Projekt Pontiac Lemans "LTO" 67a cab, modern Corvette LT1 V8 och låda

Jag tycker verkligen om jänkare så de ska bli kul och få till sin "drömbil", meningen är att få körbarhet, prestanda och modernare bränsleekonomi tillsammans med rätt ljud och klipp. Därtill förhoppningsvis bättre hållbarhet på köpet. Alltså en bil som är rolig att köra till cruisingar, bilutställningar, alla fina sommarkvällar eller bara och köpa en korv Den kommer att förses med LT1 V8 som normalt sitter i Corvette, Camaro Z28 och Pontiac Trans am, de blir mildare bas trim och sedan på vårkanten kommer den lackeras och förses med en egendesignad stripning. Fjädrarna och stötdämpare är bytt till eibach runt om. Detta är ett skynda lite lagom takt projekt och budgeten är inte skyhög utan men de ska fungera bra och se hyfsat ut, utan att man behöver skämmas Ombyggnaden kommer att ske i sundsvall i SBT Autos lokaler, tackar till Fredrik Holmberg för hjälpen Lackeringen kommer att bli på Leffes Lack här i Härnösand. Styrboxen är omprogrammerad och stöldskyddsfunktioner, egr funkti
  • 143 Följare
  • 265 050 Visningar
  • Uppdaterades senast 6 december 2021
Torger Tok i sina bästa dar
18 januari 2011 · 386 Inlägg

hur blir de med tändkablarna så nära headersarna? och du ger fan i och ta bort tråden för ja hitta den presis!! vill se de här bli fullföljt big_smile

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
18 januari 2011 · 2 405 Inlägg

Ser helt okej ut de här smile tittar förbi då och då

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
zemet
18 januari 2011 · 4 030 Inlägg

snygg detalj med röda bult på mattsvart bakaxel:) Går bilen igenom besiktningen med hastighetsmätare som visar mph?

N_W V8 de bästa som finns!
19 januari 2011 · 1 092 Inlägg

Torger>>Kablarna är lite flyttade nu så de går bra.

Zemet>> De är ingen fara, klistrar en liten klisterlapp vid besiktning, sen de nya mätarna är programmerbara så de visar hastigheten i Km/h.



Det här har jag sysslat med ikväll.

Har först gjort en lite ram i plexiglas där mätarna ska sitta, fuskade och gjorde den igår.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1341/1043263_hg6tdw.jpg


Sen klädde jag ramen i svartmatt vinyl och skruvade fast mätarna.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1341/1043264_0sf3wf.jpg


Sen så har jag satt fast dom på plats i panelen, blev rätt hyfsat, viktigast är ju att man är nöjd själv. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1341/large/1043265_1u2blt.jpg

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Ford Mustang "GT370" (2007)
N_W V8 de bästa som finns!
19 januari 2011 · 1 092 Inlägg

Imorrn då ska jag fara ner med mätarna till sundsvall.
Fredde håller på med tanken i och med att vi fick hem givaren tillsammans med mätarna så den är nog strax på plats.

En liten motorbild i dagsläget, en del kvar här och där men man börjar ana ett litet ljus i tunneln nånstans. smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/1341/large/1043608_xu8kt6.jpg

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Seat_MaNNe
19 januari 2011 · 19 Inlägg

Blir ju riktigt najs detta.
Fortsätt kämpa smile

Alltid retar det nån ;)
N_W V8 de bästa som finns!
19 januari 2011 · 1 092 Inlägg

Seat_MaNNe skrev:
Blir ju riktigt najs detta.
Fortsätt kämpa smile

Tackar, roligt och höra att nån tycker det smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
TurbOla Reservdansk
19 januari 2011 · 6 271 Inlägg

Niklasw skrev:
Imorrn då ska jag fara ner med mätarna till sundsvall.
Fredde håller på med tanken i och med att vi fick hem givaren tillsammans med mätarna så den är nog strax på plats.

Det är ju tanken som räknas. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
19 januari 2011 · 2 405 Inlägg

Du har fått grymt flådigt rekomenderar dock att du lackar broms servot som du säkert tänkt smile drar ner lite på den i övrigt sjukt fina maskinen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
N_W V8 de bästa som finns!
19 januari 2011 · 1 092 Inlägg

psyco skrev:
Du har fått grymt flådigt rekomenderar dock att du lackar broms servot som du säkert tänkt smile drar ner lite på den i övrigt sjukt fina maskinen

Tackar! Ja de finns i tankarna wink

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
20 januari 2011 · 1 418 Inlägg

Finfint bygge smile Sånt här gillas smile Förresten, inte var du i Hoting den 28e augusti på bilträffen där i samband med Krantz Challenge? Såg en precis likadan bil som din där..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
farthindret Gislaved ArselBlanka
20 januari 2011 · 118 Inlägg

Ser riktigt bra ut smile

//fartiZ
N_W V8 de bästa som finns!
20 januari 2011 · 1 092 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
Finfint bygge smile Sånt här gillas smile Förresten, inte var du i Hoting den 28e augusti på bilträffen där i samband med Krantz Challenge? Såg en precis likadan bil som din där..

Jag var inte där men jag vet vilken bil de var, de var en röd GTO han bor i Ramsele, pratade med honom i Sundsvall, vi har nästan likadan färg. Jag har faktiskt en bild där vi har båda bilarna bredvid varandra smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
20 januari 2011 · 1 418 Inlägg

Okej smile Du får ta å komma hit till strömsund den 23e juli då vi ska ha cruising smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
qvistlund
20 januari 2011 · 18 Inlägg

detta bygge blir riktigt fint. kul med en modernare jänk:).
mvh petter

Pontiac trans am "sommarbil" (1987)
N_W V8 de bästa som finns!
21 januari 2011 · 1 092 Inlägg

Sjodin_ skrev:
Ser kanoners ut Niklas! smile

Tack så mycket, de var snällt smile Gillar er blåa Gto också, den färgen hade tydligen min bil en gång i tiden också.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Streetfreak
21 januari 2011 · 693 Inlägg

Skoj projekt som jag nyss hittade härsmile Gillar din bil, har haft en Pontiac Catalina -66 själv:)
Mätarna var snygga och i gammal stil. Blir nog tillförlitligt och bekväm bil, även att jag tycker orginal 326 med förgasare är snyggare.....men ska följa ditt projekt! Fin puts!

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
Sjodin_ Good Girl Gone Bad
22 januari 2011 · 607 Inlägg

Niklasw skrev:

Sjodin_ skrev:
Ser kanoners ut Niklas! :)

Tack så mycket, de var snällt :) Gillar er blåa Gto också, den färgen hade tydligen min bil en gång i tiden också.

Haha kul! Originalfärgen på Gton är röd ;)

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
N_W V8 de bästa som finns!
1 februari 2011 · 1 092 Inlägg

Har inte fotat upp så mycket nu men de går framåt med elen till instrumentpanelen och mycket småfix där med lampor och summer för ljud mm. Ska försöka få till lite foton i slutet på veckan.
Verkar som de kan bli tidningsreportage om bilen nu, mer säger jag inte smile  De skulle vara jäkligt kul.

Senast redigerat av Niklasw (1 februari 2011)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang