 2023 · 7 198 Inlägg

spillolja skrev:
Hmm, kommer ihåg i min ungdom hade jag bilar som var betydligt sämre skick än Forden, rosthål popnitades och sedan på med underedsmassa, blev tom. blankt papper hos SBP ibland

smile

Inte SPB - utan nog ASB (AB Svensk Bilprovning)
SBP hette mitt numera nedlagda registrerade bilkonsultföretag.
Jag vet att många förväxlar de båda företagen.

Lucif3r
25 mars 2023 · 2 182 Inlägg

"SBP" används nog snarare mest  i folk..skrift?... för "Svensk BilProvning", än som ett faktiskt företagsnamn.

Och gisses, att ens förmoda att man ska få några 19 lökar för en bil med motorhaveri(eller nära inpå iaf), när deras egna "pris hos bilhandlare" för motsvarande hela bilar är 28k är ju duktigt verklighetsfrånvarande... Jag vet inte vad själva motorn kostar till en sån där(10k kanske?), men bara arbetet går ju lös på *minst* 10 lax.
Och är det ett arbete man vill göra själv så kan jag garantera att det finns betydligt roligare/bättre bilar att utgå ifrån isf tongue

granadadr
25 mars 2023 · 7 268 Inlägg

Lucif3r skrev:
"SBP" används nog snarare mest  i folk..skrift?... för "Svensk BilProvning", än som ett faktiskt företagsnamn.

Och gisses, att ens förmoda att man ska få några 19 lökar för en bil med motorhaveri(eller nära inpå iaf), när deras egna "pris hos bilhandlare" för motsvarande hela bilar är 28k är ju duktigt verklighetsfrånvarande... Jag vet inte vad själva motorn kostar till en sån där(10k kanske?), men bara arbetet går ju lös på *minst* 10 lax.
Och är det ett arbete man vill göra själv så kan jag garantera att det finns betydligt roligare/bättre bilar att utgå ifrån isf tongue

joo köpte en i fjol MKT bättre skick med motorhaveri, hade en lös motor stående, tog mig ca 3 dagar att byta, plus diverse annat krångel,,  om den endå bara hade motorfel, men bilen i övrigt är ju fetkass,, jag är sugen på den som just reservdelsbil, men  som jag skrev tidigare så tror jag att reservationspriset är just 19 000 kr smile

Blanke
10 april 2023 · 280 Inlägg

Är inte mondeo en hyfsat bra bil? Vi har haft våran som ny, servad enligt boken, bytt ut det som ska bytas ut och aldrig haft några problem i överlag. Är väl uppemot 35k mil på den, pendlat varje dag  10 mil ungefär samt flertalet resor ned till södra sverige. Aldrig vägrat starta eller någonting sådant, bränslesnål också. Enda negativa är nog att basen i kofferten vibrerar alla plastdetaljer och att sätesvärmarna slutade funka efter några år.

granadadr
10 april 2023 · 7 268 Inlägg

Blanke skrev:
Är inte mondeo en hyfsat bra bil? Vi har haft våran som ny, servad enligt boken, bytt ut det som ska bytas ut och aldrig haft några problem i överlag. Är väl uppemot 35k mil på den, pendlat varje dag  10 mil ungefär samt flertalet resor ned till södra sverige. Aldrig vägrat starta eller någonting sådant, bränslesnål också. Enda negativa är nog att basen i kofferten vibrerar alla plastdetaljer och att sätesvärmarna slutade funka efter några år.

sätesvärmarna är nog bara brytarna,, dem brukar lägga av,, sen har mondeon sämre isolering än systerbilen V70, plockade ur min baslåda, vill hellre ha reservhjul, motorerna är bra i dieslarna, psa är bra skit,, lite  hårda i gången men ok som motor smile

Blanke
10 april 2023 · 280 Inlägg

granadadr skrev:

Blanke skrev:
Är inte mondeo en hyfsat bra bil? Vi har haft våran som ny, servad enligt boken, bytt ut det som ska bytas ut och aldrig haft några problem i överlag. Är väl uppemot 35k mil på den, pendlat varje dag  10 mil ungefär samt flertalet resor ned till södra sverige. Aldrig vägrat starta eller någonting sådant, bränslesnål också. Enda negativa är nog att basen i kofferten vibrerar alla plastdetaljer och att sätesvärmarna slutade funka efter några år.

sätesvärmarna är nog bara brytarna,, dem brukar lägga av,, sen har mondeon sämre isolering än systerbilen V70, plockade ur min baslåda, vill hellre ha reservhjul, motorerna är bra i dieslarna, psa är bra skit,, lite  hårda i gången men ok som motor smile

Har för mig att knapparna för sätesvärmarna frös en vinter, och har därefter fastnat. Väldigt udda. Och det där med reservhjulet håller jag enbart med om, första gången av många som vi fick punktering efter skogsvägen upptäckte vi att med vår årsmodell valde Ford att byta ut reservhjulet med en baslåda och flytande tätningsmassa. Helt värdelöst och korkat.

granadadr
11 april 2023 · 7 268 Inlägg

Blanke skrev:

granadadr skrev:

Blanke skrev:
Är inte mondeo en hyfsat bra bil? Vi har haft våran som ny, servad enligt boken, bytt ut det som ska bytas ut och aldrig haft några problem i överlag. Är väl uppemot 35k mil på den, pendlat varje dag  10 mil ungefär samt flertalet resor ned till södra sverige. Aldrig vägrat starta eller någonting sådant, bränslesnål också. Enda negativa är nog att basen i kofferten vibrerar alla plastdetaljer och att sätesvärmarna slutade funka efter några år.

sätesvärmarna är nog bara brytarna,, dem brukar lägga av,, sen har mondeon sämre isolering än systerbilen V70, plockade ur min baslåda, vill hellre ha reservhjul, motorerna är bra i dieslarna, psa är bra skit,, lite  hårda i gången men ok som motor smile

Har för mig att knapparna för sätesvärmarna frös en vinter, och har därefter fastnat. Väldigt udda. Och det där med reservhjulet håller jag enbart med om, första gången av många som vi fick punktering efter skogsvägen upptäckte vi att med vår årsmodell valde Ford att byta ut reservhjulet med en baslåda och flytande tätningsmassa. Helt värdelöst och korkat.

nu sitter knapparna urpissigt till,, vid mugghållaren, = man spiller på dem, å dem pajjar lätt, har tagit isär å tvättat ur 3 st wink  fått alla att fungera igen,

spillolja
23 april 2023 · 4 014 Inlägg

Sådär nu är sandvikens kommuns fd kärra "fixad"
https://www.blocket.se/annons/varmland/ … /108358427

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 april 2023 · 14 007 Inlägg

spillolja skrev:
Sådär nu är sandvikens kommuns fd kärra "fixad"
https://www.blocket.se/annons/varmland/ … /108358427

Jag förstår inte. Vad menar du med "sandvikens kommuns fd kärra"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Utmarks-Loke
24 april 2023 · 5 809 Inlägg

Vettemannen skrev:

spillolja skrev:
Sådär nu är sandvikens kommuns fd kärra "fixad"
https://www.blocket.se/annons/varmland/ … /108358427

Jag förstår inte. Vad menar du med "sandvikens kommuns fd kärra"?

/Benny

Var till salu för en dryg månad sedan, till ett betydligt lägre pris och med "avvikande skick".

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/WTT812

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 april 2023 · 17 378 Inlägg

spillolja skrev:
Sådär nu är sandvikens kommuns fd kärra "fixad"
https://www.blocket.se/annons/varmland/ … /108358427

Kollade lite vad som var fel med den innan. Ajajaj! Koppling slut, adaptiv farthållare kass, AC kass, autobroms-lampa lyser. Front-assist ur funktion, flygrost runt om, snedslitna däck, stötfångare bak spräckt...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
24 april 2023 · 3 306 Inlägg

Hybrid_ skrev:

spillolja skrev:
Sådär nu är sandvikens kommuns fd kärra "fixad"
https://www.blocket.se/annons/varmland/ … /108358427

Kollade lite vad som var fel med den innan. Ajajaj! Koppling slut, adaptiv farthållare kass, AC kass, autobroms-lampa lyser. Front-assist ur funktion, flygrost runt om, snedslitna däck, stötfångare bak spräckt...

Undrar om ens hälften är fixat?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang