Kommer snart: Garaget v10 (viktig information som rör alla medlemmar inför uppdateringen)

chrizz Administratör
9 november 2011 · 11 780 Inlägg

Snart är det dags för en ny version av Garaget som vi kallar för version 10. I samband med den här uppdateringen sker det en viktig förändring som rör alla medlemmar och som är värd att nämnas på förhand:

Vi kommer att införa förändringar i inloggningssystemet, vilket innebär att alla användare kommer att behöva logga in på nytt efter uppdateringen, även om man använder automatisk inloggning. Därför är det viktigt att alla kontrollerar att den e-postadress som är kopplad till kontot är aktuell och fungerar. Ifall ni glömt lösenordet kan ni då via den e-postadressen återställa det och logga in igen. Kontroll och byte av e-postadress görs via kontoinställningarna under ”Min sida”.

Ni som hängt med på Facebook vet redan att vi har en helt ny sajt på gång i England: Motr.com. Den här uppdateringen medför främst förändringar för att vi ska kunna genomföra den planerade expansionen. Motr kommer att vara helt fristående, och kommer inte att påverka Garaget på något vis. Sajterna kommer dock att dela mycket av funktionaliteten, men innehållet kommer inte att blandas.

Utöver förbättrade funktioner, buggfixar med mera så kommer uppdateringen att införa ett nytt fräscht utseende på Garaget, vilket vi ser fram emot mycket!

Uppdateringen är planerad till nästa vecka (v46)

Mvh
Christian

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Teraner
9 november 2011 · 28 Inlägg

verkar intressant, specielt det med den engelska sajten. Har gillat garaget på facebook men inte sett något om detta. smile

en fråga bara, hur lång tid kommer uppdateringen ta? smile

BMW 325 -07 (2007)
chrizz Administratör
9 november 2011 · 11 780 Inlägg

Teraner skrev:
verkar intressant, specielt det med den engelska sajten. Har gillat garaget på facebook men inte sett något om detta. smile

en fråga bara, hur lång tid kommer uppdateringen ta? smile

Det är alltid svårt att uppskatta tiden det tar, men förhoppningsvis behöver vi inte vara offline mer än ett par-tre timmar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Teraner
9 november 2011 · 28 Inlägg

okej, nä men då är det inte så farligt ju, undrade bara och lika bra att fråga när man väl skriver ^^,

BMW 325 -07 (2007)
C-Herbst Sous Chef
9 november 2011 · 389 Inlägg

Trevligt!

En mobil app till Apple android och Windows mobil hade oxå varit grymt !

För oss som gärna kollar in på garaget när man är på språng smile

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
9 november 2011 · 1 899 Inlägg

För oss som inte använder facebook, finns det något annat ställe att läsa om det engelska alternativet mera ingående?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
9 november 2011 · 217 Inlägg

En app till Apple är mycket saknad!

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
SportPilot Ubåtsingenjör
9 november 2011 · 7 217 Inlägg

kan bli intressant med en engelsk version utav sidan ! Dock tycker jag det hade varit kul med tex ett gemensamt forum för oss och engelskmännen smile Typ en katogeri här i sverige som heter england och en i england som heter sweden smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Firetunez
9 november 2011 · 282 Inlägg

Ny design låter spännande! smile

strandberg31
9 november 2011 · 2 419 Inlägg

Lite emot en ny design, då jag tycker denna funkar bra! men ni gör ja ett bra jobb annars så det blir säkert ingen besvikelse! big_smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Firetunez
9 november 2011 · 282 Inlägg

strandberg31 skrev:
Lite emot en ny design, då jag tycker denna funkar bra! men ni gör ja ett bra jobb annars så det blir säkert ingen besvikelse! big_smile

Antar att den kommer påminna mycket om denna så att man lätt hittar alla funktioner osv. Åtminstone hoppas jag att det är så :p

Frejd
9 november 2011 · 53 Inlägg

Rockfordboy82 skrev:
En app till Apple är mycket saknad!

Jag håller med!!!! Väntar och väntar och väntar men aldrig kommer det någon:-( websidan blir något liten på iphone och man blir trött i fingrarna av att förstora bilden hela tiden;-)
Kom igen, fixa app nu!!!

Volvo Amazon Turbo "Sleeper" (1967)
RoroKungen
9 november 2011 · 184 Inlägg

app till Apple skulle inte vara fel !! smile

_Skalman ...
9 november 2011 · 145 Inlägg

Även jag efterlyser en iPhone app!

Saab 9-3 Aero "Hirsch" (2005)
Henkezd Fotograf
9 november 2011 · 114 Inlägg

"Sveriges största community för motorentusiaster", jasså, men tydligen bara när det gäller bilar?
Har själv ingen bil eftersom jag inte har något behov utav det, med det inte sagt att jag inte gillar bilar, det är ett av mina största intressen!
Däremot har jag en motorcykel för de stunder jag känner för att åka en sväng.
Varför kan jag inte få skapa det som ett fordon på garaget.org? Motorcykeln om något hör ju hemma i garaget, bilen står utanför.
Nu när ni också ska utöka så tycker jag verkligen det är dags att släppa in hojarna på sidan.

Mr_Lightning I bleed Ford blue
9 november 2011 · 221 Inlägg

Sweet !

Ser fram emot Version 10

I dont need sex, the goverment fucks me every day !
Ford SVT F-150 Lightning "Rödis" (2000)
Ford Kuga (2011)
Emiiilz
9 november 2011 · 908 Inlägg

Blir säkert kanon smile

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
erikaeger
9 november 2011 · 39 Inlägg

Håller med många andra här, en App för iPhone och även då Android hade ju varit guld värt! Så bökigt att kolla garaget via mobilen i dagsläget...! smile

chrizz Administratör
9 november 2011 · 11 780 Inlägg

Jossan_no1 skrev:
ni sa ju förr att det skulle komma nån slags av blockering så man slipper anhängare som trakasserar en, när kommer det.. frågan disk för dryga året sen ??

för att anmäla en medlem verkar ju inte funka, trots att man anmäler användaren ETT ANTAL GGR =/

tacksam för svar då det är rätt störande..

Självklart fungerar det att anmäla, däremot är det inte alltid något som vi kan göra. Allt beror på vad vi kan få fram för information och vad som hänt. Sånt som händer utanför Garaget är inget vi kan ta hänsyn till t.ex. Vi måste se att någon t.ex. uppfört sig illa åt på sajten för att kunna vidta någon slags åtgärd. Jag vet inte exakt vad ditt ärende gäller, och den här tråden är heller inte rätt för att gå in på det. Ta det med support@garaget.org om du känner att vi borde kolla på det igen.

Vad gäller blockfunktion så är det inget som kommer i nästa uppdatering, men vi har det på gång för en framtida uppdatering.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
9 november 2011 · 11 780 Inlägg

Henkezd skrev:
"Sveriges största community för motorentusiaster", jasså, men tydligen bara när det gäller bilar?
Har själv ingen bil eftersom jag inte har något behov utav det, med det inte sagt att jag inte gillar bilar, det är ett av mina största intressen!
Däremot har jag en motorcykel för de stunder jag känner för att åka en sväng.
Varför kan jag inte få skapa det som ett fordon på garaget.org? Motorcykeln om något hör ju hemma i garaget, bilen står utanför.
Nu när ni också ska utöka så tycker jag verkligen det är dags att släppa in hojarna på sidan.

För andra fordon än bilar har vi fotoalbumen, men fokus kommer att förbli på bilar, och i nuläget har vi inga planer på att skapa visning av motorcyklar på samma sätt som för bilar.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang