Söker billigt ställe att ställa in framvagn

Adeno självutnämnd expert
14 november 2011 · 157 Inlägg

Kolla med nåt Fordonsgymnasium, om du nu vågar lämna in där och har ett i närheten.

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
Hegge_
13 mars 2018 · 22 Inlägg

Någon med några bra aktuella tips? Samma område som i trådstarten, dvs kring Alingsås.

Är pekkas att lita på?

zemet
13 mars 2018 · 4 035 Inlägg

Hegge_ skrev:
Någon med några bra aktuella tips? Samma område som i trådstarten, dvs kring Alingsås.

Är pekkas att lita på?

Pekkas är kanon:) Gjort flera bilar där. Snabbt, enkelt och billigt.

Om jobbet är enkelt vill säga. Har du en toksänkt bil, någon udda modell osv så är dem oftast inte intresserade. Dom tar bara 10-15 minuters jobb.

Hegge_
13 mars 2018 · 22 Inlägg

zemet skrev:

Hegge_ skrev:
Någon med några bra aktuella tips? Samma område som i trådstarten, dvs kring Alingsås.

Är pekkas att lita på?

Pekkas är kanon:) Gjort flera bilar där. Snabbt, enkelt och billigt.

Om jobbet är enkelt vill säga. Har du en toksänkt bil, någon udda modell osv så är dem oftast inte intresserade. Dom tar bara 10-15 minuters jobb.

En gammal golf 3a och en Peugeot 206cc är det som ska fixas. Borde inte vara några konstigheter tycker jag.

spillolja
13 mars 2018 · 4 020 Inlägg

Ramdala bilservice utanför Karlskrona tog 450:- sist för framvagnsinställning   enkel utrustning plåtfälgar måste sitta på

Nättraby Kylservice  tog 750:-  då kollades även bakvagnen upp, bilen provkördes efteråt

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
zemet
13 mars 2018 · 4 035 Inlägg

Hegge_ skrev:

zemet skrev:

Hegge_ skrev:
Någon med några bra aktuella tips? Samma område som i trådstarten, dvs kring Alingsås.

Är pekkas att lita på?

Pekkas är kanon:) Gjort flera bilar där. Snabbt, enkelt och billigt.

Om jobbet är enkelt vill säga. Har du en toksänkt bil, någon udda modell osv så är dem oftast inte intresserade. Dom tar bara 10-15 minuters jobb.

En gammal golf 3a och en Peugeot 206cc är det som ska fixas. Borde inte vara några konstigheter tycker jag.

Nej det borde det inte vara. Bara åka in med dem dåsmile

spillolja
13 mars 2018 · 4 020 Inlägg

Man kan spänna fast en ca 1-2 meter lång träribba på varje fälg fram, på en framhjuls driven bil ska dessa stå lika men det kan vara någon mm större mellarum längst ut, motsvarande på en bakhjulsdriven bil är att det ska stå lika men avståndet mella ribborna kan vara någon mm mindre längs ut

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
zzr94092
13 mars 2018 · 4 383 Inlägg

Va fan! Träreglar o plankor?
Är väl bara att åka till närmaste gummiverkstad

Muttley
13 mars 2018 ·

zzr94092 skrev:
Va fan! Träreglar o plankor?
Är väl bara att åka till närmaste gummiverkstad

Närmaste däckverkstan här använder fortfarande gummiband :p     Jag lämnar INTE min bil där pga att de har snedslitit 3 uppsättningar däck av min fars bil.  (De gjorde de inte så bra)
Vid behov åker jag till de med laser och utbildning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang