Biltema sportluftfilter på volvo 740

Waahlvik
16 juli 2010 · 508 Inlägg

hej. jag hade tänkt montera ett biltema sportluft (enbart för ljudet)
ska ju ta bort luftburken och montera filtret dirrekt efter lmm. men en undran:

är de en bra plasering jag har på min luftburk? eller ska jag köpa slangar å flytta det?

http://i27.tinypic.com/k0wmg.jpg

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
grindborg1
16 juli 2010 · 326 Inlägg

ta bort själva org luft filtret och luftfilter locket som sitter fast i lmm, sen på med öppet filter till lmm och lägg ner filtret i själva underdelen på luft burken smile om du förstår? jag har så på min vinter bil smile

Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Waahlvik
16 juli 2010 · 508 Inlägg

grindborg1 skrev:
ta bort själva org luft filtret och luftfilter locket som sitter fast i lmm, sen på med öppet filter till lmm och lägg ner filtret i själva underdelen på luft burken smile om du förstår? jag har så på min vinter bil smile

jo de går ju, men ja vill inte förstöra org burken heller:)

Senast redigerat av Waahlvik (16 juli 2010)

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
grindborg1
16 juli 2010 · 326 Inlägg

du förstör den ju inte smile du låter botten delen av burken sitta kvar men du tar bara av locket och ur med orginal filtret tongue sitter bara med klämmor tongue

Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Interactive
16 juli 2010 · 56 Inlägg

Hahahahahaha, vilket ljud tror du att du kommer att höra? wink

" If you really want something in this life, you have to work for it. Now, quiet! The're about to announce the lottery numbers... "
Waahlvik
16 juli 2010 · 508 Inlägg

grindborg1 skrev:
du förstör den ju inte smile du låter botten delen av burken sitta kvar men du tar bara av locket och ur med orginal filtret tongue sitter bara med klämmor tongue

okejokej, men får se va ja gör, snyggare också om man ser filtret, kanske bygger en liten låda i plåt å lackar den svart

Interactive skrev:
Hahahahahaha, vilket ljud tror du att du kommer att höra? wink

insugsljudet? smile

förutom de så creedence ur högtalarna smile

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
16 juli 2010 · 5 042 Inlägg

Waahlvik skrev:

grindborg1 skrev:
du förstör den ju inte smile du låter botten delen av burken sitta kvar men du tar bara av locket och ur med orginal filtret tongue sitter bara med klämmor tongue

okejokej, men får se va ja gör, snyggare också om man ser filtret, kanske bygger en liten låda i plåt å lackar den svart

Interactive skrev:
Hahahahahaha, vilket ljud tror du att du kommer att höra? wink

insugsljudet? smile

förutom de så creedence ur högtalarna smile

Btw så glömde du Höfläkten som låter mest wink

C H E V R O L E T <3
grindborg1
16 juli 2010 · 326 Inlägg

, du kommer se filtret om du gör som jag säger smile snart lär jag fixa bild eftersom du inte förstår tongue du tar bort själva luftburks locket och tar bort org luft filter, sätter på de öppna luftfiltret på lmm och lägger ner filtret i luftburkens underdel som sitter kvar. öppnar du huven så kommer filtret synas gott och väl, och botten delen kommer funka som en "säng" för nya luftfiltret , dessutom kommer de funka som värme avskiljare tongue

Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
dj_padde
16 juli 2010 · 1 813 Inlägg

men du har bara en GL.. du kommer inte höra något anorlunda med öppetfilter på den.. bara om du har huven öppen och gasar när du står framför. har haft öppet filter på 740 men tyvärr inget extra ljud..! visst ser kasnke tuffare ut när du öppnar huven å folk ska titta men annars lägg pengarna på något annat för du kommer bli missnöjd ändå... bara ett råd!

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Waahlvik
16 juli 2010 · 508 Inlägg

grindborg1 skrev:
, du kommer se filtret om du gör som jag säger smile snart lär jag fixa bild eftersom du inte förstår tongue du tar bort själva luftburks locket och tar bort org luft filter, sätter på de öppna luftfiltret på lmm och lägger ner filtret i luftburkens underdel som sitter kvar. öppnar du huven så kommer filtret synas gott och väl, och botten delen kommer funka som en "säng" för nya luftfiltret , dessutom kommer de funka som värme avskiljare tongue

jaa nu förstår ja, smile antingen gör ja så, eller så gör ja en egen mindre låda som e snyggare?
får somsagt se hur ja gör. ska iaf på biltema i veckan å inhandla luftfilter å olja å sånt

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
FFP
16 juli 2010 · 591 Inlägg

sätt ett järn på bultarna som sitter på hujulhuset " i motorrummet" och skruva fast järnet i lmm?

Audi A4 TSQ (1999)
kolvas
16 juli 2010 · 4 001 Inlägg

passa på att köpa ett par extra lmm när du ändå är på Feltema och handlar ditt nya filter...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
volvoentusiasten
16 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Tycker nog också att det är lite waste of money och inget bra för övriga delar.

Finns så mycket roligare att lägga ner pengar på. T ex 2,5" avgassystem? Eller en ordentligt motortvätt och köpa lite nya slangar m.m?

Waahlvik
16 juli 2010 · 508 Inlägg

linuslinje skrev:
Tycker nog också att det är lite waste of money och inget bra för övriga delar.

Finns så mycket roligare att lägga ner pengar på. T ex 2,5" avgassystem? Eller en ordentligt motortvätt och köpa lite nya slangar m.m?

den e motortvättad nu, bilden togs när ja köpte den.

men ska köpa extraktor senare när ja får råd,531 topp å annan kam.

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
grindborg1
16 juli 2010 · 326 Inlägg

de ger faktiskt finare ljud med öppet filter och stängd huv om man tar bort värme skyddet från huvens undersida wink då får motorn mer luft och blir lättare wink men annars att sätta öppet filter gör bara att den låter slö smile

Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Waahlvik
17 juli 2010 · 508 Inlägg

grindborg1 skrev:
de ger faktiskt finare ljud med öppet filter och stängd huv om man tar bort värme skyddet från huvens undersida wink då får motorn mer luft och blir lättare wink men annars att sätta öppet filter gör bara att den låter slö smile

jag hade ju tänkt börja me ett öppet filter sen extraktor,annan kam och 531 topp osv:)

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
H3dlund Med lem
17 juli 2010 · 1 127 Inlägg

Äh lönlöst, enda du hör är när motorn är igång är fläkten. tongue Du vinner ingen effekt på det ändå, snarare tvärtom.

Waahlvik
18 juli 2010 · 508 Inlägg

H3dlund skrev:
Äh lönlöst, enda du hör är när motorn är igång är fläkten. tongue Du vinner ingen effekt på det ändå, snarare tvärtom.

hur vet du att jag tappar effekt om jag ska trimma mera sen? och om jag kör med värmeskydd?

ofta jag tappar effekt om jag ska på me annan kam,531 topp och extraktor senare?

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Waahlvik
18 juli 2010 · 508 Inlägg

skalman1 skrev:
Men det luftfiltret håller ju inte i en evighet så du lär väl få köpa nytt igen när du väl får dit trimmet..........

nog fan håll de:) en polare har då kört 1 år me de nu. håll då än sen vill ja ju ha de för att de e snyggare än org luftburk. men skulle de inte hålla när ja får råd å trimma den får man väll köpa nytt?

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Paddee636
18 juli 2010 · 283 Inlägg

Hur fan orkar man...öppet filter på en 740..herregud

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang