Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

jockes93
3 juni 2011 · 12 Inlägg

PMPerformance skrev:

jockes93 skrev:
Tjena jag ska försöka sätta detta på kompisens bil och undrar lite vart den kontackten sitter som man kopplar i ? bilen är en v70 tdi -99 aut. Tack på förhand! big_smile

lyft motorkåpan och kolla nere nästan bakom nedre kylarslangen där brukar den vara

Okej tack så mycket big_smile

JeepPerformance
3 juni 2011 · 211 Inlägg

tog bara en drag strömbrytare som är till bromsljusen  ifrån biltema och så  satte ja fast den på gaspedalen bara wink

BMW e34 530d "om606 8mm 250cc" (1993)
Volkswagen Beach Buggy 1500 "Weber Turbo" (1967)
Jeqpe Nukelear Devize
4 juni 2011 · 1 357 Inlägg

haha jäkligt smart big_smile

Lobster knife fight
bigrussian
4 juni 2011 · 1 Inlägg

någon som vet på vilka stift man ska koppla motståndet på en focus 1.8 tddi diesel? vp44 pump borde de va på den.

Grimling Professionell amatör
15 juni 2011 · 451 Inlägg

Brb ska bara handla på kjell&company då !

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
JeepPerformance
15 juni 2011 · 211 Inlägg

ingen som vet något om mercedes?

BMW e34 530d "om606 8mm 250cc" (1993)
Volkswagen Beach Buggy 1500 "Weber Turbo" (1967)
Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
16 juni 2011 · 241 Inlägg

Jävla cool pryl må jag säga, är det någon som vet om det fungerar på en Saab 9-3 -99 med 2.2TDI'n? Likaså på en VW Polo 1.9 TDI -99?

Funkar det på SAABen så tänker jag prova omedelbums!

Tack för svar


Edit: Det ökar la väl inte så mycket slitagemässigt jämfört med en "vanlig" trimbox?

Senast redigerat av Noart (16 juni 2011)

Grimling Professionell amatör
18 juni 2011 · 451 Inlägg

Jag kopplade in detta på min bil igår, nu kan jag fan inte sluta köra !! Den går som bra som helvete och soootar som bara fan ! Dock vågar jag inte riktigt ge fullt hela vägen, laddtrycksmätaren går i bott(2bar), klarar motorn det ? Det som är gjort med motorn är kn-filter, rakt 2,5" system och evry-modden, ska den ladda så in i helvete då ?

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
granadadr
18 juni 2011 · 7 269 Inlägg

om du är orolig kan du ju vrida upp putten lite wink då sotar den ju dessutom mindre wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
PMPerformance
18 juni 2011 · 2 266 Inlägg

Grimling skrev:
Jag kopplade in detta på min bil igår, nu kan jag fan inte sluta köra !! Den går som bra som helvete och soootar som bara fan ! Dock vågar jag inte riktigt ge fullt hela vägen, laddtrycksmätaren går i bott(2bar), klarar motorn det ? Det som är gjort med motorn är kn-filter, rakt 2,5" system och evry-modden, ska den ladda så in i helvete då ?

Precis som de ska va bar å åk ju mer diesel den får desto mer laddar den

svetsdiff !!!
BudgetDunkaren Osponsrad
18 juni 2011 · 1 631 Inlägg

Fräckt, det skall jag göra på jobbebilen wink hehe

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Westergren Large Cap
18 juni 2011 · 1 816 Inlägg

Grimling skrev:
Jag kopplade in detta på min bil igår, nu kan jag fan inte sluta köra !! Den går som bra som helvete och soootar som bara fan ! Dock vågar jag inte riktigt ge fullt hela vägen, laddtrycksmätaren går i bott(2bar), klarar motorn det ? Det som är gjort med motorn är kn-filter, rakt 2,5" system och evry-modden, ska den ladda så in i helvete då ?

Härligt o höra! Det är turbodiesel, dom laddar betydligt mycket mer än en bensinare. Så länge den får tillräckligt med diesel (och luft för den delen) så är det bara att köra!

Grimling Professionell amatör
18 juni 2011 · 451 Inlägg

Ofan, tills nu har jag släppt gasen strax innan 2bar, men det behövs alltså inte ? Vad kan man skjuta om man laddar för mkt ?

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
Westergren Large Cap
18 juni 2011 · 1 816 Inlägg

Grimling skrev:
Ofan, tills nu har jag släppt gasen strax innan 2bar, men det behövs alltså inte ? Vad kan man skjuta om man laddar för mkt ?

Det som kan gå åt skogen är t.ex. blocket, topplockspackning, koppling, växellåda m.m. Känner du dig osäker på att det verkligen kommer att hålla så kan du skruva ner laddtrycket manuellt till ca. 1.7 bar, för att vara mer säker samt för att skona på diverse delar i motor och låda. Gör du detta kan du nog trycka plattan i mattan med bättre samvete tongue

Grimling Professionell amatör
19 juni 2011 · 451 Inlägg

Hehe jaa, det låter ju inte illa eller så ifrån maskineriet men 2bar känns jävligt mycket :S Men jag är mycket nöjd med modifikationen iallafall !

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
Kopperblade
27 juni 2011 · 28 Inlägg

Är det någon som vet hur nummerordningen är på kontaktstycket på en volvo v70 med vp37-pumpen, det är 7 stift som sitter i två rader?

Having a fast Japanese car is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay
PMPerformance
27 juni 2011 · 2 266 Inlägg

Ser du kontaktstycke så står siffrorna där. Annars kan jag kanske kolla imorgon

svetsdiff !!!
Kopperblade
27 juni 2011 · 28 Inlägg

PMPerformance skrev:
Ser du kontaktstycke så står siffrorna där. Annars kan jag kanske kolla imorgon

jo vi såg, rätt blind ibland! Fick till det tillslut iaf, rätt så növligt! Satt ju inte direkt lika öppet som på Audin först. Det blev en våldsam skillnad jämnfört med original! Spinner å svartkolar som bara den!:p Alla borde göra detta! Tack för denna tråd.

Having a fast Japanese car is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay
JeepPerformance
27 juni 2011 · 211 Inlägg

jag som trodde att volvo körde med commonrail diesel? yikes

Volkswagen Beach Buggy 1500 "Weber Turbo" (1967)
BMW e34 530d "om606 8mm 250cc" (1993)
Kopperblade
27 juni 2011 · 28 Inlägg

JeepPerformance skrev:
jag som trodde att volvo körde med commonrail diesel? yikes

Det gör dom nog på dom nyare, detta var en 98 tror jag...

Having a fast Japanese car is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang