Koppling påväg att ge upp? saab 9000

sleepyoh
3 juli 2011 · 1 319 Inlägg

saab02 skrev:
Allså den händer inget när jag trycker på den allså den koplar inte alls som den ska trycker jag ner den så är det som det inte finns nåt motstånd eller nåt vet inte hur man ska förklara

Det är väl hydralisk koppling? Fyll på och lufta. Alternativt trasig slavcylinder skulle jag säga.

_----------'
saab02
3 juli 2011 · 23 Inlägg

jag har skrivit tack för den hjälpen jag har fått med koplingen och nu hitta jag den huvud-kopplingscylindern och om det inte är den så lämmnar jag in bilen på en värksta

sleepyoh
3 juli 2011 · 1 319 Inlägg

saab02 skrev:
jag har skrivit tack för den hjälpen jag har fått med koplingen och nu hitta jag den huvud-kopplingscylindern och om det inte är den så lämmnar jag in bilen på en värksta

Om du lyckats byta koppling själv ska du inte behöva lämna in den. Kolla alla slangar så ingen läcker. Kolla alla slanganslutningar. Pröva att lufta kopplingen. Kontrollera huvud o slavcylinder. Uteslutningsmetoden. Hade precis samma fel på min fiat och då hade slavcylindern gått. Bytte den och luftade så var det ok igen.

_----------'
saab02
3 juli 2011 · 23 Inlägg

okej men hur luftar jag kopligen då sitter det inte som en nipel på där man fyller på med vätskan

Glesmark
3 juli 2011 · 1 938 Inlägg

saab02 skrev:
okej men hur luftar jag kopligen då sitter det inte som en nipel på där man fyller på med vätskan

Luftningsnippeln sitter på slavcylindern, den trycker på urtrampningslagrets arm, fast på motsatt sida, på utsidan lådan.
Bör vara sjukt bekvämt och lätt att göra på en fwd bil. smile

kwansa Hmm, vet inte?
3 juli 2011 · 1 775 Inlägg

Glesmark skrev:

saab02 skrev:
okej men hur luftar jag kopligen då sitter det inte som en nipel på där man fyller på med vätskan

Luftningsnippeln sitter på slavcylindern, den trycker på urtrampningslagrets arm, fast på motsatt sida, på utsidan lådan.
Bör vara sjukt bekvämt och lätt att göra på en fwd bil. smile

på saabarna sitter utrampningslagret på slavcylindern smile

köp en luft man, sen är det bara och fylla på överfullt med bromsvätska och öppna nippel i 5sekunder sen fylla på, öppna 5sekunder.
Fast jag tror det är något som är mindre helt roll

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Glesmark
3 juli 2011 · 1 938 Inlägg

kwansa skrev:

Glesmark skrev:

saab02 skrev:
okej men hur luftar jag kopligen då sitter det inte som en nipel på där man fyller på med vätskan

Luftningsnippeln sitter på slavcylindern, den trycker på urtrampningslagrets arm, fast på motsatt sida, på utsidan lådan.
Bör vara sjukt bekvämt och lätt att göra på en fwd bil. smile

på saabarna sitter utrampningslagret på slavcylindern smile

köp en luft man, sen är det bara och fylla på överfullt med bromsvätska och öppna nippel i 5sekunder sen fylla på, öppna 5sekunder.
Fast jag tror det är något som är mindre helt roll

Just fan ja, den sitter skruvad runt axeln inuti sprängkåpan om ja minns rätt?
Sånt skit, bytt låda och meckat en del på 9-3 og, f28 och quaife hit å dit, fyfan sikket skit.
Sälj aset, annars byt. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang