VW Passat -07, vindrutetorkare slutade plötsligtfungera

Cibeka
13 december 2011 · 1 Inlägg

Har en VW Passat B6, 2007a. I morse när jag startade bilen fungerade allt, går in och fikar i en kvart och sen ut för att dra till jobbet. Backar ut på vägen och tänker dra igång vindrutetorkarna, och det går inte. Har kollat samtliga säkringar, ingen har brunnit. Testat starta om bilen ett flertal gången, även kopplat ur batteriet och låtit det vila en 30 min. Fortfarande inget.

Förslag?

Allt annat fungerar alltså, bland annat de bakre torkarna.

JTopfer
9 november 2016 · 1 Inlägg

Hej! Löste du problemet?
Fick exakt samma fel på min idag!

THEBADGUY Gorgilus addictus
9 november 2016 · 4 734 Inlägg

JTopfer skrev:
Hej! Löste du problemet?
Fick exakt samma fel på min idag!

Är inte 100% säker nu, men om jag inte minns fel så ska det finnas ett relä till torkarna som kan strula.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Parsan
10 november 2016 · 166 Inlägg

Har ni kollat så det inte ligger massor av snö och is under torkararmarna?Minns jag inte fel så brukar motorn slå av för att den inte ska brännas om det ligger något ivägen.

Audi S4 "Vinterpulkan." (1999)
Freddie56
5 februari 2019 · 1 Inlägg

Parsan skrev:
Har ni kollat så det inte ligger massor av snö och is under torkararmarna?Minns jag inte fel så brukar motorn slå av för att den inte ska brännas om det ligger något ivägen.

Jag hade problem med min vindrutetorkare och googlade runt efter svar om vad problemet kunde vara. Just detta var problemet på min Passat. Is och snö hade samlat upp sig något enormt, något jag inte såg förrän jag öppnade motorhuven. Så tack för denna kommentar, den hjälpte mig åtminstone!

Freddie

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang