Kommer snart: Garaget v10 (viktig information som rör alla medlemmar inför uppdateringen)

Duvbergarn
9 november 2011 · 51 Inlägg

App till android vore riktigt Nice faktiskt! :-) om de går och fixa dvs :-P

Volvo - vart odlar länsman västerbotten ost ;)
PhaX
9 november 2011 · 159 Inlägg

ska bli kul å se smile

Japanskt ska de va!
TobbeLundberg
9 november 2011 · 61 Inlägg

håller med många andra och en app till iPhone/Android vore guld värt

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)
Henkezd Fotograf
9 november 2011 · 114 Inlägg

chrizz skrev:

Henkezd skrev:
"Sveriges största community för motorentusiaster", jasså, men tydligen bara när det gäller bilar?
Har själv ingen bil eftersom jag inte har något behov utav det, med det inte sagt att jag inte gillar bilar, det är ett av mina största intressen!
Däremot har jag en motorcykel för de stunder jag känner för att åka en sväng.
Varför kan jag inte få skapa det som ett fordon på garaget.org? Motorcykeln om något hör ju hemma i garaget, bilen står utanför.
Nu när ni också ska utöka så tycker jag verkligen det är dags att släppa in hojarna på sidan.

För andra fordon än bilar har vi fotoalbumen, men fokus kommer att förbli på bilar, och i nuläget har vi inga planer på att skapa visning av motorcyklar på samma sätt som för bilar.

Mvh

Förstår inte riktigt problematiken bara, jag menar, garaget lever väl som många andra webbsidor på reklam och x antal sidvisningar?
Hur kan möjligheten att lägga upp motorcyklar i sin profil vara negativt för sidan? smile

Emiiilz
9 november 2011 · 908 Inlägg

Henkezd skrev:

chrizz skrev:

Henkezd skrev:
"Sveriges största community för motorentusiaster", jasså, men tydligen bara när det gäller bilar?
Har själv ingen bil eftersom jag inte har något behov utav det, med det inte sagt att jag inte gillar bilar, det är ett av mina största intressen!
Däremot har jag en motorcykel för de stunder jag känner för att åka en sväng.
Varför kan jag inte få skapa det som ett fordon på garaget.org? Motorcykeln om något hör ju hemma i garaget, bilen står utanför.
Nu när ni också ska utöka så tycker jag verkligen det är dags att släppa in hojarna på sidan.

För andra fordon än bilar har vi fotoalbumen, men fokus kommer att förbli på bilar, och i nuläget har vi inga planer på att skapa visning av motorcyklar på samma sätt som för bilar.

Mvh

Förstår inte riktigt problematiken bara, jag menar, garaget lever väl som många andra webbsidor på reklam och x antal sidvisningar?
Hur kan möjligheten att lägga upp motorcyklar i sin profil vara negativt för sidan? smile

Lite motorcyklar på sidan skulle inte vara fel, håller med dej smile

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
volvo_svensson
9 november 2011 · 11 Inlägg

chrizz skrev:
Snart är det dags för en ny version av Garaget som vi kallar för version 10. I samband med den här uppdateringen sker det en viktig förändring som rör alla medlemmar och som är värd att nämnas på förhand:

Vi kommer att införa förändringar i inloggningssystemet, vilket innebär att alla användare kommer att behöva logga in på nytt efter uppdateringen, även om man använder automatisk inloggning. Därför är det viktigt att alla kontrollerar att den e-postadress som är kopplad till kontot är aktuell och fungerar. Ifall ni glömt lösenordet kan ni då via den e-postadressen återställa det och logga in igen. Kontroll och byte av e-postadress görs via kontoinställningarna under ”Min sida”.

Ni som hängt med på Facebook vet redan att vi har en helt ny sajt på gång i England: Motr.com. Den här uppdateringen medför främst förändringar för att vi ska kunna genomföra den planerade expansionen. Motr kommer att vara helt fristående, och kommer inte att påverka Garaget på något vis. Sajterna kommer dock att dela mycket av funktionaliteten, men innehållet kommer inte att blandas.

Utöver förbättrade funktioner, buggfixar med mera så kommer uppdateringen att införa ett nytt fräscht utseende på Garaget, vilket vi ser fram emot mycket!

Uppdateringen är planerad till nästa vecka (v46)

Mvh
Christian

Hej, förstår inte riktigt vad du menar med att man behöver logga in på nytt efter uppdateringen?  kommer det inte att se ut som vanligt då när man ska logga in på sin sida?? Man går in på garaget.org, klickar sedan på logga in uppe till vänster, skriver sedan i användarnamnet och sedan lösenordet, och klickar på logga in. Är det så det kommer fortsätta att fungera?? Detta kanske är en dum fråga men förstår inte riktigt vad du menar.

Volvo S60R "Mint Condition" (2007)
chrizz Administratör
9 november 2011 · 11 780 Inlägg

Henkezd skrev:

chrizz skrev:

Henkezd skrev:
"Sveriges största community för motorentusiaster", jasså, men tydligen bara när det gäller bilar?
Har själv ingen bil eftersom jag inte har något behov utav det, med det inte sagt att jag inte gillar bilar, det är ett av mina största intressen!
Däremot har jag en motorcykel för de stunder jag känner för att åka en sväng.
Varför kan jag inte få skapa det som ett fordon på garaget.org? Motorcykeln om något hör ju hemma i garaget, bilen står utanför.
Nu när ni också ska utöka så tycker jag verkligen det är dags att släppa in hojarna på sidan.

För andra fordon än bilar har vi fotoalbumen, men fokus kommer att förbli på bilar, och i nuläget har vi inga planer på att skapa visning av motorcyklar på samma sätt som för bilar.

Mvh

Förstår inte riktigt problematiken bara, jag menar, garaget lever väl som många andra webbsidor på reklam och x antal sidvisningar?
Hur kan möjligheten att lägga upp motorcyklar i sin profil vara negativt för sidan? smile

Att det skulle vara negativt har jag inte påstått smile Vi har dock valt att fokusera på bilar primärt, men att tillåta allt möjligt fordonsrelaterat via fotoalbumen, bloggen, forumet med mera.

Det är vår fokus i dagsläget åtminstone, men visst kan det kanske bli aktuellt att införa motorcyklar också någon gång i framtiden.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Owla
9 november 2011 · 751 Inlägg

Antingen en app till Iphone, alternativt forumsappen "Tapatalk" kanske går att ordna? Vad tror du om det Chrizz?

chrizz Administratör
9 november 2011 · 11 780 Inlägg

volvo_svensson skrev:

chrizz skrev:
Snart är det dags för en ny version av Garaget som vi kallar för version 10. I samband med den här uppdateringen sker det en viktig förändring som rör alla medlemmar och som är värd att nämnas på förhand:

Vi kommer att införa förändringar i inloggningssystemet, vilket innebär att alla användare kommer att behöva logga in på nytt efter uppdateringen, även om man använder automatisk inloggning. Därför är det viktigt att alla kontrollerar att den e-postadress som är kopplad till kontot är aktuell och fungerar. Ifall ni glömt lösenordet kan ni då via den e-postadressen återställa det och logga in igen. Kontroll och byte av e-postadress görs via kontoinställningarna under ”Min sida”.

Ni som hängt med på Facebook vet redan att vi har en helt ny sajt på gång i England: Motr.com. Den här uppdateringen medför främst förändringar för att vi ska kunna genomföra den planerade expansionen. Motr kommer att vara helt fristående, och kommer inte att påverka Garaget på något vis. Sajterna kommer dock att dela mycket av funktionaliteten, men innehållet kommer inte att blandas.

Utöver förbättrade funktioner, buggfixar med mera så kommer uppdateringen att införa ett nytt fräscht utseende på Garaget, vilket vi ser fram emot mycket!

Uppdateringen är planerad till nästa vecka (v46)

Mvh
Christian

Hej, förstår inte riktigt vad du menar med att man behöver logga in på nytt efter uppdateringen?  kommer det inte att se ut som vanligt då när man ska logga in på sin sida?? Man går in på garaget.org, klickar sedan på logga in uppe till vänster, skriver sedan i användarnamnet och sedan lösenordet, och klickar på logga in. Är det så det kommer fortsätta att fungera?? Detta kanske är en dum fråga men förstår inte riktigt vad du menar.

Allt kommer att vara precis som vanligt. Däremot kommer *alla* att tvingas att logga in på nytt så som du beskriver. Många som besöker sidan idag har dock valt att kryssa för "Kom ihåg mig" när man loggat in, och då behöver man inte knappa in lösenordet varje gång. Även dessa kommer alltså att vara utloggade efter uppdateringen, vilket kan orsaka problem för de som inte kan sitt lösenord och ej har en fungerande mail kopplad till kontot för att kunna återställa det.

Man kommer att kunna spara inloggningen via "kom ihåg mig" även efter uppdateringen, men man måste logga in en gång "på riktigt" med användarnamn och lösenord i det nya systemet innan det är möjligt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
volvo_svensson
9 november 2011 · 11 Inlägg

chrizz skrev:

volvo_svensson skrev:

chrizz skrev:
Snart är det dags för en ny version av Garaget som vi kallar för version 10. I samband med den här uppdateringen sker det en viktig förändring som rör alla medlemmar och som är värd att nämnas på förhand:

Vi kommer att införa förändringar i inloggningssystemet, vilket innebär att alla användare kommer att behöva logga in på nytt efter uppdateringen, även om man använder automatisk inloggning. Därför är det viktigt att alla kontrollerar att den e-postadress som är kopplad till kontot är aktuell och fungerar. Ifall ni glömt lösenordet kan ni då via den e-postadressen återställa det och logga in igen. Kontroll och byte av e-postadress görs via kontoinställningarna under ”Min sida”.

Ni som hängt med på Facebook vet redan att vi har en helt ny sajt på gång i England: Motr.com. Den här uppdateringen medför främst förändringar för att vi ska kunna genomföra den planerade expansionen. Motr kommer att vara helt fristående, och kommer inte att påverka Garaget på något vis. Sajterna kommer dock att dela mycket av funktionaliteten, men innehållet kommer inte att blandas.

Utöver förbättrade funktioner, buggfixar med mera så kommer uppdateringen att införa ett nytt fräscht utseende på Garaget, vilket vi ser fram emot mycket!

Uppdateringen är planerad till nästa vecka (v46)

Mvh
Christian

Hej, förstår inte riktigt vad du menar med att man behöver logga in på nytt efter uppdateringen?  kommer det inte att se ut som vanligt då när man ska logga in på sin sida?? Man går in på garaget.org, klickar sedan på logga in uppe till vänster, skriver sedan i användarnamnet och sedan lösenordet, och klickar på logga in. Är det så det kommer fortsätta att fungera?? Detta kanske är en dum fråga men förstår inte riktigt vad du menar.

Allt kommer att vara precis som vanligt. Däremot kommer *alla* att tvingas att logga in på nytt så som du beskriver. Många som besöker sidan idag har dock valt att kryssa för "Kom ihåg mig" när man loggat in, och då behöver man inte knappa in lösenordet varje gång. Även dessa kommer alltså att vara utloggade efter uppdateringen, vilket kan orsaka problem för de som inte kan sitt lösenord och ej har en fungerande mail kopplad till kontot för att kunna återställa det.

Man kommer att kunna spara inloggningen via "kom ihåg mig" även efter uppdateringen, men man måste logga in en gång "på riktigt" med användarnamn och lösenord i det nya systemet innan det är möjligt.

Okej smile Då är jag med på vad du menar. Det är klart att använder man "kom ihåg mig" så är det nog lätt hänt att man kanske glömmer lösenordet med tiden smile Tackar så mycket för svaret!

Volvo S60R "Mint Condition" (2007)
Pim_Pim
9 november 2011 ·

Det där "kom ihåg mig" har aldrig funkat för mig, rätt jobbigt..

bollen1986
9 november 2011 · 3 714 Inlägg

Ska bli kul att se vad den nya versionen har att bjuda  på smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
twin_cam Smålänning
9 november 2011 · 7 877 Inlägg

Motr.com ser intressant ut, får hålla lite kolla där framåt januari för att se hur det ser ut smile

Ser fram emot version 10. Detta blir väl den största uppdateringen hittils, brukar ju vara så när man går till jämna versionsnummer.

Keep up the good work!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
-Bazz3r- Team Breehäng
10 november 2011 · 1 623 Inlägg

När blir uppdateringen? På dagen eller senare framåt natten? Ska iaf bli kul med en ny version;)

R1 3
└┼┤
2 4
Grimling Professionell amatör
10 november 2011 · 451 Inlägg

Jag skulle också vilja se motorcyklar på finare ställen än i fotogalleriet smile Det finns en hel del iordninggjorda/ombyggda hojjar här i landet, de förtjänar också lite bandbredd smile

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
twin_cam Smålänning
10 november 2011 · 7 877 Inlägg

Grimling skrev:
Jag skulle också vilja se motorcyklar på finare ställen än i fotogalleriet smile Det finns en hel del iordninggjorda/ombyggda hojjar här i landet, de förtjänar också lite bandbredd smile

Jag håller i och för sig med, men kan vara bra med fokusen på bilar.
Men tills det blir tillåtet med hojar har vi våran MC-tråd smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
alain www.bimmerpower.org
10 november 2011 · 3 995 Inlägg

'
Trevligt att du ta hand om din sajt! chrizz
Kul att det går framåt för Garaget och spännande att se efter uppgraderingen

Var på sida MOTR, la in min @ adress men MOTR accepterar inte den, kanske pga att sida är inte klart?
Det meddelandet jag får:
The e-mail you entered seems to be invalid. Please try again.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
MW_Motors
10 november 2011 · 13 Inlägg

Mobil app ja tack smile annars fungerar det mesta bra i dagsläget.

egad
Cadillac Sedan De Ville "serie 62" (1956)
Toyota Crown "Ms55" (1971)
chrizz Administratör
10 november 2011 · 11 780 Inlägg

alain skrev:
'
Trevligt att du ta hand om din sajt! chrizz
Kul att det går framåt för Garaget och spännande att se efter uppgraderingen

Var på sida MOTR, la in min @ adress men MOTR accepterar inte den, kanske pga att sida är inte klart?
Det meddelandet jag får:
The e-mail you entered seems to be invalid. Please try again.

Prova nu igen. Valideringsrutinen gillade nog inte att du hade "-" i slutet på mailadressen.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
alain www.bimmerpower.org
10 november 2011 · 3 995 Inlägg

Nu funkar det, tack! chrizz. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang