Release: Garaget 9.0

Volvo_Mannen Volvoskadad
6 juni 2010 · 6 017 Inlägg

Varför får man inte svaret på kommentarerna i GB längre? Rätt jobbigt att leta på svaren

Jonas
Fire-Fox
6 juni 2010 · 632 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Varför får man inte svaret på kommentarerna i GB längre? Rätt jobbigt att leta på svaren

Håller helt och hållet med dig. Var bättre förut tyvärr.

Men på alla andra punkter är det klockrent smile.

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo V70N (2003)
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Brojna Avstängd
6 juni 2010 · 6 Inlägg

varför står min nya-kommentarer ikon och blinkar hela tiden för fastän ja läst alla kommentarer? sjukt irriterande

JohanEkman
6 juni 2010 · 184 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Varför får man inte svaret på kommentarerna i GB längre? Rätt jobbigt att leta på svaren

vetefan, rätt störande  iallafall

JoeyJ
6 juni 2010 · 502 Inlägg

de hör pop-up rutorna som kommer upp om man håller musen över en tråd i forumet.. går det att stänga av den funktionen nånstans om man inte vill ha den? Jag tycker bara de är i vägen

Perzzon90
7 juni 2010 · 341 Inlägg

Fire-Fox skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Varför får man inte svaret på kommentarerna i GB längre? Rätt jobbigt att leta på svaren

Håller helt och hållet med dig. Var bättre förut tyvärr.

Men på alla andra punkter är det klockrent smile.

Håller med Fire-Fox

Funkiee Saab älskare!
7 juni 2010 · 4 597 Inlägg

Brojna skrev:
varför står min nya-kommentarer ikon och blinkar hela tiden för fastän ja läst alla kommentarer? sjukt irriterande

Kolla på dina galleri och projekt så ska du hitta nya kommentarer, eller kanske blogg, ja, någon av de andra flikarna står det säkert i smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
strandberg31
7 juni 2010 · 2 419 Inlägg

linneajacobsson skrev:
Jag måste bara säga att jag fattar inte det nya systemet. Om hur man skall lägga upp bilder i bloggen. Eller om det ens går? Någon som har fått kräm på det här?

Lägg upp bilderna i galleriet sen får du länka till dem i bloggen/projektet smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
audisline84
7 juni 2010 · 6 Inlägg

tja varför funkar det inte att lägga in en ny bil på min sida?

Volkswagen Golf Mk2 "Static" (1988)
BMW e46 325 turbo "Nylackad Agressive Stance" (1999)
joH900
7 juni 2010 · 414 Inlägg

Dennis_999 skrev:
Jag som kanske har missat. Men hur flyttar man bilder från "Showroomet" till Galleri & Projekt? Ser ingen ikon man ska trycka på eller liknande.

Mvh smile

Hej!

Upptäckte precis samma sak... Lite tråkigt om det är på detta vis det skall vara, så jag hoppas att det är något som är under utveckling alternativt en bugg. smile

Jag personligen uppskattade mycket att kunna gå tillbaka och kolla på alla bilder som man har flyttat till galleriet (för att det har blivit fullt under själva bilen) och där kunna läsa kommentarer som jag har fått på bilderna. Att man skall behöva radera bilden för att kunna lägga upp nya bilder när det är "fullt" på bilens sida känns väldigt tråkigt.

Hoppas som sagt att denna funktion att flytta bilder från bilens sida till galleriet och behålla kommentarerna kommer tillbaka.

EDIT: Kör förövrigt Firefox 3.6.3 om det kan ha något med saken att göra...

MVH

Senast redigerat av joH900 (7 juni 2010)

JStrindenholm
8 juni 2010 · 51 Inlägg

Hejsan!

Jag önskar att man kunde få svar på de inlägg
som "man" gjort i någons galleri eller liknande
då det är lite jobbigt att behöva gå in på
skriva kommentarer och kolla om man fått svar på sitt
inlägg. Som tidigare att det blir som ett GB, eller kanske
ett PM, men att man kan kommentera inlägget som nu.

Att det är som nu men att man även får ett meddelande
om att man fått svar på sitt inlägg.


M.V.H
Jonathan.S

BMW M3 Coupé "Sonderlack" (1993)
-AJ-
8 juni 2010 · 89 Inlägg

Enligt mitt tycke är det ett STORT minus att man inte kan flytta bilder till galleriet...
Såg att ni skulle ha den vilande ett tag, hoppas ni menar ett par dagar och inte veckor...??? hmm

Senast redigerat av -AJ- (8 juni 2010)

chrizz Administratör
8 juni 2010 · 11 780 Inlägg

-AJ- skrev:
Enligt mitt tycke är det ett STORT minus att man inte kan flytta bilder till galleriet...
Såg att ni skulle ha den vilande ett tag, hoppas ni menar ett par dagar och inte veckor...??? hmm

Det tar den tid det tar. Kan inte ge annat besked än det. Vi jobbar aktivt med bland annat det.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
mYGeL
8 juni 2010 · 1 338 Inlägg

inte för att vara jobbig och tjatig men tycker det är jobbigt att behöva fylla i lösen o det varje gång.
tidigare så tryckte man när man kom in direkt på mina sidor då kom inloggnings grejorna fram direkt och det sparade namnet och lösen bara trycka på enter så var man inne...
Nu måste man trycka där uppe på logga in och fylla i allt varje gång.
Har tryckt kom ihåg varenda gång jag loggar in men det funkar inte här hemma eller på jobbet. har Mozilla firefox på båda ställen och hade inga problem tidigare.. sad

Sen om man klickar på vem som lagt till som favoriter kommer bara en lista med namn efter varanda tidigare var det mkt bättre utformat enl mig. mkr enklare snyggare osv..

Mvh

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
chrizz Administratör
9 juni 2010 · 11 780 Inlägg

mYGeL skrev:
inte för att vara jobbig och tjatig men tycker det är jobbigt att behöva fylla i lösen o det varje gång.
tidigare så tryckte man när man kom in direkt på mina sidor då kom inloggnings grejorna fram direkt och det sparade namnet och lösen bara trycka på enter så var man inne...
Nu måste man trycka där uppe på logga in och fylla i allt varje gång.
Har tryckt kom ihåg varenda gång jag loggar in men det funkar inte här hemma eller på jobbet. har Mozilla firefox på båda ställen och hade inga problem tidigare.. sad

Sen om man klickar på vem som lagt till som favoriter kommer bara en lista med namn efter varanda tidigare var det mkt bättre utformat enl mig. mkr enklare snyggare osv..

Mvh

Kryssa för "kom ihåg mig" och se till att cookies är aktiverade i webbläsaren. Det fungerar utmärkt och du behöver inte bry dig om att logga in i fortsättningen. Senaste Firefox fungerar utmärkt som webbläsare, jag använder det själv på jobbet dagligen, och hemma använder jag Safari. Båda är inställda att "komma ihåg mig" och jag behöver sällan logga in med lösenord, bara om jag av någon anledning nollställt cookies i en av webbläsarna.

Det du beskriver är inte en funktion hos Garaget, utan en funktion i din webbläsare som in sin tur inte verkar fungera på dynamiskt laddade formulär.

Senast redigerat av chrizz (9 juni 2010)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
sirmiro Double-Unicorn Rider
9 juni 2010 · 2 486 Inlägg

mYGeL skrev:
inte för att vara jobbig och tjatig men tycker det är jobbigt att behöva fylla i lösen o det varje gång.
tidigare så tryckte man när man kom in direkt på mina sidor då kom inloggnings grejorna fram direkt och det sparade namnet och lösen bara trycka på enter så var man inne...
Nu måste man trycka där uppe på logga in och fylla i allt varje gång.
Har tryckt kom ihåg varenda gång jag loggar in men det funkar inte här hemma eller på jobbet. har Mozilla firefox på båda ställen och hade inga problem tidigare.. sad

Sen om man klickar på vem som lagt till som favoriter kommer bara en lista med namn efter varanda tidigare var det mkt bättre utformat enl mig. mkr enklare snyggare osv..

Mvh

Jag har haft samma problem i chrome senaste året när jag tryckt på "logga in" och fått popup-fönstret för inloggning.
Dock fungerar allt perfekt och den sparar allt om jag klickar på "Min sida" när jag är utloggad och använder inloggningen där som inte är popup baserad. Då det handlar om en inloiggning varannan månad eller liknande (när man rensar allt) har jag inte brytt mig om att kolla upp det. tongue

joelimmo
9 juni 2010 · 1 380 Inlägg

det går inte kolla flera sidor inne på skrivna kommentarer . skulle kolla sista sidan och då hamnar jag på mottagna kommentarer istället?

BMW E28 (1982)
Jabba
10 juni 2010 · 7 Inlägg

Mycket bra jobbat....Kannon sida detta

AWD is the shit :-)
Eyesonly
10 juni 2010 · 53 Inlägg

Tyckte inte det finns något riktigt bra svar på varför svara till gästboken efter man fått en kommentar är borta. SKriver man en kommentar till någon vill man ju ha svaret till gästboken så man kommer ihåg vem man skrev till om man ville ha ett svar på sin kommentar, annars kanske man e borta 2 dagar å då har man helt glömt att man skrev kommentaren.

mYGeL
11 juni 2010 · 1 338 Inlägg

tack! nu är det tillbaka så mkt enklare att logga in wink

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang