Problem med taket på Mercedes SLK

230SLK
20 juni 2010 · 2 Inlägg

Hej, Jag efterlyser diskussion angående problem med taket på Mercedes SLK.
Mitt tak fastnar ofta när jag ska fälla upp det, bakluckan fälls bak men den svarta "flärpen" och själva taket rör sig inte, utan det bara surrar. Lika sällan går det att fälla ned taket, då bara bakluckedelen rör sig. sad
Jag har läst att ett vanligt problem är att några brytare eller sensorer är kaputt.
Nån som har erfarenhet av problemet och kanske en billig lösning.
Här är ända tråden jag hittat i sverige: http://debatt.passagen.se/show.fcgi?cat … 0003399816
Tyvärr är den inte särskillt utförlig men gav mig hopp att det inte behöver vara så dyrt. hmm

Tacksam för svar, Måns

Mercedes SLK 230 1998

Mercedes SLK 230 "Carlsson Kompressor" (1998)
Sven-Ake
7 september 2018 · 1 Inlägg

Hej.
Har precis samma problem.
Någon som har tips.

berndtalmberg
19 september 2020 · 3 Inlägg

då är vi 3 som har problem

berndtalmberg
19 september 2020 · 3 Inlägg

min bil gick väldigt ojämt o inte på alla burkana ja lyfte ventilkåpan då va det fullt med olja runt alla tändstifterna ända upp så ja har beställt nya tätningar ska bli intresant se om den går rent eller varför den ryker.....1965 till 1970 hadde ja mb verkstad i göteborg  då va det väldigt vanligt att man fick byta ventilstyrningnar och vetil tätningarna för dom hadde blivit stenhårda .. sen vart det ok men ja har svårt att tro att det problemet ska existera i daxläge vore taksam om nån har tipps..... att ja hadde mb verkstad på 70 talet det finns ingen likhet på bilarna i dag....

zzr9409209
19 september 2020 · 716 Inlägg

Vad har det sista inlägget med saken att göra?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang