Release: Garaget 9.0

chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

Fawve skrev:

chrizz skrev:
- Ny bilduppladdning för bilar, profilbild och prylannonser.

Ser ingen skillnad? Och jag saknar fortfarande ett galleri med bättre bildkvalité, möjlighet till att lägga upp fler än bara 20 bilder, "Gilla-knapp" etc..

Annars ser det ju bra ut. smile

Det är inte meningen att du ska se någon skillnad, den ska bara fungera och fungera bra smile

Läs ovan ang. galleriet.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
daree Säljare
2 juni 2010 · 12 Inlägg

Kan inte spara mina uppdaterningar längre. Står bara gå tillbaka och tryck F5 men det hjälper inte..

mvh Håkan

Photoshop sätter fart på vissa forum medlemmars lögner;-} och det är ju alltid roligt att veta vilka man kan lita på........
Saab 9-3 2.0T "X" (2006)
-Akerfeldt-
2 juni 2010 · 2 638 Inlägg

Ser överlag riktigt bra ut smile

Dock tycker jag att den nya kommentera kommentarer funktionen för bilar skulle behöva utökas, så man kan välja att svara på kommentaren direkt så alla kan läsa den eller enbart till gästboken som förut.

För det finns ju faktiskt kommentarer man får som man enbart vill svara på personligt utan att alla ska läsa det och sånna kommentarer som man vill att alla ska läsa.

Så alltså, utöka det till: Ta bort, kommentera och svara endast till gästbok.

sirmiro Double-Unicorn Rider
2 juni 2010 · 2 486 Inlägg

chrizz skrev:

imprezzed skrev:
Ser verkligen bra ut det här, har dock en fråga : har ni tagit bort funktionen att "flytta" bilder från presentationssidan till exempelvis "galleriet"...???

Ja, den har fått ge vika eftersom vi inte vill lägga mer tid på det befintliga galleriet. Vi planerar att göra om galleriet helt och hållet och då införa liknande funktioner igen.

Det är en funktion även jag saknar då jag helst inte vill radera bilder på bilen, men gärna håller den uppdaterad med nya bilder.

Hur kommer det bli med de bilder som finns den dag ni byter galleri, kommer de finnas kvar som innan? smile

Jag förutsätter att ni har full koll på det ni gör med sidan (allt annat fungerar ju klockrent så varför skulle inte detta göra det) men det känns lite surt med en tid utan att fylla på med andra bilder... tongue

chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

daree skrev:
Kan inte spara mina uppdaterningar längre. Står bara gå tillbaka och tryck F5 men det hjälper inte..

mvh Håkan

Vad är det du ändrar när du får det felmeddelandet?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hermanssons_Garage
2 juni 2010 · 2 415 Inlägg

Blir nog mycket bra med Uppdatering! det behövdes

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Leuffve Kromallergiker
2 juni 2010 · 111 Inlägg

Fick samma felmeddelande som daree när jag skulle ändra lite info om bilen på min sida.
jag har märkt att om man skriver en kommentar till någon att man tycker bilen är snygg och ställer en vidare fråga typ vart har du köpt dem? så får man inget meddelande om svar utan man måste hålla koll själv och komma ihåg att man frågat den personen.

sen såg jag att "just inloggade" inte rullar runt, men det kankse du redan blivit upplyst med?(har inte läst igenom hela tråden)

annars flyter den nya versionen på bra

Ha det bra

Frissan
2 juni 2010 · 4 693 Inlägg

Gillar att man kan komentera komentarer.
Men jag ogillar verkligen teckensnittet i komentarerna.

Ser rätt B ut tyvärr

Booyakasha!
Funkiee Saab älskare!
2 juni 2010 · 4 597 Inlägg

När jag hovrar över ett profilnamn här i forumet, tar det någon sekund innan rutan kommer upp, och sen försvinner den inte förs än efter kanske 5 sekunder, ska det vara så? För man kan inte klicka bort den rutan. smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

Funkiee skrev:
När jag hovrar över ett profilnamn här i forumet, tar det någon sekund innan rutan kommer upp, och sen försvinner den inte förs än efter kanske 5 sekunder, ska det vara så? För man kan inte klicka bort den rutan. smile

Den försvinner inte om du inte flyttar in musen på den och ut igen. Fungerar annorlunda än den förra varianten alltså.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

Tommy79 skrev:
Hej kannon snygg uppdatering. Men jag kan inte spara ny info om bilarna. Står bara "bilen kan inte sparas uppdatera sidan igen eller tryck F5 :S
Men kan ladda upp nya bilder. men kan inte ändra ordningen på dom.

MVH

Vilken webbläsare?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Fire-Fox
2 juni 2010 · 632 Inlägg

Om jag kommenterar en bild hos en användare och han/hon sedan svarar på min kommentar hur ska man få reda på det? Finns ju ingen ikon eller dyl som blinkar när någon svarat på min kommentar. Måste man alltså gå in på bilden på varje bil man kommenterar för att kolla om han/hon svarat? I sådana fall var det ju mycket bättre förut när man fick svaret på en kommentar i sin egen gästbok.

Mvh!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Glader9991
2 juni 2010 · 956 Inlägg

Tjena.
Blir galen på min kommentarer knapp längst upp där. Den blinkar hela tin, och står:

"Du har 8 olästa videokommentarer
Observera att du kan ha olästa kommentarer på sidan 2 eller senare också ifall ikonen för nya kommentarer inte slutar blinka och du läst alla kommentarer på förstasidan."

Men det finns inga olästa kommentarer. Finns det något att göra?

Caylon Bayerische Motoren Werke
2 juni 2010 · 271 Inlägg

Edit: nvm, hittade. Funktion hade bara blivit förflyttad till annat ställe.

Senast redigerat av Caylon (2 juni 2010)

BMW M3 E92 (2008)
daree Säljare
2 juni 2010 · 12 Inlägg

chrizz skrev:

daree skrev:
Kan inte spara mina uppdaterningar längre. Står bara gå tillbaka och tryck F5 men det hjälper inte..

mvh Håkan

Vad är det du ändrar när du får det felmeddelandet?

Har försökt med både text och flytta bild ordningen men får samma svar så fort jag skall spara..

mvh Håkan

Photoshop sätter fart på vissa forum medlemmars lögner;-} och det är ju alltid roligt att veta vilka man kan lita på........
Saab 9-3 2.0T "X" (2006)
chrizz Administratör
2 juni 2010 · 11 780 Inlägg

Glader9991 skrev:
Tjena.
Blir galen på min kommentarer knapp längst upp där. Den blinkar hela tin, och står:

"Du har 8 olästa videokommentarer
Observera att du kan ha olästa kommentarer på sidan 2 eller senare också ifall ikonen för nya kommentarer inte slutar blinka och du läst alla kommentarer på förstasidan."

Men det finns inga olästa kommentarer. Finns det något att göra?

Fixat för dig nu. För alla andra som har samma problem så fixas det inom kort.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Glader9991
2 juni 2010 · 956 Inlägg

chrizz skrev:

Glader9991 skrev:
Tjena.
Blir galen på min kommentarer knapp längst upp där. Den blinkar hela tin, och står:

"Du har 8 olästa videokommentarer
Observera att du kan ha olästa kommentarer på sidan 2 eller senare också ifall ikonen för nya kommentarer inte slutar blinka och du läst alla kommentarer på förstasidan."

Men det finns inga olästa kommentarer. Finns det något att göra?

Fixat för dig nu. För alla andra som har samma problem så fixas det inom kort.

Tack!smile

Bjork OEM <3
2 juni 2010 · 6 957 Inlägg

Tummen upp för hur rutan kommer fram när man svarar på t.ex. GB-inlägg, flyter så gött tongue

OEM <3
Mike_87 V O L V O
2 juni 2010 · 401 Inlägg

Gillar verkligen de nya smidigare knapparna. Som t.ex. bildbeskrivning, inloggningspopup mm.

Tycker även garaget har blivit snabbare också, har ni turbotrimmat servern? wink

V O L V O 7 4 0
_____________________________
loudness
2 juni 2010 · 4 554 Inlägg

jisses vilken snabb feedback på buggar osv:D iaf cirzz å den onsynlige andra programeraren (som jag ännu inte sett i bh som vi sett chrizz) fan va bra jobbat!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang