Nissan sunny -89 ryckig gång

teamvolvoracing Trucker
29 augusti 2011 · 1 220 Inlägg

Håller fan på å bli tokig på bilen, bilen rycker och har sig på låga varv innan motorn har kommit upp i drifttemp. Även tomgången har blivit ovanligt låg 500-800 vilket resulterar i motorstopp vid t.ex rödljus, övergångsställen för å släppa för bi någon men. men när motorn kommit upp i temp vilket ibland ta skitlång tid ibland och andra gånger gå de väldigt fort. så är de inga problem med gången! så länge man ligger på lite varv, typ frikopplar och gasar till lite så sluta den å rycka och går som den ska. Problemen finns aldrig över 50 km/h. Nån som har någon idé va som felar? ja har mina misstankar om att de kan va bränslerelaterat typ (filter, pump) som kan va dåliga

Vissa är bara bättre än andra!
Ravi Tekniker
29 augusti 2011 · 624 Inlägg

kontrollera spjäll hus samt kontrollera så att batteriet är i bra kondition

teamvolvoracing Trucker
29 augusti 2011 · 1 220 Inlägg

batteriet ska va bra men få kolla spjällhuset, va tro du om bränsleidén som ja hade då?

Vissa är bara bättre än andra!
Ravi Tekniker
29 augusti 2011 · 624 Inlägg

Kolla batteriet det kan vara någon cell som är kass har hänt förr. jo det kan ju vara dåligt bränsle tryck.. jag jobbar ju förvisso på Nissan men jag meckar sällan med sunny

teamvolvoracing Trucker
29 augusti 2011 · 1 220 Inlägg

Ravi skrev:
Kolla batteriet det kan vara någon cell som är kass har hänt förr. jo det kan ju vara dåligt bränsle tryck.. jag jobbar ju förvisso på Nissan men jag meckar sällan med sunny

Men fan så bra då kan du ju höra dig för på jobbet om mitt problem! håller fan på å bli tokig

Vissa är bara bättre än andra!
Ravi Tekniker
29 augusti 2011 · 624 Inlägg

Just nu sitter jag på ett hotell i Bromma och är på kurs hela veckan men jag hinner kanske inom jobb på fredag,  om så är fallet så jag ju kolla lite med nån av de Äldre som har meckat mer med dom än jag.
ska försöka att komma ihåg det bara, har så mycket att göra känns det som. men ska kolla smile

teamvolvoracing Trucker
29 augusti 2011 · 1 220 Inlägg

kan skicka ett pm till dig på måndag med uppgifter, så bara du kommer ihåg å kolla gorg så!

Vissa är bara bättre än andra!
teamvolvoracing Trucker
30 augusti 2011 · 1 220 Inlägg

Ingen annan som har nån idé?

Vissa är bara bättre än andra!
Ravi Tekniker
30 augusti 2011 · 624 Inlägg

skriv ett pm till mig på torsdag så kollar jag på jobb på fredag...

FredrikssonJohn
25 juni 2019 · 1 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
Ingen annan som har nån idé?

Gammal tråd, men fick du någon lösning på problemet? Har samma fel nämligen...

caromania Forummoderator
25 juni 2019 · 9 296 Inlägg

FredrikssonJohn skrev:

teamvolvoracing skrev:
Ingen annan som har nån idé?

Gammal tråd, men fick du någon lösning på problemet? Har samma fel nämligen...

Hej och välkommen!
Det finns nog en överhängande risk att du inte får vettiga svar i denna gamla tråd. Gör hellre en ny där du anger vad du har för bilmodell, årsmodell, motor och vilka problem.
Mvh mod

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang