Europeiska Veteranbilar. Vad äger du för något?

Malkurrag
2 september 2011 · 415 Inlägg

Ja eftersom att jag startade denna tråd kan jag väll säga jag äger för närvarande en Vauxhall Victor FBD 1964.
Bakhjulsdriven leksak utan bromscylinder än så länge tongue Så just nu står den mest och väntar på jag ska hitta delar. Dom är bra charmiga dessa bilar tycker jag. Innan ägde jag en Cortina MKII.
Det är en bil jag saknar verkligen smile

Alla verkar väldigt fokuserad på Amerikanare. Och jo dom är häftiga och allt. Men alla har kanske inte råd med dom så oss som gillar den gammla eran och har dessa Europeiska bilar kan väll skriva vad ni äger nu och hur ni trivs med den smile

Sarge
2 september 2011 · 2 337 Inlägg

Veteranbil vet jag inte, men den ar ju i alla fall skattebefriad - Scirocco GTI -79 som just nu star nedplockad. Men den ar snygg anda smile

CruiZin Hemlös
2 september 2011 · 321 Inlägg

Hm, jadu, min VW bubbla från -61 roll

Haft den i ett par månader nu och jag trivs bra smile Gillar inte vita sträck! Alltså vägmarkeringar och övergångsställen mad Det dunsar och skrapar bra när man glömmer bort dom tongue

Senast redigerat av CruiZin (2 september 2011)

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Malkurrag
2 september 2011 · 415 Inlägg

Sarge skrev:
Veteranbil vet jag inte, men den ar ju i alla fall skattebefriad - Scirocco GTI -79 som just nu star nedplockad. Men den ar snygg anda smile

Den är iaf 32 år gammal smile Så tekniskt sett en veteran bil ^^

FLindgren
2 september 2011 · 5 089 Inlägg

Jag ägen en volkswagen k70 -73. Deras första framhjulsdrivna bil med vattenkyld motor:)

Om det ens är någon här på garaget som har hört talas om denna bilmodellen wink

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Marlboroman
2 september 2011 · 8 228 Inlägg

Amazon -66:a som genomgår renovering. Haft den länge, men inte åkt nåt speciellt med den. Men till nästa sommar ska det åkas i den smile

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Malkurrag
2 september 2011 · 415 Inlägg

FLindgren skrev:
Jag ägen en volkswagen k70 -73. Deras första framhjulsdrivna bil med vattenkyld motor:)

Om det ens är någon här på garaget som har hört talas om denna bilmodellen wink

Nej har jag verkligen inte smile du kan inte lägga upp en bild tror du? Så man får se denna bil smile

FLindgren
2 september 2011 · 5 089 Inlägg

Malkurrag skrev:

FLindgren skrev:
Jag ägen en volkswagen k70 -73. Deras första framhjulsdrivna bil med vattenkyld motor:)

Om det ens är någon här på garaget som har hört talas om denna bilmodellen wink

Nej har jag verkligen inte smile du kan inte lägga upp en bild tror du? Så man får se denna bil smile

Finns en hel del bilder i projekttråden tongue
http://ramzon.net/phpBB3/viewtopic.php? … 3d6cf4a534

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 september 2011 · 14 007 Inlägg

FLindgren skrev:
Jag ägen en volkswagen k70 -73. Deras första framhjulsdrivna bil med vattenkyld motor:)

Om det ens är någon här på garaget som har hört talas om denna bilmodellen wink

Ja va fan, det drällde ju om dom när man fick körkort på 70-talet. Deras baklysen var populära att sätta på duetter och epor bl.a.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Johnson
2 september 2011 · 613 Inlägg

En Austin mini från 74a som blivit stående alldeles för länge nu..
Hoppas tummen åker ur nån dag så den blir klar..

Rover Mini (1991)
Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Ford Mondeo (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 september 2011 · 14 007 Inlägg

Malkurrag skrev:
Ja eftersom att jag startade denna tråd kan jag väll säga jag äger för närvarande en Vauxhall Victor FBD 1964.
Bakhjulsdriven leksak utan bromscylinder än så länge tongue Så just nu står den mest och väntar på jag ska hitta delar. Dom är bra charmiga dessa bilar tycker jag. Innan ägde jag en Cortina MKII.
Det är en bil jag saknar verkligen smile

Alla verkar väldigt fokuserad på Amerikanare. Och jo dom är häftiga och allt. Men alla har kanske inte råd med dom så oss som gillar den gammla eran och har dessa Europeiska bilar kan väll skriva vad ni äger nu och hur ni trivs med den smile

Det går precis lika bra med europeiska veteranare, dom är oxå coola. Men man ska väl satsa på den bil man gillar......och så måste ju även plånboken gilla bilköpet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Malkurrag
2 september 2011 · 415 Inlägg

Vettemannen skrev:

Malkurrag skrev:
Ja eftersom att jag startade denna tråd kan jag väll säga jag äger för närvarande en Vauxhall Victor FBD 1964.
Bakhjulsdriven leksak utan bromscylinder än så länge tongue Så just nu står den mest och väntar på jag ska hitta delar. Dom är bra charmiga dessa bilar tycker jag. Innan ägde jag en Cortina MKII.
Det är en bil jag saknar verkligen smile

Alla verkar väldigt fokuserad på Amerikanare. Och jo dom är häftiga och allt. Men alla har kanske inte råd med dom så oss som gillar den gammla eran och har dessa Europeiska bilar kan väll skriva vad ni äger nu och hur ni trivs med den smile

Det går precis lika bra med europeiska veteranare, dom är oxå coola. Men man ska väl satsa på den bil man gillar......och så måste ju även plånboken gilla bilköpet.

/Benny

Ja min köpte jag för bara 1200kr Nu har det hänt en hel del med den sedan köpet dock smile
En bil som man själv gillar? Ja det skulle vara en Ford Cortina MK1a. Fast dom är så satans dyra nu tongue

Malkurrag
2 september 2011 · 415 Inlägg

skalman1 skrev:
Jag föredrar generellt europeiska veteranbilar framför usa bilar, tycker dom är roligare liksom. smile

Jag äger just nu:
Opel Rekord Olympia P1 1700 1960 (jättetrevlig bil som är min åretrunt bruksbil)
Opel Kapitän P1 1959 (bilen med stort "B" smile )
Volvo Amazon 1970 (trevlig modell som ska helrenoveras)

Hade en Saab V4 1974 i knappt ett år, kostade på den ca 20000kr i nya delar bla en helrenovering och trimning av motorn.
När den till slut var helt genomgången med det mesta bytt så insåg jag vilken märklig bil det var och sålde den och köpte en opel till istället. smile

Opel köpte Vauxhall senare vet jag smile Har för mig det var 1967 dom köpte Vauxhall men är inte helt 100 tongue

caromania Forummoderator
2 september 2011 · 9 296 Inlägg

Austin Seven

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
sir_daniel www.kudoz.se
2 september 2011 · 3 802 Inlägg

har en Austin Mini 1000 -78 om just nu genomgår en renovering och livstidsförlängning smile

Alka0512
2 september 2011 · 474 Inlägg

2st Vauxhall Viva, en -64 och en -65a. Den ena hyffsat original, den andra inte så original.. wink

//Alex

BMW 540 e34 (1994)
Malkurrag
2 september 2011 · 415 Inlägg

Alka0512 skrev:
2st Vauxhall Viva, en -64 och en -65a. Den ena hyffsat original, den andra inte så original.. wink

//Alex

Gillar ditt namn wink Heter också Alex haha smile

Tynnerstroem
2 september 2011 · 345 Inlägg

Äger för närvarande min Volvo Amazon. Ett charmigt stycke socialdemokrati, men den kommer att säljas för att lämna plats åt en USA-vagn. smile

Alka0512
2 september 2011 · 474 Inlägg

Malkurrag skrev:

Alka0512 skrev:
2st Vauxhall Viva, en -64 och en -65a. Den ena hyffsat original, den andra inte så original.. wink

//Alex

Gillar ditt namn wink Heter också Alex haha smile

Hehe, trevligt det, då har vi fler saker gemensamt än att vi skaffat engelska bilar.. wink haha

BMW 540 e34 (1994)
granadadr
2 september 2011 · 7 268 Inlägg

jag älskar de äldre bilarna, oavsett märke,, jag själv har väl endel Fordar på mitt samvete wink

börjar med dem jag ÄGER
2 Granada kombi -75
1 Granada kombi -77
1 Granada kombi -78
3 st Granada 2 dr sedan 78-81 INKL min utställningsbil,,

de jag ägt,,

en 1200 Cortina 63a
ett antal Granador som är äldre,, ids rent inte rabbla upp dem wink

jag har min kärleksperiod i 70 talsbilar wink även om jag har nyare själv

Senast redigerat av granadadr (2 september 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang