Foliering Pris

Richtenb
26 december 2011 · 1 359 Inlägg

Tjena, har vi någon belägen i Stockholms området som folierar till ett bra pris samt med bra resultat. Hör gärna av er till mig på PM.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Richtenb
26 december 2011 · 1 359 Inlägg

Tyvärr kan jag inte riktigt hålla med dig. Jag har erfarenhet av dyra jävlar som fuskar som bara den. Det är inte alltid som dyrast är bäst. Detta stämmer ivarjefall vad gäller lackering. Men jag tänkte ev ge folierong en chans efter min dyra lackering som inte blev speciellt bra

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Bobzilajnen It's time to nut up, or shut up !
27 december 2011 · 181 Inlägg

Autostripe ?

Saab 9-3 Aero 2.8T Sportcombi "Griffin12" (2007)
Saab 9000 2,3T Turbo S "Performance By NordicUhr" (1993)
Grosshandlaren
27 december 2011 · 327 Inlägg

Man kan inte reka autostripe när han skriver att han vill ha arbetet till ett bra pris.

Richtenb
27 december 2011 · 1 359 Inlägg

Lackjobbet är dåligt gjort på fronten under motorhuven. Tror jag förstår att du syftar på att det kanske inte är helt slätt där? Men jag kan putsa till det och få det slätt rätt fort.. Resten av bilen är väl ok, men inte till de pengarna jag betalade. Men jag har fått ett erbjudande för 14 000, det låter väl helt ok tror jag eller?

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
OUTLAW1
27 december 2011 ·

Richtenb skrev:
Lackjobbet är dåligt gjort på fronten under motorhuven. Tror jag förstår att du syftar på att det kanske inte är helt slätt där? Men jag kan putsa till det och få det slätt rätt fort.. Resten av bilen är väl ok, men inte till de pengarna jag betalade. Men jag har fått ett erbjudande för 14 000, det låter väl helt ok tror jag eller?

låter fullt rimmligt faktiskt...
en helfoliering tar som sagt massa arbetstid o sedan en bra vinyl på så hamnar man mellan 14-24 000 beroende på vad man har för bil mm

Richtenb
27 december 2011 · 1 359 Inlägg

De flesta verkar faktiskt ligga kring 14 -16000 av de jag fått svar från och det är en hel del kända bolag. Jag har iofs inget krav på specialbeställda färger men jag trodde det skulle vara lite större spridning uppåt i prisintervallet. Det kanske har blivit mer konkurrens ivarjefall i 08 området.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
OUTLAW1
27 december 2011 ·

Richtenb skrev:
De flesta verkar faktiskt ligga kring 14 -16000 av de jag fått svar från och det är en hel del kända bolag. Jag har iofs inget krav på specialbeställda färger men jag trodde det skulle vara lite större spridning uppåt i prisintervallet. Det kanske har blivit mer konkurrens ivarjefall i 08 området.

kollat med http://www.wrapzone.net/

Richtenb
27 december 2011 · 1 359 Inlägg

Japp 15900 ville de ha.. Är de duktiga eller?


OUTLAW1 skrev:

Richtenb skrev:
De flesta verkar faktiskt ligga kring 14 -16000 av de jag fått svar från och det är en hel del kända bolag. Jag har iofs inget krav på specialbeställda färger men jag trodde det skulle vara lite större spridning uppåt i prisintervallet. Det kanske har blivit mer konkurrens ivarjefall i 08 området.

kollat med http://www.wrapzone.net/

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
OUTLAW1
27 december 2011 ·

Richtenb skrev:
Japp 15900 ville de ha.. Är de duktiga eller?


OUTLAW1 skrev:

Richtenb skrev:
De flesta verkar faktiskt ligga kring 14 -16000 av de jag fått svar från och det är en hel del kända bolag. Jag har iofs inget krav på specialbeställda färger men jag trodde det skulle vara lite större spridning uppåt i prisintervallet. Det kanske har blivit mer konkurrens ivarjefall i 08 området.

kollat med http://www.wrapzone.net/

ingen aning vet bara att dom har väldigt störande "flimmer reklam" på ett visst stockholmsbaserat motorforum som rimmar på Yatzy...*ler*

Richtenb
27 december 2011 · 1 359 Inlägg

haha jag förstår smile.

OUTLAW1 skrev:

Richtenb skrev:
Japp 15900 ville de ha.. Är de duktiga eller?


OUTLAW1 skrev:

kollat med http://www.wrapzone.net/

ingen aning vet bara att dom har väldigt störande "flimmer reklam" på ett visst stockholmsbaserat motorforum som rimmar på Yatzy...*ler*

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Richtenb
27 december 2011 · 1 359 Inlägg

Så nu har jag bestämt mig.. Det blev Wrapstar.. de kör med 3M Foliering som tydligen ska vara riktigt bra. Jag återkommer med resultatet när de fixat ordning kärran. Och även en rekommendation om företaget är bra

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
OUTLAW1
27 december 2011 ·

Richtenb skrev:
Så nu har jag bestämt mig.. Det blev Wrapstar.. de kör med 3M Foliering som tydligen ska vara riktigt bra. Jag återkommer med resultatet när de fixat ordning kärran. Och även en rekommendation om företaget är bra

pris??

Markus1987
27 december 2011 · 498 Inlägg

Jag folierade min Golf MKIV hos Autostripe i Tyresö, riktigt bra blev det och mycket trevliga snubbar! Betalade nånting runt 11-12 tusen för det mattsvarta! Vill man ha nå annat som t.ex. kolfiber stuk så kostar det ju extra! Och sen ju större bil så desto dyrare också då men det var ungefär de jag hamnade på i pris!
Mycket nöjd är jag i allafall! Lägg gärna upp bilder sen på bilen när det är färdigt, alltid kul å se andras! big_smile

Senast redigerat av Markus1987 (27 december 2011)

Richtenb
29 december 2011 · 1 359 Inlägg

Så det slutade faktiskt med att det inte blev någonting. Minsta lilla ojämnhet i lacken syntes så jag är tvungen att lämna in bilen till någon som kan lackera. Motorhuv och front. Resten av bilen var ok för foliering. Några tips på lackering hos någon som är duktig?

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Adeno självutnämnd expert
29 december 2011 · 157 Inlägg

http://www.bilglasdesign.se/  där har du en firma för foliering smile

Där har du en lackfirma ,Audi i Södertälje lämnar bilarna hos dem http://www.kringelstan.se/pres.php?co=4355

Senast redigerat av Adeno (29 december 2011)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
Richtenb
29 december 2011 · 1 359 Inlägg

OK det borde ju vara ett bra tecken på att de vet vad de håller på med :-). Ska kolla med dem

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
kombikung
9 januari 2012 · 1 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

Richtenb skrev:
Japp 15900 ville de ha.. Är de duktiga eller?


OUTLAW1 skrev:

kollat med http://www.wrapzone.net/

ingen aning vet bara att dom har väldigt störande "flimmer reklam" på ett visst stockholmsbaserat motorforum som rimmar på Yatzy...*ler*

Det är Andreas som var med på Autostripe från början som gått vidare och startat Wrapzone.  Startade tillsammans med en annan kille som var med och folierade på as. Såg en pickis som dom gjort och det såg riktigt bra ut, tänkte att dom ska få foliera min 530.

torsen
26 juni 2017 · 7 198 Inlägg

Kan någon svara på vad det skulle kosta att foliera taket vitt på en liten kombibil i 4-metersklassen?

Vill berätta att jag lät foliera bakstötfångaren på en annan kombil med lite tjockare material.
Orsaken var att hunden inte skulle repa sönder "bumpern".
Efter 2 år började folien släppa i kanterna.
Smuts letade sig in under kanten så att det mycket tydligt syntes att bumpern var folierad.
Dessutom gulnade den genomskinliga folien.

B t w så har jag nu en gummimatta i bakluckekarmens nederkant.
Denna "fäller jag ut" när hunden ska in eller ut.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang