11538
Sök

740 GL blackline t5

22 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
#1
Hallå, slänger upp en tråd om mitt bygge så får vi se om några gillar det och vill följa den smile

Lite info och planer: Planen är den att bli färdig med bygget innan vallåkra i år och har då med andra ord en dryg månad på mig att fixa detta.. och det är första gången jag rör ett vitblock och monterar 5a i 740.  så vi får se hur det går, men skam den som ger sig smile

tanken är att totalrenovera motorn, men dock efter vallåkra och sommaren. så nu blir det bara byte av alla packningar och tätningar samt turbo byte och lite sånt..

utgångs objektet är en 740 GL blackline -88 med 33xxx mil på mätarn. 18" Ocean mk18, Usa-front, Addon, 760 baklysen, blått halvskinn, träinlägg, m.m.

donatorbilen: 850 turbo inhandlad den 10:e juli

Hoppas ni gillar det smile

peace

https://www1.garaget.org/gallery/images/128/127924/127924-4c964c939cf14766f25db59e085cad1c.jpg

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=19556
Senast redigerat av knurre (17 juli 2011)


22 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
#2
Får lägga upp bilderna i albumet då det inte funkar att länka in bilder här... men kommer att skriva vad som händer och sker med projektet här smile

Idag ska jag till vara och lämna in tråget för kortning.. och under tiden det är iväg ska jag till garaget och lyfta ur motorn och plocka ner fronten helt på 740in. återkommer med bilder ikväll smile
Senast redigerat av knurre (17 juli 2011)


22 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
#3
Tack för hjälpen! smile det gör du rätt i, grymt kul bygge smile


22 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
#4
Lyfte ur motorn ur NLY igår och rensade på lite skit. Inhandlade även lite nya delar idag såsom Intercooler, oljekyl, GLT kammar, Sparco superflow luftfilter och sportstolar smile I eftermiddag ska jag iväg och hämta tråget och nya motorfästena, så får väl se vad som händer med bilen ikväll.. kanske börjar koppla in elen?! Hoppas mina packningar är påväg så man kan börja renovera motorn!! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/128/127924/127924-59000cb2e99cd524a242eb3e487e09ea.jpg


22 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
#6
PMPerformance skrev:
Satt de öhlinare på 850in? grym bil

Jajjemen, dom är tillsalu smile


22 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
#7
Tackar! kul att ni gillar det smile ang. frågan om motor så är tanken att köra "original" till en början och senare i höst slänga i stakar och kolvar samt att toppen ska få sig en modifiering. turbo och eftermarknadssprut har jag spanat lite på, och det lutar åt att införskaffa detta innan vallåkra.. men man vet aldrig vad som händer smile

Har förövrigt fått hem tråget och motorfästena idag, så imorgon ska dessa lackas och snyggas iordning samt en ordentlig tvätt gällande tråget.. hoppas även jag får hem sotningssatsen imorn så jag kan börja renovera.

https://www1.garaget.org/gallery/images/128/127924/127924-6f4d829acb837cd1f158d914b325f7ed.jpg


22 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
#8
Nu händer det inte allt för mycket iväntan på nya delar smile Har beställt Insug, 760 krängningshämmare, Turbo (kkk24), fördelarlock och lite annat smått och gott smile
Senast redigerat av knurre (26 juli 2011)


22 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
#9
Fick lite delar idag, så då vare dags att börja bygga igen!! Bilder kommer inom kort

Peace


22 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
#10
Nu har det hänt lite sedan sist smile Fått hem packningar, Turbo och alla grejjor, fått på krängningshämmaren och samt fått ner motor och låda i bilen.. så nu är det "bara" all småskit kvar! smile

https://www1.garaget.org/archive/128/127924/248030/248030-2444949.jpg
Senast redigerat av knurre (5 augusti 2011)


22 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
#11
Sickan_ skrev:
kul projekt! Kommer följas smile Blir den klar till vallåkra? smile

Jag vet inte än, kanske satsar på att bli klar till rudskogen i september istället.. smile


22 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#12
Hur menar du? Insuget är från nyare v70 och gasspjället från 850 glt (3") sedan får man tillverka eller köpa en adapterplatta för att få det att passa smile


22 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
#13
Hackev8 skrev:
härligt bygge.. finns motor fästena att beställa?? eller har du gjort dom själv?

Går att köpa dom från lmr, jag köpte av privatperson.


22 Inlägg
31 augusti 2011
Trådstartare
#14
Nej jag får tyvärr inte det, Fick barn för 3 veckor sen så har blivit bromsad pga det hmm


22 Inlägg
31 augusti 2011
Trådstartare
#15
tack, jo det är kul.. men man hinner inte med så mycket i garaget bara tongue



Sök