Parkeringsljuset lyser inte på Cheva S10 -96 Var sitter säkringarna?

HelenaT
2 april 2011 · 4 Inlägg

Har en Cheva S10 pick up -96a där parkeringsljuset slutat fungera, vilket även gör att bakljuset inte lyser alls. Dock lyser backljus, blinkers, bromsljus, halvljus fram. Även panelljuset är slock.

Jag har kikat efter säkringar men hittar bara några få säkringar på sidan av panelen när man öppnar dörren. Men på det schemat står det inget om ljuset, så jag antar att det finns fler säkringar någonstans. Någon som vet fler ställen för säkringarna?

Batta
2 april 2011 · 1 353 Inlägg

du har väl en låda under huven om jag inte missminner mig?

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
HelenaT
2 april 2011 · 4 Inlägg

Nja... Jag har en liten pytteliten låda under huven med 3 säkringar till halvljusautomatiken (iaf det jag kan hitta). Nu på eftermiddagen hittade jag sedan 3 säkringar till som satt under instrumentpanelen. Dom satt längst till höger vid passageraren, längst in, undertill på panelen. Extremt dum placering, man fick ju ligga upp och ner på golvet för att komma åt dom. Av dessa tre hittade jag en som var trasig. Byte den och direkt jag vred på tändningen så rök den. Så nu blir det till att leta kortslutning imorgon.

LuddEo21
26 april 2011 · 35 Inlägg

På min sitter dom innan för dörren på instrument panelen när man öppnar dörren.

sardonic6sic6
15 oktober 2014 · 14 Inlägg

hej.
tänkte kolla hur du löste problemet?

har en s10 där de är likadant och skyltbelysning ur funktion.
blinkers,broms och bakljus fungerar.

alla säkringar verkar vara hela.

Ford Sierra 2.0L -91
Mogge_swe
6 oktober 2022 · 1 Inlägg

Tjena tänkte bara höra Om du fick löst problemet. Jag har samma problem på min Colorado.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 oktober 2022 · 14 039 Inlägg

Herre gud, det är en mer än 11 år gammal tråd. TS kanske inte ens har bilen kvar. Dessutom så är det 11,5 år sedan TS var inloggad här.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang