Release: Garaget v10

Wallen_
15 november 2011 · 26 Inlägg

nonno skrev:

Wallen_ skrev:
Jo men sen är inte det här Facebook! Stilrent simpelt inga konstigheter smile
IMO

jo såklart, men något som avskilljer spalten med ens namn,meddelanden osv från bakgrunden är väl inte för mycket?För nu känns det som att den är inne i bakgrunden fast den väl egentligen inte borde vara det?

Absolut förstår din tanke smile Men det skulle göra mer eller mindre för MIN del
men gillar verkligen det simpla med allt smile

Jag får en känsla av ny städat nu

StlpMK Team T-Röd Racing
15 november 2011 · 507 Inlägg

Innan har man kunnat trcka på för att kunna se alla sina favorit bilar nu går de ju inte... lika så på Fotoalbum

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
chrizz Administratör
15 november 2011 · 11 780 Inlägg

StlpMK skrev:
Innan har man kunnat trcka på för att kunna se alla sina favorit bilar nu går de ju inte... lika så på Fotoalbum

Trycka på vadå? Är inte med på vad du menar riktigt.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
StlpMK Team T-Röd Racing
15 november 2011 · 507 Inlägg

chrizz skrev:

StlpMK skrev:
Innan har man kunnat trcka på för att kunna se alla sina favorit bilar nu går de ju inte... lika så på Fotoalbum

Trycka på vadå? Är inte med på vad du menar riktigt.

om man går in på "Mina bilar" då under  "Bilar" står det  "Senast uppdaterade favoritbilarna (xx)" där favorit bilarna syns men hur går man till väga för att se alla sin sparade favorit billar innan tryckte man bara på "Senast uppdaterade favoritbilarna (xx)" så kom dom uppradade smile Hängde du med eller e de bara min data som e dum

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
StlpMK Team T-Röd Racing
15 november 2011 · 507 Inlägg

StlpMK skrev:

chrizz skrev:

StlpMK skrev:
Innan har man kunnat trcka på för att kunna se alla sina favorit bilar nu går de ju inte... lika så på Fotoalbum

Trycka på vadå? Är inte med på vad du menar riktigt.

om man går in på "Mina bilar" då under  "Bilar" står det  "Senast uppdaterade favoritbilarna (xx)" där favorit bilarna syns men hur går man till väga för att se alla sin sparade favorit billar innan tryckte man bara på "Senast uppdaterade favoritbilarna (xx)" så kom dom uppradade smile Hängde du med eller e de bara min data som e dum

Hitta det nu hur man gick till väga big_smile fanns ju uppe i hörnet

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
chrizz Administratör
15 november 2011 · 11 780 Inlägg

StlpMK skrev:

chrizz skrev:

StlpMK skrev:
Innan har man kunnat trcka på för att kunna se alla sina favorit bilar nu går de ju inte... lika så på Fotoalbum

Trycka på vadå? Är inte med på vad du menar riktigt.

om man går in på "Mina bilar" då under  "Bilar" står det  "Senast uppdaterade favoritbilarna (xx)" där favorit bilarna syns men hur går man till väga för att se alla sin sparade favorit billar innan tryckte man bara på "Senast uppdaterade favoritbilarna (xx)" så kom dom uppradade smile Hängde du med eller e de bara min data som e dum

Aha, du menar att rubrikerna där inte längre är länkade alltså. Det var bara genvägar till Favoriter osv i menyn, men vi får kolla på om vi inte ska lägga tillbaka de där också. Det skadar ju inte.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Wonderboy_
15 november 2011 · 555 Inlägg

Jag gillar iaf den nya looken på sidan, vart mycket ljusare

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org
ME_Racing Old school JDM
15 november 2011 · 176 Inlägg

Riktigt snyggt var det! Nu ska man kika runt lite. smile

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı
LuCiiifer DrivmedelsTekniker
15 november 2011 · 1 632 Inlägg

Ser sjukt bra ut, inge krångel. Och alla tummar upp!

chrizz Administratör
15 november 2011 · 11 780 Inlägg

Var vänliga och inte rapportera fel som redan uppmärksammats om ni inte har ny information att bistå med. Det blir lätt rörigt för oss om det rasar in felrapporter om samma sak hela tiden.

Problem vi känner till nu och som kommer att fixas inom kort:
* Sökning av bilar på ort-nivå fungerar inte som det ska.
* En del användare kan få intrycket att mycket på deras sida försvunnit, som t.ex. bilar, vänner med mera. Inget har försvunnit, utan detta kommer att lösas för alla drabbade i en nattlig uppdatering. Allt kommer vara det ska vara imorgon.

Nyligen fixade problem:
* Logon är inte klickbar
* Visningsfel på videosidan i marginalen (visa fler videos mm).
* Stora bilder sträcker ur sidan i forumet
* Skicka vänförfrågan funkar inte
* Registrering av nya användarkonton fungerar inte som det ska. Lösenordet som mailas ut fungerar ej.
* Fotoalbumuppladdning utanför fotoalbumet (t.ex. från forumet eller bloggen) fungerar ej tillfredställande.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Frissan
15 november 2011 · 4 693 Inlägg

Extremt fult måste jag säga. Verkligen hatar designen.
Känns som att sidan inte har laddat klart än och det fattas färger.

Usch usch usch!!

Booyakasha!
Cupra_
15 november 2011 ·

Det blev snyggt och verkar funka helt okej för mig iaf.. Däremot känns det som ovanstående skrev, lite nedslimmat, men det kanske också var tanken? Jag har inte ändrat upplösning på skärmen men ändå känns all text och bilder mindre på något sätt?

firefreak Eldknast
15 november 2011 · 915 Inlägg

Om man skippat stora reklamplatsen på förstasidan för att göra användarupplevelsen bättre så jublar jag. Om den återkommer så sörjer jag lite... smile

Aftonbladet kan helst få vara ensamma med 1% nyttoinformation per sida.

Tiden är rolig när det går fort... :)
MarcusL #2573
15 november 2011 · 1 489 Inlägg

Personligen så tycker jag att kanten emellan det svarta och gråa på toppen av sidan är för skarp, hade gjort mycket på designen om det tonades in i varandra, sen skulle jag vilja ha lite mörkare nyans på texten i "lådorna", det är lätt att texten smälter in för mycket i den gråa bakgrunden

http://laddauppbilder.se/?dt=1413213827924

Förhandsgranskning på forumet är borttaget eller?

Annars så tycker jag det ser bra ut!

• Även den starka måste ta i när han skiter
Iceman3006
15 november 2011 · 197 Inlägg

Först vill ja säga bra jobbat med den nya uppdateringen, ett stort+ är att man kan bläddrra bilder med piltangenterna,  men ja saknar en grej som säkert många vill ha.

Det är just att kunna Markera alla PM eller gästboksinlägg som jag saknar, och därefter
kunna klicka på Delete/ta bort, så tas alla bort på en gång, skulle underlätta då man
har många PM / gästboksinlägg.

Mvh Iceman3006

Seat Leon 1P/Mk2 "Black Angel" (2009)
ME_Racing Old school JDM
15 november 2011 · 176 Inlägg

Iceman3006 skrev:
...men ja saknar en grej som säkert många vill ha.

Det är just att kunna Markera alla PM eller gästboksinlägg som jag saknar, och därefter
kunna klicka på Delete/ta bort, så tas alla bort på en gång, skulle underlätta då man
har många PM / gästboksinlägg.

Driver du med mig eller?


chrizz skrev:
• Markera alla meddelanden i PM-funktionen för smidig radering.

Edit: Funktionen finns i både gästboken och PM.

Senast redigerat av ME_Racing (15 november 2011)

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı
Evil_E
15 november 2011 · 111 Inlägg

Vet inte om det är en funktion eller en bugg, men jag tycker att det är störande med "bläddra bilder med pilarna funktionen", är man tex inne på en bild och vill skriva en kommentar och då behöver fibbla runt lite i texten hoppar man raskt till nästa bild och när man sedemera hoppar tillbaka till den bild man ville kommentera så har texten givetvis försvunnit vilket är rätt irriterande.

Utöver detta tycker jag att det funkar riktigt bra och sidan är snygg, det enda jag skulle önska var en gråare ton överst på sidan då det som redan påpekats några ggr blir lite hardcore kontrast och inte så behagligt att se på i längden.

Mvh / E

Time is never wasted when you’re wasted all the time.
BMW 330 d XD Touring "-Come Clean Edi .3-" (2013)
atte92
15 november 2011 · 3 Inlägg

hej

jag kan inte ta emot betyg på en av mina bilar? men på de andra två går det hur bra som häls på? det är tre portioner som har på pekat detta för mig. hoppas ni kan lösa det

Mvh atte92

"frater æternus"
Volvo V60R "Green Power Polestar" (2017)
Volkswagen Caddy maxi 2,0 TDI "blackbird" (2013)
chrizz Administratör
15 november 2011 · 11 780 Inlägg

atte92 skrev:
hej

jag kan inte ta emot betyg på en av mina bilar? men på de andra två går det hur bra som häls på? det är tre portioner som har på pekat detta för mig. hoppas ni kan lösa det

Mvh atte92

Fungerar för mig. Grattis till 3 nya femmor wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
15 november 2011 · 11 780 Inlägg

Var vänliga och inte rapportera fel som redan uppmärksammats om ni inte har ny information att bistå med. Det blir lätt rörigt för oss om det rasar in felrapporter om samma sak hela tiden.

Problem vi känner till nu och som kommer att fixas inom kort:
* En del användare kan få intrycket att mycket på deras sida försvunnit, som t.ex. bilar, vänner med mera. Inget har försvunnit, utan detta kommer att lösas för alla drabbade i en nattlig uppdatering. Allt kommer vara det ska vara imorgon.

Nyligen fixade problem:
* Sökning av bilar på ort-nivå fungerar inte som det ska.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang