Eftersnack: Backyard Automeet 3.0 Summer cooldown 2011

Widowmaker
27 augusti 2011 · 1 112 Inlägg

Sällan har så få...... haft så många...... att tacka för så mycket!
En eloge till folket som gjorde träffen möjlig!
big_smile

Vi startade med första träffen den 13 maj och den var riktigt lyckad!

Vi fortsatte med en riktigt het andra träff den 1 Juli när sommaren var som bäst. Den träffen var ännu bättre.

Just när vi trodde att nu bli det inte bättre så lättade sommarfinalen ankare och drog igång!
Kan bara säga såhär, om det finns någon som tyckte denna träffen var dålig......
då vet jag nog inte vad en bra träff skall innehålla för detta som vi fick vara med om igår den 26 augusti var utan tvekan den bästa träffen vi haft hittills och förmodligen en av de bästa träffar jag personligen har vart på.


Vi hade dunder tur med vädret. det regnade innan träffen och regnet kom tillbaka på natten efter träffen, men inte en droppe under träffens gång.
Vi hade MASSOR med riktigt intressanta bilar. Vi gjorde ett räknande även denna gång och vi blev ungefär som på andra träffen ca 300 bilar.
Det spelades musik!
Det fotades!
Massor med gött folk som vandrade runt å snackade med varandra.
Vi hade massor med liv och rörelse och man kunde nästan ta på atmosfären, alla såg verkligen glada ut och många kom fram till mig och ville prata smile .
Oj vad mycket trevligt folk det finns som man inte kände till. smile

Karavanen var BRA men inte mer. Vad som gjorde att den tappade sin charm var att väldigt många bilar försvann till en konkurrerande tillställning lite drygt 1,5 timma in på träffen som jag personligen inte hade möjlighet att kontrollera.
Var väldigt synd att tidpunkterna för de båda krockade som det gjorde.
Men jag förstår att det är så det är, man kan inte få alla för sig själv hmm
BAM 2.0 bjöd på bättre karavan för då var det minst sagt det dubbla antalet bilar som anslöt till åkturen vid det aktuella tillfället.

Vid tidpunkten för starten på träffen så hade vi ca 300 föranmälda personer på Facebook och utöver det så var det säkert lika många till som vi då inte kände till. Informationen för träffen fanns utlagd på många olika forum och det hade även delats ut flyers kors å tvärs på diverse olika platser.

Jag tackar alla er som var med och besökte finalen för i år, det var NI som gjorde träffen så bra som den var.  smile
Man kan alltid hålla i en träff, men utan folket så blir det inte mycket å skryta om.
Man kände verkligen samhörigheten och en värme som bara kan kännas när en träff är som bäst.
Tog man en tur upp till ica å sen kom tillbaka så kändes de verkligen som å komma in från kylan till en varm go stuga fylld med massa goa människor. big_smile

Det var en del nedskräpning men jag fick hjälp av ett gött gäng polare så vi plockade upp allt skräp som låg på marken. Hoppas verkligen på att få minskad nedskräpning till nästa tillfälle. neutral



Glöm inte av att det finns möjlighet att gå med i Backyard automeet klubben på facebook och därigenom ha liveupdate och kontakt med BAM entusiaster hela året. Vi har tillgång till klubbchat fotosession med fri upload och idag ca 150 medlemmar. Välkomna alla ni som vill ha ut lite mera av träffarna, lär känna mer folk!
http://www.facebook.com/groups/220044718040741/


Åter igen! Tack skall ni ha allihopa. Jag kan knappt vänta med å sätta igång arbetet för sommar starten 2012. Hoppas att ni vill komma tillbaka nästa år och att vi då gör en ännu större träff!

Länk till mina foton: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=20092

Magnus Samuelsson

Senast redigerat av Widowmaker (27 augusti 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
johnsson_x
27 augusti 2011 · 12 Inlägg

1st post big_smile

Här kommer bilder för kvällen!

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=22140

-=[ V8 ]=-
rickylicious Webbutvecklare
27 augusti 2011 · 2 369 Inlägg

Tack för en underbar träff! smile Oerhört jättetrevligt! big_smile

Synd bara på nötterna som slängde glasflaskor och annan skit överallt, men än är den sista idioten inte född.

Om någon fick med min lilla vita Lupo på bild så får ni gärna skicka big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Viinikka92
27 augusti 2011 · 363 Inlägg

Bra avslutning, synd bara att alla försvann.. sad Längtar till nästa år! smile Karavanen var lite jobbig att köra med låg bil, speciellt efter Innovatum rondellen :p

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
MissEmnz
27 augusti 2011 · 24 Inlägg

riktigt trevlig träff, riktigt skönt med en blandning av alla biltyper

Chevrolet Cheyenne "Cheyenne" (1991)
Nissan 200sx s13 "cheva smallblock v8" (1993)
rickylicious Webbutvecklare
27 augusti 2011 · 2 369 Inlägg

Här är lite bilder från några av dom tyska bilarna på träffen: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=22141

När jag tänkte ge mig ut och fota lite bilar så drog ju alla, så ni andra får skylla er själva wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Stefan1973
27 augusti 2011 · 305 Inlägg

Ni som hade lite racing vid saab fabriken runt 21 draget??  .  Blev en aningen förvånad när man kommer från jobbet med min cheva impala 66 cab  med kall motor och ska ut och bli invinkad att rejsa mot en astrimmad volvo . haha  . Jäkla drag på er smile

Pettzon88
27 augusti 2011 · 295 Inlägg

Var bra träff igår smile Men gräddhyllan hade samtidigt race på saab tongue SÅ jag blev kortvarig på träffen smile Men var skitkul kväll smile Bra uppvärmning Med go träff big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
kontra
27 augusti 2011 · 76 Inlägg

Tackar för en riktigt trevlig träff! Ser fram emot nästa år smile

JHakansson
27 augusti 2011 · 19 Inlägg

Som föregående, riktigt lyckat smile

Saab 9-3 SS "Aero Edt" (2003)
Subaru Impreza WRX STI "PSE III" (2006)
lollo
27 augusti 2011 · 596 Inlägg

alltid lika trevligt och gå runt och kika på fina bilar

Musse1988
27 augusti 2011 · 6 Inlägg

Jävligt nice träff! synd bara att jag inte hann vara med särskilt länge. Ser fram emot nästa gång smile

Stylishh
27 augusti 2011 · 59 Inlägg

Mycket folk, fina bilar och gött väder. Skön kväll! smile

BMW 525 Turbo VEMS "E85" (1991)
744_boy S40 T4 paawha!
27 augusti 2011 · 200 Inlägg

inget å klaga på förutom alla glasflaskor som folk hade kastat hmm annars riktigt bra igen smile

SpikeForsberg
27 augusti 2011 · 144 Inlägg

Någon med fler bilder? vore uppskattat. Det togs en del bilder vid saab rakan senare på kvällen!

Nissan Skyline R33 GTR "Xenonline edition" (1996)
P.H Säljare
27 augusti 2011 · 88 Inlägg

Mycket uppskattad träff.

Det vid Saab rakan har INGET ALLS med denna träff att göra.
Utan en ren bonus.
Men det var ett tag sedan man såg så många roliga/entusiast/projekt samtidigt.

Tyvärr hadde grabben inget chassi färdigt för RC Drifting denna gång.
Men det kommer fler tillfällen.

Jag ställde aldrig vår bil bland tyskstukade bilarna då den inte anses passa in:D

Daz orginal is´t züruck........
JaZoR Team RmR
27 augusti 2011 · 393 Inlägg

bilder som rör saab delen, brukar komma upp på www.graddhhyllan.tk

Pettzon88
27 augusti 2011 · 295 Inlägg

SpikeForsberg skrev:
Någon med fler bilder? vore uppskattat. Det togs en del bilder vid saab rakan senare på kvällen!

Jo men det är inte samma evenemang smile Vill du veta mer om "evenemangen" i trollhättan

så kollar du Gräddhyllan.tk

Så heter dem som har hand om "saabrakan" och även kan du bli med på sms listan.

Din bil såg ut att gå gööttt big_smile

Senast redigerat av Pettzon88 (27 augusti 2011)

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
SpikeForsberg
27 augusti 2011 · 144 Inlägg

Pettzon88 skrev:

SpikeForsberg skrev:
Någon med fler bilder? vore uppskattat. Det togs en del bilder vid saab rakan senare på kvällen!

Jo men det är inte samma evenemang smile Vill du veta mer om "evenemangen" i trollhättan

så kollar du Gräddhyllan.tk

Så heter dem som har hand om "saabrakan" och även kan du bli med på sms listan.

Din bil såg ut att gå gööttt big_smile

Tackar!
Jo den rullar väll på gött smile

Nissan Skyline R33 GTR "Xenonline edition" (1996)
xro Hobby fotograf
27 augusti 2011 · 23 Inlägg

Finns även bilder i mitt galleri.. Mvh

Mazda mx-5 "Kenny Starfighter" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang