Kommer snart: Garaget v10 (viktig information som rör alla medlemmar inför uppdateringen)

Wallen_
11 november 2011 · 26 Inlägg

_Performance_ skrev:

Wallen_ skrev:
Jag tycker det borde finnas något enklare sätt att hitta medlemmar.
t.ex så vore det schysst att kunna kolla bilar från sin egen Komun så man kanske kan knyta lite kontakter eller bara hitta någon att vara ute och åka med smile

+1 Mobil app

Det kan du ju göra. Bara skriva in namnet på staden/byn. Bara du klickar i knappen alla fält när du söker smile

Härligt det hade jag ingen aning om roll tack för hjälpen

_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
11 november 2011 · 2 390 Inlägg

Wallen_ skrev:

_Performance_ skrev:

Wallen_ skrev:
Jag tycker det borde finnas något enklare sätt att hitta medlemmar.
t.ex så vore det schysst att kunna kolla bilar från sin egen Komun så man kanske kan knyta lite kontakter eller bara hitta någon att vara ute och åka med smile

+1 Mobil app

Det kan du ju göra. Bara skriva in namnet på staden/byn. Bara du klickar i knappen alla fält när du söker smile

Härligt det hade jag ingen aning om roll tack för hjälpen

Inte ja heller från början, sen testa jag de av en slump och det funkade ..Varsågod wink

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
chrizz Administratör
11 november 2011 · 11 780 Inlägg

Volvo945a skrev:
Jag vill använda ett nick som inte varit aktivt sedan 2007, jag tvivlar på den funktionen smile

Inga problem. Maila support@garaget.org så hjälper vi dig den vägen.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Angie
11 november 2011 · 98 Inlägg

Det blir inte väldigt mycket mail om man ska maila varje gång man ser väldigt gamla inaktiva användare? smile

chrizz skrev:

Volvo945a skrev:
Jag vill använda ett nick som inte varit aktivt sedan 2007, jag tvivlar på den funktionen smile

Inga problem. Maila support@garaget.org så hjälper vi dig den vägen.

Mvh

chrizz Administratör
11 november 2011 · 11 780 Inlägg

Volvo945a skrev:
Det blir inte väldigt mycket mail om man ska maila varje gång man ser väldigt gamla inaktiva användare? smile

chrizz skrev:

Volvo945a skrev:
Jag vill använda ett nick som inte varit aktivt sedan 2007, jag tvivlar på den funktionen smile

Inga problem. Maila support@garaget.org så hjälper vi dig den vägen.

Mvh

Jag menade snarare att du kan maila om du vill byta namn till ett redan upptaget (men inaktiv). Många andra gör så, och det är inget problem.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Skyracer Skyracer
11 november 2011 · 917 Inlägg

Måste man regga sig på motr.com eller kan man få sitt "garage" överfört dit på något smidigt sätt? smile

(Eller får bara medlemmar i England regga sig där?)

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota GR86 (2022)
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
chrizz Administratör
11 november 2011 · 11 780 Inlägg

Skyracer skrev:
Måste man regga sig på motr.com eller kan man få sitt "garage" överfört dit på något smidigt sätt? smile

(Eller får bara medlemmar i England regga sig där?)

Mvh
Håkan

Motr blir helt fristående, så det kommer inte finnas nån konverteringsmöjlighet. Det kommer inte finnas några begränsningar i vem som får registrera sig heller.

Ser fram emot att se din och hela skyline-maffians bilar där sen wink

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
alain www.bimmerpower.org
11 november 2011 · 3 995 Inlägg

Skyracer skrev:
Måste man regga sig på motr.com eller kan man få sitt "garage" överfört dit på något smidigt sätt? smile

(Eller får bara medlemmar i England regga sig där?)

Mvh
Håkan

jag gick in, la in mitt @ adress, när sajten är klart får jag en email och där efter kan jag regga mig som en vanlig Engelsk medlem och därefter delta i olika diskussioner.
Du kan göra så på vilket utlansk forum som helst.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
SpeedOfLight
12 november 2011 · 1 432 Inlägg

Är det bara jag som känner att Chrizz verkar ignorera folkets fråga/önskan över mobilappar till de olika operativen? Menar, mer eller mindre varenda övrig fråga här har blivit besvarad men allt som har med mobiler att göra förblir obesvarad.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
RoroKungen
12 november 2011 · 184 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
Är det bara jag som känner att Chrizz verkar ignorera folkets fråga/önskan över mobilappar till de olika operativen? Menar, mer eller mindre varenda övrig fråga här har blivit besvarad men allt som har med mobiler att göra förblir obesvarad.

så sant....

_Holmgren_ Low is a Lifestyle
12 november 2011 · 89 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Det där "kom ihåg mig" har aldrig funkat för mig, rätt jobbigt..

Den funkar för mig MEN bara på en dator.
Om jag klickar i "kom i håg mig" på t.ex mammas dator så auto inloggas jag bara en gång på min egna innan jag måste skriva i allt igen, det tycker jag personligen är dåligt då det funkar att ha auto inloggning på andra forum i flera datorer.

// Jakob

Low is a Lifestyle
Skyracer Skyracer
12 november 2011 · 917 Inlägg

chrizz skrev:
Motr blir helt fristående, så det kommer inte finnas nån konverteringsmöjlighet. Det kommer inte finnas några begränsningar i vem som får registrera sig heller.

Ser fram emot att se din och hela skyline-maffians bilar där sen wink

Mvh

Attans, hade varit smutt att få sitt garaget automatiskt överfört när forumet var klart.

Men har ni då tänkt på logons placering? För när man tar alla sina garaget-bilder med Garaget-logon på så får ju inte nya forumets logo hamna på samma ställe, då blir det ju rappakalja av det. wink

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö
Toyota AE86 Sprinter Trueno "GT Apex - Panda - Initial D" (1986)
Toyota GR86 (2022)
Hamilton
12 november 2011 · 8 864 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
Är det bara jag som känner att Chrizz verkar ignorera folkets fråga/önskan över mobilappar till de olika operativen? Menar, mer eller mindre varenda övrig fråga här har blivit besvarad men allt som har med mobiler att göra förblir obesvarad.

Den här tråden handlar inte om "önskemål" utan är en nyhetstråd och det är försåerligt att chrizz inte svarar i den här tråden då det redan finns svar på din fråga på annat håll
Om du tar dig tid att leta i Tips, förslag och åsikter så ser du att det finns trådar i det du eftersöker.
Tex den här
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167965

Mvh
Hamilton

Senast redigerat av Hamilton (12 november 2011)

Fotograf på tierpidag.se
SpeedOfLight
12 november 2011 · 1 432 Inlägg

Hamilton skrev:
Den här tråden handlar inte om "önskemål" utan är en nyhetstråd och det är försåerligt att chrizz inte svarar i den här tråden då det redan finns svar på din fråga på annat håll
Om du tar dig tid att leta i Tips, förslag och åsikter så ser du att det finns trådar i det du eftersöker.
Tex den här
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167965

Mvh
Hamilton

Nu va det inte min fråga ifrån första början utan mest bara ett konstaterande jag gjorde då jag läste tråden.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
chrizz Administratör
12 november 2011 · 11 780 Inlägg

SpeedOfLight skrev:
Är det bara jag som känner att Chrizz verkar ignorera folkets fråga/önskan över mobilappar till de olika operativen? Menar, mer eller mindre varenda övrig fråga här har blivit besvarad men allt som har med mobiler att göra förblir obesvarad.

Vad ska jag säga då? Det är inte på gång, och vi har gett det beskedet många gånger förut. Det är dyrt att utveckla separata appar, och vi vill inte lägga resurser på det just nu. Vi har mycket annat på gång som vi prioriterar. Sajten fungerar i den vanliga webbläsaren, och nya designen kommer att fungera ännu bättre. Den här tråden är dessutom ingen request-tråd för nya funktioner direkt. Den handlar om v10 som kommer snart.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
12 november 2011 · 11 780 Inlägg

_Holmgren_ skrev:

Pim_Pim skrev:
Det där "kom ihåg mig" har aldrig funkat för mig, rätt jobbigt..

Den funkar för mig MEN bara på en dator.
Om jag klickar i "kom i håg mig" på t.ex mammas dator så auto inloggas jag bara en gång på min egna innan jag måste skriva i allt igen, det tycker jag personligen är dåligt då det funkar att ha auto inloggning på andra forum i flera datorer.

// Jakob

Det är designat så. Om du loggar in med "kom ihåg" mig på en dator (A), och sen loggar in vanligt på en annan dator (B) så kommer du loggas ut från den första datorn (A). Det är för att du inte ofrivilligt ska förbli inloggad i all oändlighet på platser du inte vill vara inloggad på.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
SpeedOfLight
12 november 2011 · 1 432 Inlägg

chrizz skrev:
Vad ska jag säga då? Det är inte på gång, och vi har gett det beskedet många gånger förut. Det är dyrt att utveckla separata appar, och vi vill inte lägga resurser på det just nu. Vi har mycket annat på gång som vi prioriterar. Sajten fungerar i den vanliga webbläsaren, och nya designen kommer att fungera ännu bättre. Den här tråden är dessutom ingen request-tråd för nya funktioner direkt. Den handlar om v10 som kommer snart.

Tja, varför kanske inte vid första förfrågan skriva en enkel rad t.ex. "Detta är ingen vi prioriterar just nu och för fortsatta diskutioner hänvisar jag till denna tråden: [länken]

Det kade ju iaf gjort att de som frågade efter appar hade känt att deras fråga inte blivit förbisedd och förhoppningsvis hade det inte varit typ 20-30% utav inläggen i denna tråden handlat om just appar utan varit mer inriktade emot uppdateringen.

Att bara ignorera frågan skapar ju bara irritation bland de som undrar, och man kan inte ta för givet att folk har tänkt i de banorna tidigare och därför läst tråden som handlar om just detta.

Jag vet att det känns väldigt frustrerande för dig att behöva besvara samma fråga 100 ggr om, men det är tyvärr baksidan av kronan med att driva en så här pass stor sida som detta nu är. Men att hoppa över frågan gör ju bara att fler och fler börjar undra, då är det bättre att ge dem ett kort svar som för dig kanske känns som en upprepning men för dem ger svar på sin fråga. och ju fler gånger samma fråga destu större grupp av personer känner till svaret och det slutar med att frågan redan är besvarad redan innan den blivit ställd till slut.

Men nu är frågan besvarad i denna tråden, samt i den tråden som det vart länkat till, och iomd så kommer förhoppningsvis inte frågan uppstå igen i denna tråden.

Och så enkelt va det att lösa problemet med att tråden blir nerkladdad med förfrågningar om appar.

I'm just saying...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Cyklop
12 november 2011 · 1 277 Inlägg

chrizz skrev:

_Holmgren_ skrev:

Pim_Pim skrev:
Det där "kom ihåg mig" har aldrig funkat för mig, rätt jobbigt..

Den funkar för mig MEN bara på en dator.
Om jag klickar i "kom i håg mig" på t.ex mammas dator så auto inloggas jag bara en gång på min egna innan jag måste skriva i allt igen, det tycker jag personligen är dåligt då det funkar att ha auto inloggning på andra forum i flera datorer.

// Jakob

Det är designat så. Om du loggar in med "kom ihåg" mig på en dator (A), och sen loggar in vanligt på en annan dator (B) så kommer du loggas ut från den första datorn (A). Det är för att du inte ofrivilligt ska förbli inloggad i all oändlighet på platser du inte vill vara inloggad på.

Det är inte 100% pålitligt då min mobil och 2 datorer är inloggade på gorg och loggar inte ut, är nöjd med upplägget här och tycker det ska bli mycket intressant å se dom visuella ändringarna och om ni kommer ändra något på upplägget.

MVH

jimmytic
13 november 2011 · 116 Inlägg

Rockfordboy82 skrev:
En app till Apple är mycket saknad!

Håller med

vilja ha app detta

SpeedOfLight
13 november 2011 · 1 432 Inlägg

jimmytic skrev:

Rockfordboy82 skrev:
En app till Apple är mycket saknad!

Håller med

vilja ha app detta

Men nu får du väl ändå ta och läsa lite här... nu har vi haft en stor dialog ang just det här med appar och förfrågningar om dem. Läs om trådens senaste 5 inlägg.......

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang