Release: Garaget 9.0

chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

Vi är glada att i dag kunna presentera en stor underhållsuppdatering av Garaget. Ett omfattande arbete har gjorts med att bygga om "bakom kulisserna". I och med detta så har vi förbättrat mycket av de gamla funktionerna, infört en del nya smarta funktioner samt möjliggjort för nya häftiga funktioner i framtiden. Här är en lista över nyheterna i stora drag:

- Ny global kommentarsfunktion med möjlighet att kommentera kommentarer.
- Förtydligade och förnyade regler. Våra regler och villkor är nu uppdelade i tre tydliga delar: allmänt, bilar och forum. Rubriksanvisningarna för forumet är numera inbakade i reglerna.
- Smidigare Favorit-funktion för bilar och videoklipp.
- Förbättrad "Senast inloggade medlemmar" på framsidan.
- Förenklad abuse-funktion för att anmäla tveksamt innehåll.
- Snyggare, smartare och snabbare popupfönster när man håller muspekaren över t.ex. länkar till användare och forumtrådar.
- Förbättrade och förtydligade formulär vid bl.a. redigering av din bil och på många andra ställen.
- Ny bilduppladdning för bilar, profilbild och prylannonser.
- Ännu enklare att lägga in nya prylannonser.
- Omgjord gästbok.

Vi hoppas att ni är lika glada över uppdateringen som vi är! Om ni hittar något som inte verkar fungera riktigt som det ska, maila oss direkt på support@garaget.org.

Senast redigerat av chrizz (7 juni 2010)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Glenn9K Montör
2 juni 2010 · 664 Inlägg

Låter toppen Chrizz! Ska ta och kolla in de nya uppdaeringarna på en gång.

EDIT: Skitbra uppdateringar alltihop. Jag använder Opera som webläsare och har tidigare haft lite problem med t.ex. popupfönstrena vid hovring över forumtrådar osv., samt Tumme upp/ner knapparna vid videos, men allt det verkar fungera toppen nu.

Senast redigerat av berthelsen (2 juni 2010)

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
PLindblom
2 juni 2010 · 1 200 Inlägg

Härligt! Det är som att fylla år varje gång du uppdaterar Garaget, man vet aldrig vad man ska få för nya funktioner att lattja med wink

JimBo__
2 juni 2010 · 1 804 Inlägg

Jag är hel nöjd med dom nya uppdateringarna smile Härligt att se att sidan utvecklas hela tiden wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
2 juni 2010 · 559 Inlägg

Kanonbra Chrizz, du/ni jobbar på bra smile Härligt att de blir uppdateringar lite då å då! Ska ta å spana in funktionerna när man har lite mer tid.

Mvh Thomas
chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

Minister skrev:
Härligt! Det är som att fylla år varje gång du uppdaterar Garaget, man vet aldrig vad man ska få för nya funktioner att lattja med wink

VI, nu är vi två som utvecklar sajten. Jag kan inte längre ta åt mig all cred vad gäller utvecklingen ;-)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
2 juni 2010 · 1 898 Inlägg

chrizz skrev:

Minister skrev:
Härligt! Det är som att fylla år varje gång du uppdaterar Garaget, man vet aldrig vad man ska få för nya funktioner att lattja med wink

VI, nu är vi två som utvecklar sajten. Jag kan inte längre ta åt mig all cred vad gäller utvecklingen ;-)

Vem är den andre lycklige då ? smile

Allt verkar funka! big_smile Bra blev det med, kul med uppdateringar smile

Senast redigerat av ExXtr3me (2 juni 2010)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
PLindblom
2 juni 2010 · 1 200 Inlägg

chrizz skrev:

Minister skrev:
Härligt! Det är som att fylla år varje gång du uppdaterar Garaget, man vet aldrig vad man ska få för nya funktioner att lattja med wink

VI, nu är vi två som utvecklar sajten. Jag kan inte längre ta åt mig all cred vad gäller utvecklingen ;-)

Aha! Då tackar jag er båda smile

En fundering:

Person A lägger upp ett videoklipp.
Person B kommenterar detta och Person A får en blinkande kommentarikon
Person C kommenterar Person Bs kommentar, får nu både Person A och Person B blinkande kommentarikoner?

chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

Minister skrev:

chrizz skrev:

Minister skrev:
Härligt! Det är som att fylla år varje gång du uppdaterar Garaget, man vet aldrig vad man ska få för nya funktioner att lattja med wink

VI, nu är vi två som utvecklar sajten. Jag kan inte längre ta åt mig all cred vad gäller utvecklingen ;-)

Aha! Då tackar jag er båda smile

En fundering:

Person A lägger upp ett videoklipp.
Person B kommenterar detta och Person A får en blinkande kommentarikon
Person C kommenterar Person Bs kommentar, får nu både Person A och Person B blinkande kommentarikoner?

Nej. Inte ännu, men något liknande är planerat. Vi ville sätta en gräns någonstans för hur mycket nytt vi ska införa på en gång, så vi valde att låta "ikonblinkandet" förbli som tidigare tills vidare, dvs endast videoklippägaren kommer att meddelas när nya kommentarer skrivits till videoklippet. En annan lösning är på gång dock, men det får fungera så här ett tag framöver.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Aga_Diff Bärs!
2 juni 2010 · 3 456 Inlägg

"- Ny global kommentarsfunktion med möjlighet att kommentera kommentarer."

Nice... smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
2 juni 2010 · 2 100 Inlägg

Låter grymt! Ser schysst ut också smile Men är detta en bugg eller? Ovanför "Gamla bilar" ska det väl stå "Mina bilar"?

http://img694.imageshack.us/img694/9355/97553462.jpg

Senast redigerat av Dennis_999 (2 juni 2010)

Tja!
Knugcab
2 juni 2010 · 5 111 Inlägg

Är det på grund av inkörningsproblem med det här som vissa användares bilar inte syns under deras användarnamn på forumet och ej heller i vännerlistan, trots att de finns kvar?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Är det på grund av inkörningsproblem med det här som vissa användares bilar inte syns under deras användarnamn på forumet och ej heller i vännerlistan, trots att de finns kvar?

Den biten är på gång. Klart om en kvart eller så.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Brinka Meus ipsius Deus sum
2 juni 2010 · 636 Inlägg

chrizz skrev:

Minister skrev:

chrizz skrev:

VI, nu är vi två som utvecklar sajten. Jag kan inte längre ta åt mig all cred vad gäller utvecklingen ;-)

Aha! Då tackar jag er båda smile

En fundering:

Person A lägger upp ett videoklipp.
Person B kommenterar detta och Person A får en blinkande kommentarikon
Person C kommenterar Person Bs kommentar, får nu både Person A och Person B blinkande kommentarikoner?

Nej. Inte ännu, men något liknande är planerat. Vi ville sätta en gräns någonstans för hur mycket nytt vi ska införa på en gång, så vi valde att låta "ikonblinkandet" förbli som tidigare tills vidare, dvs endast videoklippägaren kommer att meddelas när nya kommentarer skrivits till videoklippet. En annan lösning är på gång dock, men det får fungera så här ett tag framöver.

Mvh

Nja, jag saknar det gamla att kunna svara en kommentar varvid det svaret hamnar i gästboken hos den jag fick kommentaren av. Kan man inte ha tre länkar? Svara, Kommentera och Ta bort?

Mvh

chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

Brinka skrev:

chrizz skrev:

Minister skrev:
Aha! Då tackar jag er båda smile

En fundering:

Person A lägger upp ett videoklipp.
Person B kommenterar detta och Person A får en blinkande kommentarikon
Person C kommenterar Person Bs kommentar, får nu både Person A och Person B blinkande kommentarikoner?

Nej. Inte ännu, men något liknande är planerat. Vi ville sätta en gräns någonstans för hur mycket nytt vi ska införa på en gång, så vi valde att låta "ikonblinkandet" förbli som tidigare tills vidare, dvs endast videoklippägaren kommer att meddelas när nya kommentarer skrivits till videoklippet. En annan lösning är på gång dock, men det får fungera så här ett tag framöver.

Mvh

Nja, jag saknar det gamla att kunna svara en kommentar varvid det svaret hamnar i gästboken hos den jag fick kommentaren av. Kan man inte ha tre länkar? Svara, Kommentera och Ta bort?

Mvh

När vi fått klart det du citerade mig om så kommer du inte att sakna "svara till gästboken" längre, hoppas jag smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Knugcab
2 juni 2010 · 5 111 Inlägg

chrizz skrev:

Volvo544special65 skrev:
Är det på grund av inkörningsproblem med det här som vissa användares bilar inte syns under deras användarnamn på forumet och ej heller i vännerlistan, trots att de finns kvar?

Den biten är på gång. Klart om en kvart eller så.

Okej, var bara nyfiken, var först fundersam varför min bil raderats utan att jag fått veta någon anledning och sen blev jag desto mer konfunderad när den låg kvar! lol Men då vet jag att det beror på detta...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Brinka Meus ipsius Deus sum
2 juni 2010 · 636 Inlägg

chrizz skrev:

Brinka skrev:

chrizz skrev:

Nej. Inte ännu, men något liknande är planerat. Vi ville sätta en gräns någonstans för hur mycket nytt vi ska införa på en gång, så vi valde att låta "ikonblinkandet" förbli som tidigare tills vidare, dvs endast videoklippägaren kommer att meddelas när nya kommentarer skrivits till videoklippet. En annan lösning är på gång dock, men det får fungera så här ett tag framöver.

Mvh

Nja, jag saknar det gamla att kunna svara en kommentar varvid det svaret hamnar i gästboken hos den jag fick kommentaren av. Kan man inte ha tre länkar? Svara, Kommentera och Ta bort?

Mvh

När vi fått klart det du citerade mig om så kommer du inte att sakna "svara till gästboken" längre, hoppas jag smile

Ah, jag tolkade nog det som att det bara gällde videoklippen... smile

Skaene Blyfot
2 juni 2010 · 98 Inlägg

Ser verkligen bra ut det här, har dock en fråga : har ni tagit bort funktionen att "flytta" bilder från presentationssidan till exempelvis "galleriet"...???

"...den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
пism●
chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

imprezzed skrev:
Ser verkligen bra ut det här, har dock en fråga : har ni tagit bort funktionen att "flytta" bilder från presentationssidan till exempelvis "galleriet"...???

Ja, den har fått ge vika eftersom vi inte vill lägga mer tid på det befintliga galleriet. Vi planerar att göra om galleriet helt och hållet och då införa liknande funktioner igen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Fawve Fotograf
2 juni 2010 · 166 Inlägg

chrizz skrev:
- Ny bilduppladdning för bilar, profilbild och prylannonser.

Ser ingen skillnad? Och jag saknar fortfarande ett galleri med bättre bildkvalité, möjlighet till att lägga upp fler än bara 20 bilder, "Gilla-knapp" etc..

Annars ser det ju bra ut. smile

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang