Angående: Modball Rally Europe 2012 !!!

tc3e
16 oktober 2011 · 165 Inlägg

helvete, knappade inte in "tpd" vid password sad vilken tabbe !

tsdi Egenföretagare
17 oktober 2011 · 2 496 Inlägg

Kommer garanterat att åka i år igen!

Slängde upp en tråd liknande denna inför förra årets race! Och det blev riktigt bra! 4st "Team" var vi ifrån Sverige då!

Vi var dom enda som bilade hela vägen ner till Frankrike för att åka "Tåg" under kanalen över till England. Detta kostade ca 2500:- Detta då en i vårat "team" hade en extremt tjurig chef som inte lät han få ledigt 1 dag tidigare.
Så vi hade ett ganska pressat tidsschema. Lämnade lilla Strängnäs 24H innan själva partyt skulle starta i London. Det visade sig även att en av oss hade glömt passet. Han fick glatt åka tåg ner till Paris en dag innan då han ej kom in i England utan pass!

Hoppas på mera partyfolk detta år! Helt sjuka fester förra året och arrangörerna skulle sattsa ännu mera på festerna denna gången!

Kommer garanterat finnas där i år igen! Desto flera Svenskar desto roligare.

Speciellt eftersom Engelsmännen blev lite sura förra året wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/12/11105/11105-cb28351dd20aca503002282f8873396d.jpg

Senast redigerat av tsdi (17 oktober 2011)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tc3e
17 oktober 2011 · 165 Inlägg

Ni som varit med tidigare, har ni några tips på vad man ska ta med sig eller nått specielt att tänka på? big_smile

tsdi Egenföretagare
17 oktober 2011 · 2 496 Inlägg

tc3e skrev:
Ni som varit med tidigare, har ni några tips på vad man ska ta med sig eller nått specielt att tänka på? big_smile

Energi.

Det var rätt jobbigt att vara vaken 20timmar om dygnet smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Marko_king
17 oktober 2011 · 48 Inlägg

då var man uppe på modball sidan med,, bästa nummer 69 haha,, jag tänkte att man kunde köra en mini modball med oss från sverige till england genom frankrike,, annars så blir de väll båt, själv e man så J*vla åksjuk. TSDI ? skall du vara med i år igen eller ?

Volkswagen Golf R "White Devil" (2012)
zputnic
17 oktober 2011 ·

Låter bra med någon "karavan" nedåt landet.
Vi hade planer på att ta båten, så man kanske hann vila lite innan allt drar igång smile

perorust
17 oktober 2011 · 119 Inlägg

som sagt: pass! jättebra att ha med sig. och mobiltelefon som FUNGERAR I HELA EUROPA OCH INTE TAPPAR TÄCKNING SÅFORT MAN ÅKER ÖVER ÖRESUNDSBRON! smile
och gps med nyligen uppdaterade europakartor. och plånbok med visakort (och pengar på kontot. man vet ju aldrig? )
och se till att testa alla tekniska pryttlar i god tid innan ni åker. ( en gps kan funka  klanderfritt i 7 olika bilar, men balla ur totalt när den sitter i den bilen ni ska åka modball i... har jag fått erfara. big_smile samma med telefoner. kolla så den SÄKERT funkar utomlands. )
sen är det aldrig fel att "reka" lite ang. akuttelefonnummer, bärgare osv. om man stöter på problem så löser det sig oftast på något konstigt sätt ändå... men inte fel att vara liiiite förberedd...
sen är det alltid tryggare om man åker ett "gäng" och håller ihop. finns sjukt mycket kul grejer man kan göra på vägarna om man är ett gäng. big_smile

tsdi: jag kommer ihåg dig och dina polare och hur sjukt kul vi hade!!! FAAAN va tänd jag blir på att göra ett modball till!!!!!

tc3e: maila till modball-arrangörerna och säg att du missade att ange password, så fixar de det säkert. rätt ska vara rätt.

hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...
perorust
17 oktober 2011 · 119 Inlägg
hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...
zputnic
17 oktober 2011 ·

Nu när det diskuteras förberedelser, vad finns det för mackar runt om i Europa?

Har Shell och Statoil kort, men drar mig till minnes att man inte såg så mycket av dem när man gled runt i Tyskland och Schweiz för ett par år sen.

perorust
17 oktober 2011 · 119 Inlägg

visakort!!! funkar överallt.
det finns så många olika mackar överallt i europa, så det är bara dumt att lita på sitt shellkort el. dyl...

Senast redigerat av perorust (17 oktober 2011)

hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...
zputnic
17 oktober 2011 ·

Självklart, tänkte mest som komplement, finns det så finns det typ smile

CarpeDiem German Engineering
17 oktober 2011 · 9 081 Inlägg

perorust skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Dfc3QdvHTPQ

Härlig film smile Fixa gärna en videoklipp för nästa års rally big_smile

Senast redigerat av CarpeDiem (17 oktober 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
BoNeCrAcKeR
17 oktober 2011 · 53 Inlägg

Lika bra att man börjar smått med detta, nästa år .. via jag ska på Gumball3000 2013 big_smile

kolla lite intresse då. kommer åka med Rx-7 ,så de finns endast en ledigt plats.. nån som är sugen ?
kontakta mig så får vi se vad de blir av !

Mazda RX-7 FD3S-95 "Lilith" (1995)
perorust
17 oktober 2011 · 119 Inlägg

carpediem: det är JAG som sitter i höger baksäte. tongue

hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...
perorust
17 oktober 2011 · 119 Inlägg

tim ballar ur fullkomligt: (vad hade man väntat sig av en britt som börjar morgonen med en hel flaska jack daniel´s?)
http://www.youtube.com/watch?v=h9lMmDJdRcU

hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...
TEAMPONYDRIFT
17 oktober 2011 · 76 Inlägg

WOW!!! COOOL !! this thread is alive wink... MODBALL spirit already....!!

Bra att Perorust är med och svarar, han kan detta utantill.. samma går för tsdi wink, ju mer svenskar desto roligare...som sagt...

På onsdag åkar jag till London och har möte med MODBALL arrangörerna och skall få lite inside info på nyheter för 2012 ;D

Alla som redan anmält sig, kan maila mig era TEAM namn, och förare plus passagerarna (mr@teamponydrift.com). Så kollar jag att ni är med i GoPro tävlingen. Om ni glömt skriva in "TPD" får ni maila MODBALL och säga till med.

Åka convoy är nog roligast, så var det det i år från Malmö till Esbjerg med båt vidare till UK..

Ni som funderar att åka med, snabba på... bara 100 platser....inte många kvar...

MODBALL 2012 is gonna be MENTAL wink
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/297947_180107992060144_118195494918061_406066_4428621_n.jpg

Ford Mustang GT "TEAM PONY DRIFT" (1987)
Marko_king
18 oktober 2011 · 48 Inlägg

TEAMPONYDRIFT skrev:
WOW!!! COOOL !! this thread is alive wink... MODBALL spirit already....!!

Bra att Perorust är med och svarar, han kan detta utantill.. samma går för tsdi wink, ju mer svenskar desto roligare...som sagt...

På onsdag åkar jag till London och har möte med MODBALL arrangörerna och skall få lite inside info på nyheter för 2012 ;D

Alla som redan anmält sig, kan maila mig era TEAM namn, och förare plus passagerarna (mr@teamponydrift.com). Så kollar jag att ni är med i GoPro tävlingen. Om ni glömt skriva in "TPD" får ni maila MODBALL och säga till med.

Åka convoy är nog roligast, så var det det i år från Malmö till Esbjerg med båt vidare till UK..

Ni som funderar att åka med, snabba på... bara 100 platser....inte många kvar...

MODBALL 2012 is gonna be MENTAL wink
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … _4428621_n.jpg

Team Autostadt golf r20- vi glömde skriva lösenordet,, hade varit skönt nice om vi kunde vara med på tävlingen om gopro Kameran, Marko och Barazan heter vi .. Tack

Volkswagen Golf R "White Devil" (2012)
BoNeCrAcKeR
18 oktober 2011 · 53 Inlägg

Marko_king skrev:

TEAMPONYDRIFT skrev:
WOW!!! COOOL !! this thread is alive wink... MODBALL spirit already....!!

Bra att Perorust är med och svarar, han kan detta utantill.. samma går för tsdi wink, ju mer svenskar desto roligare...som sagt...

På onsdag åkar jag till London och har möte med MODBALL arrangörerna och skall få lite inside info på nyheter för 2012 ;D

Alla som redan anmält sig, kan maila mig era TEAM namn, och förare plus passagerarna (mr@teamponydrift.com). Så kollar jag att ni är med i GoPro tävlingen. Om ni glömt skriva in "TPD" får ni maila MODBALL och säga till med.

Åka convoy är nog roligast, så var det det i år från Malmö till Esbjerg med båt vidare till UK..

Ni som funderar att åka med, snabba på... bara 100 platser....inte många kvar...

MODBALL 2012 is gonna be MENTAL wink
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … _4428621_n.jpg

Team Autostadt golf r20- vi glömde skriva lösenordet,, hade varit skönt nice om vi kunde vara med på tävlingen om gopro Kameran, Marko och Barazan heter vi .. Tack

jag också tongue

Team Snuffi- Mazda RX-7 Fd3S


va för ivrigt  att skriva in sig  tongue

Mazda RX-7 FD3S-95 "Lilith" (1995)
TEAMPONYDRIFT
18 oktober 2011 · 76 Inlägg

JuppJupp skrev:

BoNeCrAcKeR skrev:
Lika bra att man börjar smått med detta, nästa år .. via jag ska på Gumball3000 2013 big_smile

kolla lite intresse då. kommer åka med Rx-7 ,så de finns endast en ledigt plats.. nån som är sugen ?
kontakta mig så får vi se vad de blir av !

Jag letar efter en plats, orkar inte åka själv i supran! Skulle varit grymt skoj!

Stay tuned, det kommer säkert några som är ute efter passagerare wink.. desto fler i bil desto billigare per person i bensin kostnader...

Ford Mustang GT "TEAM PONY DRIFT" (1987)
TEAMPONYDRIFT
18 oktober 2011 · 76 Inlägg

BoNeCrAcKeR skrev:

Marko_king skrev:

TEAMPONYDRIFT skrev:
WOW!!! COOOL !! this thread is alive wink... MODBALL spirit already....!!

Bra att Perorust är med och svarar, han kan detta utantill.. samma går för tsdi wink, ju mer svenskar desto roligare...som sagt...

På onsdag åkar jag till London och har möte med MODBALL arrangörerna och skall få lite inside info på nyheter för 2012 ;D

Alla som redan anmält sig, kan maila mig era TEAM namn, och förare plus passagerarna (mr@teamponydrift.com). Så kollar jag att ni är med i GoPro tävlingen. Om ni glömt skriva in "TPD" får ni maila MODBALL och säga till med.

Åka convoy är nog roligast, så var det det i år från Malmö till Esbjerg med båt vidare till UK..

Ni som funderar att åka med, snabba på... bara 100 platser....inte många kvar...

MODBALL 2012 is gonna be MENTAL wink
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- … _4428621_n.jpg

Team Autostadt golf r20- vi glömde skriva lösenordet,, hade varit skönt nice om vi kunde vara med på tävlingen om gopro Kameran, Marko och Barazan heter vi .. Tack

jag också tongue

Team Snuffi- Mazda RX-7 Fd3S


va för ivrigt  att skriva in sig  tongue

Bra Team Autostadt och Team Snuffi... kommer med lite info slutet av veckan efter London besöket.
Mvh
TEAM PONY DRIFT
Michel Rayes

Ford Mustang GT "TEAM PONY DRIFT" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang