-64 Pontiac LeMans: Cheva 454 Big Block Busbil

PROSTREET Drift LeMans
  • 256 Följare
  • 347 946 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 januari 2022
wille_k
18 januari 2012 · 138 Inlägg

Rinnegan skrev:

wille_k skrev:
Eller en "riktig" manuell låda, det är helt klart att föredra om bilen mest ska användas till drifting.

Problemet är ju dock att hitta en manuell låda som pallar för kraften, och som inte kostar multum.

Det enda jag kan tänka mig är en brutal förstärkt B&W T-56 eller en Lenco. Dock så kostar de multum som sagt.

ja, det är helt sant iof.

Dock borde en viper låda eller liknande vara att överväga iaf, eller så finns en annan lösning!

Åk bara dragrace, då är automat det bästa som finns big_smile

Ford hot rod 3w "Little Green Frog" (1932)
Darkace Skyline Drifter
18 januari 2012 · 640 Inlägg

wille_k skrev:

Rinnegan skrev:

wille_k skrev:
Eller en "riktig" manuell låda, det är helt klart att föredra om bilen mest ska användas till drifting.

Problemet är ju dock att hitta en manuell låda som pallar för kraften, och som inte kostar multum.

Det enda jag kan tänka mig är en brutal förstärkt B&W T-56 eller en Lenco. Dock så kostar de multum som sagt.

ja, det är helt sant iof.

Dock borde en viper låda eller liknande vara att överväga iaf, eller så finns en annan lösning!

Åk bara dragrace, då är automat det bästa som finns big_smile

Ja sant manuell är helt klart bäst för drifting cool
Men sant jobbit o hitta bra lådor till bra priser, så automat me manuellt ventilhus o handbroms får duga big_smile

Eller som den förra ägaren sa när ja nämnde att ja bygger om till handbroms för att drifta...
"handbroms!? va ska du med det till? med den här motorn... så tryck bara på gasen för fan så får du se" tongue smile

wille_k
18 januari 2012 · 138 Inlägg

Darkace skrev:

wille_k skrev:

Rinnegan skrev:

Problemet är ju dock att hitta en manuell låda som pallar för kraften, och som inte kostar multum.

Det enda jag kan tänka mig är en brutal förstärkt B&W T-56 eller en Lenco. Dock så kostar de multum som sagt.

ja, det är helt sant iof.

Dock borde en viper låda eller liknande vara att överväga iaf, eller så finns en annan lösning!

Åk bara dragrace, då är automat det bästa som finns big_smile

Ja sant manuell är helt klart bäst för drifting cool
Men sant jobbit o hitta bra lådor till bra priser, så automat me manuellt ventilhus o handbroms får duga big_smile

Eller som den förra ägaren sa när ja nämnde att ja bygger om till handbroms för att drifta...
"handbroms!? va ska du med det till? med den här motorn... så tryck bara på gasen för fan så får du se" tongue smile

haha ja han har säkert rätt!

th400 lådan är dock lite känslig med växlingen mellan 1-2:an om jag inte minns fel, men med vridet från din motor kanske du inte ens behöver använda 1:an smile

du får ta och ladda upp filmer sen, så man får se hur det fungerar !

Ford hot rod 3w "Little Green Frog" (1932)
Rinnegan Malleus Malificarum
18 januari 2012 · 2 401 Inlägg

wille_k skrev:
haha ja han har säkert rätt!

th400 lådan är dock lite känslig med växlingen mellan 1-2:an om jag inte minns fel, men med vridet från din motor kanske du inte ens behöver använda 1:an smile

du får ta och ladda upp filmer sen, så man får se hur det fungerar !

Har aldrig lyckats rasa en TH400, oavsett vad man har satt den bakom.

Jag har kört med en original, orenoverad gammal TH400 med endast shiftkit i snart två år och piskat den oansenligt mycket, och det enda den har gjort är att börjat slira på trean de senaste laget.
Dock så är jag imponerad då lådan har suttit i en familjebil sen 1973 och har aldrig blivit renoverad.

Senast redigerat av Rinnegan (18 januari 2012)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
wille_k
18 januari 2012 · 138 Inlägg

Rinnegan skrev:

wille_k skrev:
haha ja han har säkert rätt!

th400 lådan är dock lite känslig med växlingen mellan 1-2:an om jag inte minns fel, men med vridet från din motor kanske du inte ens behöver använda 1:an smile

du får ta och ladda upp filmer sen, så man får se hur det fungerar !

Har aldrig lyckats rasa en TH400, oavsett vad man har satt den bakom.

Jag har kört med en original, orenoverad gammal TH400 med endast shiftkit i snart två år och piskat den oansenligt mycket, och det enda den har gjort är att börjat slira på trean de senaste laget.
Dock så är jag imponerad då lådan har suttit i en familjebil sen 1973 och har aldrig blivit renoverad.

okej som sagt lådan är det inget fel på, har bara hört att just växling mellan 1-2an gör att lådan kan rasa!

men det du säger är ju helt klart ett bra betyg

lägger också till att jag har hört (vet inte om det stämmer) det inte är bra att köra på 1:an sen ge fullt, släppa av, ge fullt, släppa av osv då det är något som ger sig i lådan!

MEN inget som borde bli något problem för TS då han har så stark motor att han förmodligen kan köra på sladd på tvåan utan problem och då är det ingen fara att göra så.

Senast redigerat av wille_k (18 januari 2012)

Ford hot rod 3w "Little Green Frog" (1932)
Rinnegan Malleus Malificarum
18 januari 2012 · 2 401 Inlägg

wille_k skrev:
okej som sagt lådan är det inget fel på, har bara hört att just växling mellan 1-2an gör att lådan kan rasa!

men det du säger är ju helt klart ett bra betyg

lägger också till att jag har hört (vet inte om det stämmer) det inte är bra att köra på 1:an sen ge fullt, släppa av, ge fullt, släppa av osv då det är något som ger sig i lådan!

MEN inget som borde bli något problem för TS då han har så stark motor att han förmodligen kan köra på sladd på tvåan utan problem och då är det ingen fara att göra så.

Tror inte det ligger så mycket i det då jag har spenderat bra mycket tid på att just göra så på första växeln, fram tills fästena till framsoffan gick utav.

Hursomhaver så bör lådan hålla utan problem, de är dessutom inte dyra att förstärka heller om man nu vill göra den mer skottsäker än vad den redan är.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
wille_k
18 januari 2012 · 138 Inlägg

Rinnegan skrev:

wille_k skrev:
okej som sagt lådan är det inget fel på, har bara hört att just växling mellan 1-2an gör att lådan kan rasa!

men det du säger är ju helt klart ett bra betyg

lägger också till att jag har hört (vet inte om det stämmer) det inte är bra att köra på 1:an sen ge fullt, släppa av, ge fullt, släppa av osv då det är något som ger sig i lådan!

MEN inget som borde bli något problem för TS då han har så stark motor att han förmodligen kan köra på sladd på tvåan utan problem och då är det ingen fara att göra så.

Tror inte det ligger så mycket i det då jag har spenderat bra mycket tid på att just göra så på första växeln, fram tills fästena till framsoffan gick utav.

Hursomhaver så bör lådan hålla utan problem, de är dessutom inte dyra att förstärka heller om man nu vill göra den mer skottsäker än vad den redan är.

låter även det som ett bra betyg!

jag gillar som sagt lådan jag med, har ju trots allt en likadan jag med.smile

bara skrev det jag tidigare hört om lådan, vet inte hur mycket eller lite sanning det ligger i det.

Ford hot rod 3w "Little Green Frog" (1932)
De-Stijl
18 januari 2012 · 37 Inlägg

Hej

Fränt bygge,
Verkar vara många som söker Manuellt till muskedundrerna nu inkl mig,,
Tror det blir både roligare & säkrare körning med detta..
Själv kör jag lätt preppad th400 med shiftkitt & ratchet spak,men skulle vilja ha manuellt när man kränger runt i skogen för att ha bättre känsla på drivet.

Chevrolet IMPALA SS "HEY HO LETS GO" (1965)
Darkace Skyline Drifter
18 januari 2012 · 640 Inlägg

wille_k skrev:

Rinnegan skrev:

wille_k skrev:
okej som sagt lådan är det inget fel på, har bara hört att just växling mellan 1-2an gör att lådan kan rasa!

men det du säger är ju helt klart ett bra betyg

lägger också till att jag har hört (vet inte om det stämmer) det inte är bra att köra på 1:an sen ge fullt, släppa av, ge fullt, släppa av osv då det är något som ger sig i lådan!

MEN inget som borde bli något problem för TS då han har så stark motor att han förmodligen kan köra på sladd på tvåan utan problem och då är det ingen fara att göra så.

Tror inte det ligger så mycket i det då jag har spenderat bra mycket tid på att just göra så på första växeln, fram tills fästena till framsoffan gick utav.

Hursomhaver så bör lådan hålla utan problem, de är dessutom inte dyra att förstärka heller om man nu vill göra den mer skottsäker än vad den redan är.

låter även det som ett bra betyg!

jag gillar som sagt lådan jag med, har ju trots allt en likadan jag med.smile

bara skrev det jag tidigare hört om lådan, vet inte hur mycket eller lite sanning det ligger i det.

oh fan ni kan lite mer än mig på den lådan wink
men det var bra info man fick där, så nu har man lite att fundera på. men ja kommer som sagt att köra på 350'n så länge så får vi se hur länge det håller cool

O ja kommer få hem lådan imorn efter reparation YEY! så ja kommer o slänga upp lite bilder då smile

Darkace Skyline Drifter
18 januari 2012 · 640 Inlägg

De-Stijl skrev:
Hej

Fränt bygge,
Verkar vara många som söker Manuellt till muskedundrerna nu inkl mig,,
Tror det blir både roligare & säkrare körning med detta..
Själv kör jag lätt preppad th400 med shiftkitt & ratchet spak,men skulle vilja ha manuellt när man kränger runt i skogen för att ha bättre känsla på drivet.

tackar tackar!
ja th400 verkar vara en populär låda. men vad gör du ute i skogen? smile

De-Stijl
19 januari 2012 · 37 Inlägg

Hej

Bor ute i bushen, ? har en bit grusväg innan rixan,
Men har väll tagit nån test repa ut på torra skogsvägar på sommarn, tycker det är lite fränt när det dammar Å mullrar, men vårdar den sparsamt & polerar den då & då..

Chevrolet IMPALA SS "HEY HO LETS GO" (1965)
Darkace Skyline Drifter
19 januari 2012 · 640 Inlägg

De-Stijl skrev:
Hej

Bor ute i bushen, ? har en bit grusväg innan rixan,
Men har väll tagit nån test repa ut på torra skogsvägar på sommarn, tycker det är lite fränt när det dammar Å mullrar, men vårdar den sparsamt & polerar den då & då..

Ah ok cool
jo de fan najs på grus vägar när de ryker o dammar big_smile

Darkace Skyline Drifter
19 januari 2012 · 640 Inlägg

Fick som sagt hem lådan ida från reparation, så nu blir man juh bara mer sugen på en test repa big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52942/52942-ffdc8bfc0610305da19cf52f48b51655.jpg

Den va några centimeter sprickan hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52942/52942-52461bc5aae81a178dd420c00584aeab.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/53/52942/52942-a45e553b89dee14ddc890b3f5ad1c3fb.jpg

evilaudio
19 januari 2012 · 16 195 Inlägg

skönt projekt smile   å med rätt bilstereofabrikat oxå wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Team-Adolfsson Gödseldräng
19 januari 2012 · 4 529 Inlägg

redigt frän pontiac ser ut o kunna bli riktigt bra.
de spakstället du har va kan dom kosta beg ? satt nämligen ett sånt i min trans am men har satt i ett orginal spakställ nu o tänkte sälja mitt qs ställ men svårt när man inte vet vad man kan sälja dom för ^^

Darkace Skyline Drifter
19 januari 2012 · 640 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
redigt frän pontiac ser ut o kunna bli riktigt bra.
de spakstället du har va kan dom kosta beg ? satt nämligen ett sånt i min trans am men har satt i ett orginal spakställ nu o tänkte sälja mitt qs ställ men svårt när man inte vet vad man kan sälja dom för ^^

ingen aning va de kan kosta beg. satt redan i när ja köpte den. men kika på summitracing.com så får du en prisjämförelse iaf smile

jaans
20 januari 2012 · 64 Inlägg

gillar det är bygget skarpt! smile
hur fungerar det med manuellt ventilhus på lådan? förklara gärna smile

siimmy
21 januari 2012 · 196 Inlägg

Trevligt projekt big_smile
Men har du någon mer bild på 4-länk systemet?
Tycker det ser lite svagt ut med två fästen rakt ner från karossen. Man såg inte så bra hur du hade byggt det men tanke på att du ska köra på bana osv så skulle nog ett par trekansts förstärkningar sitta fint smile

Bakaxeln vill ju röra sig mer än vad man kan tro när man börjar köra hårt med grejerna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang