Virre's Garage -SupraMKIV-EvoVIII-9000Aero-

Projekttråd om mina bilar, samt allt annat härj vi ställer till med i garaget.
  • 207 Följare
  • 981 469 Visningar
  • Uppdaterades senast igår 18:02
VirreEriksson
1 januari 2012 · 1 301 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Slaktar du den gröna Aeron bara för att framskärmarna är kassa på den och den har gått långt ??

Isf e du lite pantad tongue   Inget illa menat men det finns redan för få Aeros kvar i livet....


Är det bara skärmarna så har jag två stycken som är rätt fina (en skitfin och en som är helt ok). Kolla galleriet...

Haha wink
Jag slaktar den gröna aeron just för att den var ett vrak/reservdelsbil redan när jag köpte den, enda syftet var egentligen att ta inredning och fälgar och sen ha den som pendlarbil så länge som den håller/ är beskickad. Inget jag har pengar eller lust att fixa upp precis..

Senast redigerat av VirreEriksson (1 januari 2012)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
1 januari 2012 · 6 170 Inlägg

I just hur dåligt skick är den gröna då ??

För är det inte så illa att den inte går att rädda till rimliga pengar (och i min egna lilla värld så är rimligt ganska mycket när det gäller en Aero xD ) så behöver den väl inte dö ??

Rost ?  maskinmässigt ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
VirreEriksson
2 januari 2012 · 1 301 Inlägg

sant att en aero alltid är en aero de har ni rätt i smile , men den är ett vrak..

Självklart hade den räddats om jag hade köpt den i de syftet, just att fixa till den smile
Om inte jag hade köpt den billigt hade gubben skrotat den, och jag behövde just en reservdelsbil, inte en brukis till ^^
Jag såg de som en möjlighet att för billiga pengar ha en reservdelsbil till mig, samtidigt som en kan ta mig till jobbet så länge den håller och är beskiktad. Plus att jag kan hålla på att fixa med min silvriga och ha den avställd. 

några av felen på den gröna;
tcs som strular
hela karossen är skev, samt rost på alla möjliga ställen under och på bärarmar
motorn dricker ca 1 liter olja på en veckas normal körning
dricker kylarvatten, troligtvis topppackningen som är kass
ingen kupefläkt
rosthål i golvet
bussningar runt om skulle behöva bytas , glappar åt alla möjliga hål i både fram och bakvagn.
(går att köra i 70km/h och röra ratten kraftigt åt båda håller, och bilen går hyffsat rakt fram endå, men karossen vinglar.. )

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 januari 2012 · 6 170 Inlägg

VirreEriksson skrev:
sant att en aero alltid är en aero de har ni rätt i smile , men den är ett vrak..

Självklart hade den räddats om jag hade köpt den i de syftet, just att fixa till den smile
Om inte jag hade köpt den billigt hade gubben skrotat den, och jag behövde just en reservdelsbil, inte en brukis till ^^
Jag såg de som en möjlighet att för billiga pengar ha en reservdelsbil till mig, samtidigt som en kan ta mig till jobbet så länge den håller och är beskiktad. Plus att jag kan hålla på att fixa med min silvriga och ha den avställd. 

några av felen på den gröna;
tcs som strular
hela karossen är skev, samt rost på alla möjliga ställen under och på bärarmar
motorn dricker ca 1 liter olja på en veckas normal körning
dricker kylarvatten, troligtvis topppackningen som är kass
ingen kupefläkt
rosthål i golvet
bussningar runt om skulle behöva bytas , glappar åt alla möjliga hål i både fram och bakvagn.
(går att köra i 70km/h och röra ratten kraftigt åt båda håller, och bilen går hyffsat rakt fram endå, men karossen vinglar.. )

Äh va fan, det där är ju bara småpotatis!

Det fixar man ju på en eftermiddag big_smile


Hade det inte varit för rosten kunde du fått min gröna istället, den är precis rostlagad och jag har inte pengar att lämna bort en bil på rostlagning en gång till tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 januari 2012 · 6 170 Inlägg

Jag fick ge 900-nånting för att fixa tre hål stora som en femma kanske i balkarna bak. Men att jag fick det så billigt var eftersom jag satt i deras reception och såg allt han gjorde så varje gång han inte gjorde något med min bil så såg jag ju det...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
VirreEriksson
2 januari 2012 · 1 301 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Jag fick ge 900-nånting för att fixa tre hål stora som en femma kanske i balkarna bak. Men att jag fick det så billigt var eftersom jag satt i deras reception och såg allt han gjorde så varje gång han inte gjorde något med min bil så såg jag ju det...

Okej okej smile

Funkiee Saab älskare!
3 januari 2012 · 4 597 Inlägg

Spraya alla upphängningar med zinkspray o sen med en bra värmefärg som tål VÄRME utan att flagna så skyddar du det mot rosten smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
VirreEriksson
3 januari 2012 · 1 301 Inlägg

jonnielahti skrev:
fint, vettigt att du sket i mellandämparen smile

tackar!
ja, tänkte att jag kör ju bara med en simons dämpare nu, mindre kan ju inte bilen låta när man sätter på 3tum wink

Funkiee skrev:
Spraya alla upphängningar med zinkspray o sen med en bra värmefärg som tål VÄRME utan att flagna så skyddar du det mot rosten smile

Okej , tack för tipset, blir att testa detta! smile

ludwiglionell
3 januari 2012 · 588 Inlägg

joo för mitt jt system har rostat i upphängniarna  och svets skarven till slutröret hmm

Funkiee Saab älskare!
3 januari 2012 · 4 597 Inlägg

Hamster skrev:
joo för mitt jt system har rostat i upphängniarna  och svets skarven till slutröret hmm

Exkat! smile därför ska man skydda upphängningarna o även svetsarna smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Funkiee Saab älskare!
4 januari 2012 · 4 597 Inlägg

mekonomen, jula, biltema vart som wink en mack har pastan, sprayen är dom övriga smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Funkiee Saab älskare!
4 januari 2012 · 4 597 Inlägg

Btw, innan du sätter ihop rören med varandra, sen skruvar du ihop med klämman

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
VirreEriksson
5 januari 2012 · 1 301 Inlägg

Hade inget att göra så stack ut igen lite senare och tog bort resten av systemet wink
Styrboxen skickad till Speedparts idag för uppgradering till Steg 3, och en ny lambdasond beställd ifrån laga.se för den gamla sitter bokstavligen STENHÅRT i orginalsystemet så får bli en ny smile

Downpipe borta;
https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141981/141981-a1129007db3fa4783d939b926146f958.jpg

Hela systemet nere,
https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141981/141981-78f608ebe211717f9aa382d594240ab5.jpg

Senast redigerat av VirreEriksson (5 januari 2012)

ludwiglionell
5 januari 2012 · 588 Inlägg

tror du kommer få ta bort vatten-pumpen eller turbon för att få in downpipen, så jävla trångt där, jag slog sönder halva garaget när det inte gick in...

Funkiee Saab älskare!
5 januari 2012 · 4 597 Inlägg

Hamster skrev:
tror du kommer få ta bort vatten-pumpen eller turbon för att få in downpipen, så jävla trångt där, jag slog sönder halva garaget när det inte gick in...

nej, bara man har hissat bilen tillräckligt så går det att klämma in, men det är lite bök o ligga under dock!

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang