Jag kan inte ladda upp bilder.

marbling
13 mars 2013 · 781 Inlägg

Inga extensions vad jag vet.Ladda till GTn går ju.Helknasigt..

chrizz skrev:

marbling skrev:
Jag gav upp...Har dubbla webbläsare.Laddar upp bilder till min GT via Firefox,men när jag ska lägga in bilder på min Volvo,måste jag hoppa över till Explorer.Fattar inte varför,men då funkar det.Inte annars.

Det där låter oerhört märkligt. Vi utvecklar primärt i Firefox och Chrome nämligen och sajten ska fungera bäst i dessa webbläsare. Har du möjligen några extensions i Firefox som kan störa? Adblocker eller något annat som ändrar i innehållet på sajten? Sånt kan förstöra funktionaliteten nämnligen, de kan blockera kod de tror är för annonser när de i själva verket behövs för att sajten ska fungera korrekt.

Mvh

Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
chrizz Administratör
13 mars 2013 · 11 782 Inlägg

marbling skrev:
Inga extensions vad jag vet.Ladda till GTn går ju.Helknasigt..

chrizz skrev:

marbling skrev:
Jag gav upp...Har dubbla webbläsare.Laddar upp bilder till min GT via Firefox,men när jag ska lägga in bilder på min Volvo,måste jag hoppa över till Explorer.Fattar inte varför,men då funkar det.Inte annars.

Det där låter oerhört märkligt. Vi utvecklar primärt i Firefox och Chrome nämligen och sajten ska fungera bäst i dessa webbläsare. Har du möjligen några extensions i Firefox som kan störa? Adblocker eller något annat som ändrar i innehållet på sajten? Sånt kan förstöra funktionaliteten nämnligen, de kan blockera kod de tror är för annonser när de i själva verket behövs för att sajten ska fungera korrekt.

Mvh

Så om du sitter med Firefox nu, raderar en bild på Volvon och laddar upp en ny (en du VET fyller alla krav vad gäller storlek osv, den får inte vara för liten framför allt), funkar det inte?

Bilarna skiljer sig INTE åt på något vis iallafall, det lovar jag dig. Det som kan vara skillnad är något hos dig isåfall, t.ex. kameran med vilken bilderna är tagna, eller bildstorlek, format eller liknande. Prova en bild som fungerar på GT:n på Volvon annars, det ska inte vara några problem.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Andrezz
17 april 2013 · 52 Inlägg

Har också problem med att ladda upp en bild nu.

När bilden har laddats till 100% står det att bilden är för liten / error ?

Bilden är tagen med en Nikon D3200 med bildstorlek 6016 x 4000 och på 25,7MB.

Har aldrig haft problem med det förut, men just nu ska det strula?


Märkte precis att mobilbilder funkar att ladda upp, men inte från en riktig kamera. sad

Senast redigerat av Andrezz (17 april 2013)

Opel Astra 1.6 16V Njoy A "Åpelåket" (2003)
Stackarn
18 april 2013 · 1 200 Inlägg

Shockwave flash vill alltid krascha i mitt Chrome innan det går att ladda upp. Använder Win7 och här kommer händelseförloppet.

1. Trycker på ladda upp bilder
2. Rutan kommer upp, utan knappen för ladda upp bilder (den där gråa). Länken till Enkla uppladdningen finns, men går inte att trycka på för att hela Chrome låser sig tills CWF kraschar.
3. Kommer upp informationslisten i Chrome att CWF kraschat, efter ca 5-10 sek försvinner den.
4. När den försvunnit dyker knappen för att ladda upp bilder upp, och allt fungerar som det ska.


Detta problem hade jag förut också, men då i FF. Men då dröjde det bara ca 5 sek från steg ett till steg 4, och inget där emellan hände. CWF har avinstallerats och uppdaterats men problemet kvarstår.


Det är dock något jag kan leva med, men kan vara bra för er att veta.


Mvh!

chrizz Administratör
18 april 2013 · 11 782 Inlägg

Andrezz skrev:
Har också problem med att ladda upp en bild nu.

När bilden har laddats till 100% står det att bilden är för liten / error ?

Bilden är tagen med en Nikon D3200 med bildstorlek 6016 x 4000 och på 25,7MB.

Har aldrig haft problem med det förut, men just nu ska det strula?


Märkte precis att mobilbilder funkar att ladda upp, men inte från en riktig kamera. sad

Den är nog för stor snarare, prova med en JPG som kanske ligger runt 3-4 MB istället för enorma 25 smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
HenrikR
20 maj 2013 · 87 Inlägg

har med ett problem när jag vill ladda upp nya kort av att när du tryckt ladda upp tar det ca 3 sek så kan man trycka på knappen igen det ända som händer är att det står att ett eller flera kort håller på att laddas... men går jag in på min andra bild å laddar samma kort där så pang så kommer kortet upp där... jag har ju platts för ett kort till på den bilden där den inte vill komma upp... där den kommer upp har jag platts för 10 st kort... och från samma data något måste vara fel på garagets system...

Med vänlig hälsning Henrik

Mitsubishi evo 9 "Black Lady 861Hk" (2006)
Volkswagen TOUAREG TDI "Dragbilen" (2012)
chrizz Administratör
20 maj 2013 · 11 782 Inlägg

HenrikR skrev:
har med ett problem när jag vill ladda upp nya kort av att när du tryckt ladda upp tar det ca 3 sek så kan man trycka på knappen igen det ända som händer är att det står att ett eller flera kort håller på att laddas... men går jag in på min andra bild å laddar samma kort där så pang så kommer kortet upp där... jag har ju platts för ett kort till på den bilden där den inte vill komma upp... där den kommer upp har jag platts för 10 st kort... och från samma data något måste vara fel på garagets system...

