Vad är 1,6 eller 1,8 eller 2,0 osv?

Jesper328
21 mars 2023 · 2 333 Inlägg

Growe skrev:

Jesper328 skrev:

Hybrid_ skrev:
Ungefär som muppen härom veckan som dök upp med sin S60 A-traktor som gjorde över 300 km/h. De kommer med jämna mellanrum som ni vet.

Körde en bil för ett tag sedan som hade 881Nm. Hur många liter är den då på? lol

Enkelt.

ƒ(Nm) = 3√0,41Nm

Så 7,1 liter.

så stor motor är det om man har 1053nm


hm märkligt eller hur när man har 1426.7hk och 1053nm.. och motorn bara är på 2liter..    ditt tanke sätt faller helt platt med ditt tanke sätt.. dessutom den effekt på naven ....

https://www.youtube.com/watch?v=wJ6LHeZnYlI&t=485s

Va?

Tredjeroten ur 0,41(881) blir 7,121.
dvs 3√361.21

Sen tror jag inte att jag behöver förklara att jag bara hittade på något som fick ett rimligt resultat. lol

Up the RA
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2023 · 17 376 Inlägg

Jaja gubbar. Jag kommer osökt att tänka på en Gammal (88?) 745GL jag köpte på 00-talet. Den var fin och rostfri med det klassiska polerade tallrikarna som hjulsidor och på det hela taget original. Utom på en punkt: Motorn. Säljaren som pratade Finlands-svenska förklarade att att den varit utsatt för lite Finsk trimning i form av vassare kam och bättre sprut. "Jaja" tänkte jag.

Men bilen gick en smula oroligt på tomgång och när man drog iväg släppte det direkt där bak och växelspaken skvallrade om att hela motorpaketet helst ville snurra ett varv själv först vid avfärd... Ur luftfiltret steg en skönsång som hade fått vilken Älg som helst att titta sig nyfiket omkring efter den småpilska Hona som uppenbarligen var på ingång för full maskin.

Bra vrid i den gubbar!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang