Saab 9000 aero 2,5T Ras!

Saab 9000 aero med lagomt mkt motor och chassi som ständigt uppgraderas för bättre väghållning. Projektet är inspirerat av 90 talets Supertouring bilar som bland annat kördes i BTCC
  • 87 Följare
  • 320 024 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 september 2013
zemet
7 september 2013 · 4 035 Inlägg

Gött att det fungerade och blev skillnad:)

Funderat på att bygga något sånthär? http://image.motortrend.com/f/roadtests/coupes/1206_2013_srt_viper_first_look/40930245/2013-SRT-Viper-engine.jpg

_aero Burn rubber! not your soul..
8 september 2013 · 538 Inlägg

vet inte om de behöver stöttas upp så mkt den vägen på min bil men har funderat på att bygga ett kryss från fjäderbenstornen och in till buren i kupén när ja bygger bur i vinter smile

Var som sagt å körde konbana idag, oftast är de ju en lite tajtare bana dom ställt upp som man får köra ett varv på å sen igen å vänta på sin tur men idag hade dom gjort en mkt längre å mer öppen bana med några snabbare kurvor som man fick köra hur många varv man ville på. Sjukt kul var de å bilen gick riktigt bra fast är inte 100% nöjd med chassit, den är lite för hård i fram å vill på å studsa när de är lite ojämnt å sen saknar ja de där riktiga bettet i framvagnen men men då har ja ju nå å förbättra i vinter smile

Lite film också smile sjukt dålig kvalla från min skitkamera men man ser ju lite iaf smile

Kul å se hur pass mkt däcket rör sig i den här filmen, ser ju nästan ut som de ska krängas av i vissa kurvor
http://www.youtube.com/watch?v=7M0m5WQzYH0

http://www.youtube.com/watch?v=_YGU6lwBEXU

Saab 9-3 Aero "Carbon edition" (2003)
Saab 9000 Aero 2,5T "Supertouring" (1994)
jonTe
9 september 2013 · 5 710 Inlägg

Gött stag där! Hur upplever du skillnaden?
Såg ut att vara en kul konbana oxo!

MVH Jonas
..............
_aero Burn rubber! not your soul..
10 september 2013 · 538 Inlägg

jonTe skrev:
Gött stag där! Hur upplever du skillnaden?
Såg ut att vara en kul konbana oxo!

Bilen svarar mkt snabbare på styrning, innan har de varit lite tvekan från man vrider på ratten tills de händer nå samt att de känts lite svampigt, men nu är den alert å kvick i styrningen smile typ som om man jämnför med å utan fjäderbansstag ungefär smile

Konbanan var skitrolig! lite mer som riktigt bana men den var ju väldigt intensiv så ja kunde bara ligga på 3-4 varv innan motor, låda samt jag var överhettade å bromsskivorna runt om vart lite blåare i nyansen tongue gick ju ändå 180km/h som fortast så.

Du har inte fått din bil såld än va? Ändrat dig om å sälja den?

Saab 9-3 Aero "Carbon edition" (2003)
Saab 9000 Aero 2,5T "Supertouring" (1994)
jonTe
11 september 2013 · 5 710 Inlägg

_aero skrev:

jonTe skrev:
Gött stag där! Hur upplever du skillnaden?
Såg ut att vara en kul konbana oxo!

Bilen svarar mkt snabbare på styrning, innan har de varit lite tvekan från man vrider på ratten tills de händer nå samt att de känts lite svampigt, men nu är den alert å kvick i styrningen smile typ som om man jämnför med å utan fjäderbansstag ungefär smile

Ahhh...det där är är en av sakerna jag stör mig på med min bil. Enormt seg styrrespons! Nedre fästet, sitter de i de långa skruven till styrväxeln?

_aero skrev:
Konbanan var skitrolig! lite mer som riktigt bana men den var ju väldigt intensiv så ja kunde bara ligga på 3-4 varv innan motor, låda samt jag var överhettade å bromsskivorna runt om vart lite blåare i nyansen tongue gick ju ändå 180km/h som fortast så.

Sådana är kul! Superstage är lite åt det hållet, går riktigt snabbt!

_aero skrev:
Du har inte fått din bil såld än va? Ändrat dig om å sälja den?

Hepp, inte såld men beslutet är inte ändrat heller.
Dock går det trögt....så vi får väl se hur det går.

MVH Jonas
..............
_aero Burn rubber! not your soul..
12 september 2013 · 538 Inlägg

jonTe skrev:

_aero skrev:

jonTe skrev:
Gött stag där! Hur upplever du skillnaden?
Såg ut att vara en kul konbana oxo!

Bilen svarar mkt snabbare på styrning, innan har de varit lite tvekan från man vrider på ratten tills de händer nå samt att de känts lite svampigt, men nu är den alert å kvick i styrningen smile typ som om man jämnför med å utan fjäderbansstag ungefär smile

Ahhh...det där är är en av sakerna jag stör mig på med min bil. Enormt seg styrrespons! Nedre fästet, sitter de i de långa skruven till styrväxeln?

_aero skrev:
Konbanan var skitrolig! lite mer som riktigt bana men den var ju väldigt intensiv så ja kunde bara ligga på 3-4 varv innan motor, låda samt jag var överhettade å bromsskivorna runt om vart lite blåare i nyansen tongue gick ju ändå 180km/h som fortast så.

Sådana är kul! Superstage är lite åt det hållet, går riktigt snabbt!

_aero skrev:
Du har inte fått din bil såld än va? Ändrat dig om å sälja den?

Hepp, inte såld men beslutet är inte ändrat heller.
Dock går det trögt....så vi får väl se hur det går.

Jo jag har också stört mig på de en längre tid, bytte bussningar i styrväxeln förra sommaren å hoppades de skulle bli bra men gjorde typ ingen skillnad men de här staget löste problemet helt å hållet! Då förstår man hur mjuk 9000 egentligen är i karossen. Jo stagen sitter fast i bultarna som håller styrväxeln å jag kan starkt rekommendera dig att bygga ett sånt här stag om du ska behålla bilen!

Superstage hade varit riktigt kul att testa nån gång! Också kul att få nån tid på en sån bana så man kan jämnföra sig lite mot andrabilar å se om man lyckats bra med bilen eller inte smile

Saab 9-3 Aero "Carbon edition" (2003)
Saab 9000 Aero 2,5T "Supertouring" (1994)
Snurriis
3 oktober 2018 · 761 Inlägg

Hänt något med bilen på dessa år som tråden legat? :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang