2489
Sök

Release: Garaget v10

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Som vi tidigare nämnt är den här uppdateringen främst en förberedande uppdatering för vår kommande satsning med Motr.com i Storbritannien. Men vi har även några konkreta nyheter som vi hoppas kommer att uppskattas, inte minst att Garaget nu har ett nytt fräsch utseende!

Övergripande nyheter:

• Ny fräsch design
• Nya smidiga delningsmöjligheter för bilar och videos (Facebook, Twitter och Google+).
• Nytt filter för bläddring bland bilarna (filtrera på årtal t.ex.)
• Bläddra bland bilder med piltangenterna.
• Markera alla meddelanden i PM-funktionen för smidig radering.
• Stöd för korta Youtube-länkar (youtu.be) i videosektionen + fix för Liveleak som tidigare krånglat.
• Ny bättre captcha vid registrering och abuse-rapportering för att på bästa sätt förhindra oönskade spam-robotar.
• Många buggfixar (t.ex. bilduppladdningen fungerar som den ska nu i Opera, och bildbeskrivningen följer korrekt med bilden vid arkivering från bil till fotoalbum).

Mvh

PS. Var vänliga och läs igenom tråden innan ni rapporterar nya buggar. Vi kan mycket väl ha besvarat en tidigare problemrapport för samma sak.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Brinka skrev:
Jag kan inte besvara kommentarer på bilderna! Jag kan skriva, men inte skicka?

Fixat. Tack för tipset.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
mingan77 skrev:
gick det inte och trycka garaget.org logon innan och komma till start sidan ? det går det inte nu, tänkte bara att det var kanske bara en skönhetsfel smile

Det har du rätt i. Jag glömde bort det helt smile Noterar och fixar inom kort.

Mvh

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
mingan77 skrev:
en sak till märkte jag nu.
när du skriver i gästboken så  poppade  upp nytt meddelande,men inget finns där mer än att jag har skrivit själv där. det står: du har ett nytt gästboks meddelande, fast jag inte har fått.
lika bra och säga allt så du inte får mass mail,svar smile

När du svarar på ett gästboksmeddelande skickas svaret till mottagarens gästbok. Har du blandat ihop det med hur kommentarsfunktionen fungerar kanske?

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
mingan77 skrev:
kom det upp nåt till dig fast jag inte har svarat ?  el så tar det nån min

Nix. Kommer inget. Skriver jag till mig själv så kommer det upp dock, men så har det nog varit tidigare också.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Minister skrev:
Äntligen kan man söka bilar efter ort! Strålande! smile

Det SKA funka iallafall, men verkar inte göra det just nu (endast på län-nivå, ej stad). Men vi fixar det i dagarna. Vi noterar alla buggar vi hittar och uppdaterar så snart de är lösta.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare

Gulligt det där var då smile

Kollar på det.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
MadeByMe skrev:
chrizz skrev:

Gulligt det där var då smile

Kollar på det.

Funkade bilden? Nu när jag trycker så får jag bara 403-forbidden på länken.. skumt

Klippte och klistrade, då funkade det.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Var vänliga och läs igenom tråden innan ni rapporterar nya buggar. Vi kan mycket väl ha besvarat en tidigare problemrapport för samma sak.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Var vänliga och inte rapportera fel som redan uppmärksammats om ni inte har ny information att bistå med. Det blir lätt rörigt för oss om det rasar in felrapporter om samma sak hela tiden.

Problem vi känner till nu och som kommer att fixas inom kort:

* Logon är inte klickbar
* Visningsfel på videosidan i marginalen (visa fler videos mm).
* Sökning på ort-nivå fungerar inte
* Stora bilder sträcker ur sidan i forumet
* Skicka vänförfrågan funkar inte
* Registrering av nya användarkonton fungerar inte som det ska. Lösenordet som mailas ut fungerar ej (fix på gång, vi underrättar alla berörda när det är löst).
* Fotoalbumuppladdning utanför fotoalbumet (t.ex. från forumet eller bloggen) fungerar ej tillfredställande. (Fix på gång inom kort).

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
joelimmo skrev:
haha vafan nu äger jag inte en bil häller på forumet tongue

Nu har jag lockat fram dina bilar och vänner igen.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
StlpMK skrev:
Innan har man kunnat trcka på för att kunna se alla sina favorit bilar nu går de ju inte... lika så på Fotoalbum

Trycka på vadå? Är inte med på vad du menar riktigt.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
StlpMK skrev:
chrizz skrev:
StlpMK skrev:
Innan har man kunnat trcka på för att kunna se alla sina favorit bilar nu går de ju inte... lika så på Fotoalbum

Trycka på vadå? Är inte med på vad du menar riktigt.

om man går in på "Mina bilar" då under  "Bilar" står det  "Senast uppdaterade favoritbilarna (xx)" där favorit bilarna syns men hur går man till väga för att se alla sin sparade favorit billar innan tryckte man bara på "Senast uppdaterade favoritbilarna (xx)" så kom dom uppradade smile Hängde du med eller e de bara min data som e dum

Aha, du menar att rubrikerna där inte längre är länkade alltså. Det var bara genvägar till Favoriter osv i menyn, men vi får kolla på om vi inte ska lägga tillbaka de där också. Det skadar ju inte.

Mvh

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Var vänliga och inte rapportera fel som redan uppmärksammats om ni inte har ny information att bistå med. Det blir lätt rörigt för oss om det rasar in felrapporter om samma sak hela tiden.

* Sökning av bilar på ort-nivå fungerar inte som det ska.
* En del användare kan få intrycket att mycket på deras sida försvunnit, som t.ex. bilar, vänner med mera. Inget har försvunnit, utan detta kommer att lösas för alla drabbade i en nattlig uppdatering. Allt kommer vara det ska vara imorgon.

Nyligen fixade problem:
* Logon är inte klickbar
* Visningsfel på videosidan i marginalen (visa fler videos mm).
* Stora bilder sträcker ur sidan i forumet
* Skicka vänförfrågan funkar inte
* Registrering av nya användarkonton fungerar inte som det ska. Lösenordet som mailas ut fungerar ej.
* Fotoalbumuppladdning utanför fotoalbumet (t.ex. från forumet eller bloggen) fungerar ej tillfredställande.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
atte92 skrev:
hej

jag kan inte ta emot betyg på en av mina bilar? men på de andra två går det hur bra som häls på? det är tre portioner som har på pekat detta för mig. hoppas ni kan lösa det

Mvh atte92

Fungerar för mig. Grattis till 3 nya femmor wink

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare

* En del användare kan få intrycket att mycket på deras sida försvunnit, som t.ex. bilar, vänner med mera. Inget har försvunnit, utan detta kommer att lösas för alla drabbade i en nattlig uppdatering. Allt kommer vara det ska vara imorgon.

Nyligen fixade problem:
* Sökning av bilar på ort-nivå fungerar inte som det ska.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
ME_Racing skrev:
Lite border-radius kanske skulle vara nått? Det gör ju stor skillnad, chrizz! wink

Border-top för att få in lite färg? smile

http://forumbilder.se/images/181520118514436db.jpg

http://forumbilder.se/images/d215201185242a474.jpg

Det var precis detta vi ville ha bort, så jag måste göra dig besviken denna gång smile

Jag var också skeptiskt till alla raka linjer i början, men Kristoffer (Neuro) stod på sig, så vi körde vidare på den linjen och jag ångrar mig inte än iallafall. Jag tror att det är en vanesak. Förra designen var väldigt "rund" av sig, den här är klart annorlunda så sätt, men jag tycker det ger ett rent och snyggt intryck, utan något som stör vad som är viktigt på sidan, nämligen innehållet.

Mvh

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Evil_E skrev:
Fick upp en röd prick i händelser-taben där det meddelades att 7 nya svar kommit i denna tråd och när jag tryckte på knappen fick jag detta meddelande:

"Felaktig förfrågan. Länken du följde är inkorrekt eller utdaterad.
Gå tillbaka"

Kör OSX, Firefox för tillfället om det är till någon hjälp... smile

Det beror med största sannolikhet på att det inlägg som först skapade händelsen och länken refererade till som startpunkt för de nya inläggen raderats. Det var så tidigare också. Vi har ingen smidig lösning för det i nuläget, utan vi måste leva med det.

Administratör
11 924 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Ett 15-timmars arbetspass med konstant hjärngympa har avslutats för mig och Kristoffer. Vi har jobbat stenhårt med sajten idag, och det kvarstår en del finslipning, men i det stora hela är vi nöjda med vad vi åstadkommit hittills. Vi hoppas att ni också är nöjda än så länge, och att ni har förståelse för att en sån här uppdatering alltid inkluderar en del efterjusteringar innan det rullar på smärtfritt!

Over and out!

Administratör
11 924 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
peegee skrev:
Vet inte om detta har med v10 att göra men jag upptäckte att när man söker på bilmodeller så visas en del träffar svagt gulmarkerade, vilket bör vara att de är upplagda bland "gamla bilar" eftersom den inte finns inom ägo längre hos den specifika användaren?

Detta fungerar inte i så fall 100%igt, jag har sett flera bilar som är sålda och ligger under "gamla bilar" men som inte är gulmarkerade på samma sätt vid sökningar.

Gulmarkerade är dina favoriter! smile

Sök