Med vänlig hälsning Henrik

Prova nu igen

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
HenrikR
20 maj 2013 · 87 Inlägg

nu funkade det
vad var problemet tror säkert det är fler med detta problemet då det tog mig över en vecka att säga till om detta problemet...

Volkswagen TOUAREG TDI "Dragbilen" (2012)
Mitsubishi evo 9 "Black Lady 861Hk" (2006)
chrizz Administratör
20 maj 2013 · 11 782 Inlägg

HenrikR skrev:
nu funkade det
vad var problemet tror säkert det är fler med detta problemet då det tog mig över en vecka att säga till om detta problemet...

Det var nog något som var ouppdaterat för din bil. Jag sparade den bara, och sen laddade jag upp en testbild och då funkade det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Fotografen_Micke Fotograf/Ljudbyggare
22 maj 2013 · 781 Inlägg

Har ett gäng bilder jag skulle vilja ladda upp men går inte... Vet att man kan ladda upp 20 bilder i stöten när man skapat ett album. Men vid uppladdning (efter man valt vilka bilder som ska laddas upp) kommer rutan upp med "laddstapeln" som tickar på som vanligt men sen när den är full händer det inget mer, det liksom stannar där. Jag använder FireFox...

chrizz Administratör
22 maj 2013 · 11 782 Inlägg

Fotografen_Micke skrev:
Har ett gäng bilder jag skulle vilja ladda upp men går inte... Vet att man kan ladda upp 20 bilder i stöten när man skapat ett album. Men vid uppladdning (efter man valt vilka bilder som ska laddas upp) kommer rutan upp med "laddstapeln" som tickar på som vanligt men sen när den är full händer det inget mer, det liksom stannar där. Jag använder FireFox...

Hur stora är dessa bilder? Filstorleken alltså, och vad är det för bildformat?

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Fotografen_Micke Fotograf/Ljudbyggare
22 maj 2013 · 781 Inlägg

chrizz skrev:

Fotografen_Micke skrev:
Har ett gäng bilder jag skulle vilja ladda upp men går inte... Vet att man kan ladda upp 20 bilder i stöten när man skapat ett album. Men vid uppladdning (efter man valt vilka bilder som ska laddas upp) kommer rutan upp med "laddstapeln" som tickar på som vanligt men sen när den är full händer det inget mer, det liksom stannar där. Jag använder FireFox...

Hur stora är dessa bilder? Filstorleken alltså, och vad är det för bildformat?

Mvh

bilderna i fråga är i jpg-format och i upplösningen 1920x1080 så storleksmässigt inte mer än på sin höjd 3mb/st. Har inte haft problem tidigare med denna storlek av bildfiler.

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
23 juni 2013 · 6 473 Inlägg

Är det problem med fotouppladdnnigen nu? jag har ett nytt album som jag skapade igår,
men det går inte att få upp foton med nåt av uppladdningssätten.
jpeg i storleken 500kb , kör man vanliga uppladdningen så låser den sig vid sista fotot på runt 15-30%
och med enkla uppladdningen så får jag meddelande om "misslyckades" .

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Olssonz
9 juli 2013 · 815 Inlägg

Har problem med uppladdning av bilder, den bara laddar och laddar men det kommer aldrig upp nån bild.

chrizz Administratör
9 juli 2013 · 11 782 Inlägg

Vi har inte ändrat något i uppladdningsfunktionen, så har det fungerat förut men helt plötsligt slutat fungera så är orsaken troligen något hos dig. T.ex. en gammal inkompatibel webbläsare, ett nytt/uppdaterat tillägg i webbläsaren som stör, eller ett bildformat som är trasigt.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
larssonphilip
21 juli 2013 · 97 Inlägg

Har problem med uppladdning av bilder.
Ca 1 av 3 bilder fungerar att ladda upp, resterande blir "error".

Jag fotar mina bilder i RAW, men konverterar dem genom lightroom.
Beror problemet på för stora bilder måntro?
smile

Det ska synas att en bil inte är original, men man ska inte kunna se vad som är bytt - Definitionen av clean
chrizz Administratör
22 juli 2013 · 11 782 Inlägg

larssonphilip skrev:
Har problem med uppladdning av bilder.
Ca 1 av 3 bilder fungerar att ladda upp, resterande blir "error".

Jag fotar mina bilder i RAW, men konverterar dem genom lightroom.
Beror problemet på för stora bilder måntro?
smile

Filstorleken isåfall. Hur stora är filerna?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
22 juli 2013 · 6 473 Inlägg

chrizz skrev:
Vi har inte ändrat något i uppladdningsfunktionen, så har det fungerat förut men helt plötsligt slutat fungera så är orsaken troligen något hos dig. T.ex. en gammal inkompatibel webbläsare, ett nytt/uppdaterat tillägg i webbläsaren som stör, eller ett bildformat som är trasigt.

Mvh

hos mig var det nog hastigheten på ADSL som av nån anledning var väldigt låg under några dagar.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
larssonphilip
22 juli 2013 · 97 Inlägg

chrizz skrev:

larssonphilip skrev:
Har problem med uppladdning av bilder.
Ca 1 av 3 bilder fungerar att ladda upp, resterande blir "error".

Jag fotar mina bilder i RAW, men konverterar dem genom lightroom.
Beror problemet på för stora bilder måntro?
smile

Filstorleken isåfall. Hur stora är filerna?

Filerna är 15-20 mb, varierar lite wink

Det ska synas att en bil inte är original, men man ska inte kunna se vad som är bytt - Definitionen av clean
nyller BMW 335D E91
21 oktober 2014 · 1 399 Inlägg

Har samma problem, står "error" när jag försöker ladda upp. Vissa laddas upp och andra inte hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang