Mister Auto.se?

Norsken
3 januari 2012 · 121 Inlägg

Har någon handlat från www.mister-auto.se? Erfarenheter?

Att komma två är att förlora!
Opel Vivaro (2008)
Volvo V70 (2006)
SportPilot Ubåtsingenjör
1 mars 2012 · 7 217 Inlägg

Norsken skrev:
Har någon handlat från www.mister-auto.se? Erfarenheter?

bumpar denna tråden då jag också vill veta ! Inte så kul att slänga pengar i sjön

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
villon
2 mars 2012 · 684 Inlägg

Ingen som vet? dem har jäkligt bra priser iaf och jag ska byta bromsar fram snart...

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Norsken
3 mars 2012 · 121 Inlägg

Har handlar därifrån nu. Kanon företag. Leverans till dörren. Fick dyrare alternativ då min del inte fanns att få tag på. Ska handla därifrån hädanefter.

Att komma två är att förlora!
Volvo V70 (2006)
Opel Vivaro (2008)
Idiot1
6 mars 2012 · 1 Inlägg

Det är ett seriöst företag och ingen bluff om det var någon som misstänkte det.
Mister Auto.se är ett franskt företag och allt skickas från Frankrike med ekonomipaket.
Beställt på söndagen och får leverans på fredagen.
Så om du har bråttom så är det fel företag.
På hemsidan står det klart och tydligt "72 timmars leveranstid" men om du läser leveransvillkoren så inser du snart att det inte stämmer.

Produkterna och/eller tjänsterna levereras och/eller genomförs inom 3 till 5 arbetsdagar från det att beställningen gjorts (gäller ej helger och allmänna helgdagar).

Tiden mellan det att beställningen registreras fram till transportföretagets första leverans till kundens adress beror på två faktorer :

    Behandlingstiden (24 till 48 timmar) = betalning, hantering och upphämtning av transportföretaget.
    Transportföretagets leveranstid (48 till 72 timmar). Ett e-postmeddelande skickas till kunden så snart beställningen har lämnat vårt varulager.

Så 5 arbetsdagar (48+72=120) får ni vara beredda på att vänta på leverans även fast dom ger intrycket av 72 timmar (3dagar).

Navigering av hemsidan tycker jag är usel och lätt att du missar det du söker.
Dels så är det rätt dålig och ojämn information om produkter från olika tillverkare vilket kan göra det svårt att jämföra.

Sedan om du tex söker på bromsbelägg som det finns väldigt många av så ser du ett urval av 2-3 fabrikat och längst ner ser du "Andra bildelar" där du manuellt och en åt gången måste klicka på varje fabrikat för att se dessa belägg.
Sorteringen "Märke: Märken A-Ö" fungerar dålig och om du kombinerar den med "Pris: Lägsta till högsta" så fungerar det inte utan du kommer tillbaka till "Populära", så du kan inte kombinera olika sorteringar vilket är riktigt uselt.
Om du sorterar efter pris så visar den endast dom "populäraste" beläggen vilket gör att du lätt missar billigare bra belägg tex ett ATE belägg för halva priset av det populära.

dinaroid
20 mars 2012 · 1 Inlägg

Oseriösa opålitliga med "säker betalning" på ett okänt språk


Har beställt från dem 2 gånger och tycker att det handlar om ett oseriöst företag som agerar mellanhand. Kundtjänsten klarar knappast att tala svenska samt att de kan ej hjälpa en med något. Man får dåliga vibbar på direkten när man omdirigeras till s.k. säkra betalningen och hamnar på någon webbsida med okänt språk (troligen ryska eller polska). Dessutom kan man glömma leveransen inom 72timmar precis som de andra har redan påpekat. Första leveransen var försenad medan andra inte blev av, eftersom de hävdar att varan inte finns på lager(se nedan).  Trots det bekräftade de leveransen och TOG BETALT för den!!!

EFTER BEKRÄFTELSEN OCH GENOMFÖRDA BETALNINGEN (via hmm säkra betalningen) köpte jag en balansaxelrem hos Skruvat.se(det var billigast att kombinera de två). Nu är jag tvungen köpa en kamrem på ett annat ställe och inte som kit utan måste pröjsa 24euro extra bara för leveranskostnader. När jag frågade om de kan ersätta mig med en annan kuggrem och stå för mellanskillnaden fick jag blankt nej. Ni kan Läsa deras svar OCH AVGÖRA SJÄLVA OM hur pass  seriösa är dem samty hur pass väl efterföljer dem "Trygghandels" riktlinjer:

"Du har nyligen gjort en beställning på vår webbplats, vilket vi tackar för. Tyvärr kan vi inte leverera en del av din beställning MA-20120314-111604-733016SE, vilket vi ber om ursäkt för.
Följande produkt(er) är slut på lagret: Kuggrem - ref : CT893     (404.00 SEK * 1)
Du kan nu välja att:
- antingen bekräfta leveransen av den/de produkt(er) som finns tillgängliga, så återbetalar vi beloppet för den/de produkt(er) som inte finns tillgängliga,
...jag försökte tala med min supervisor om din beställning, men hon är upptagen.Kan du vänligen bestämma hur vi ska göra med resten av din beställning, för att den är blockerad nu?
...vi kan tyvärr inte erbjuda dig ersättning för förseningen p.g.a. att varan inte är tillgänlig. Kan du vänligen bestämma vad vi ska göra med resten av beställningen, för den kommer automatiskt att annulleras inom kort, då vi ska återbetala dig pengarna eller avboka samtliga beställda produkter och få totalsumman återbetald.

Senast redigerat av dinaroid (20 mars 2012)

Norsken
20 mars 2012 · 121 Inlägg

Jag hade inga som helst problem med min beställning. Kanske hade tur. Ska beställa från dem igen snart. De har mycket bra priser till min Renault i alla fall. Ingen i detta avlånga land som håller lika låga priser.

Att komma två är att förlora!
Opel Vivaro (2008)
Volvo V70 (2006)
Industry Alfa Romeo 166
27 januari 2013 · 310 Inlägg

hittade detta företag idag då jag letar kupéfläkt till min alfa. Det är i stort sätt omöjligt att få tag på och hos alfa ska dom ha 3000kr för den (importerat). Hos mister auto ska dom ha 1487kr vilket är halva priset än hos alfa. Vågar man slå till?

Senast redigerat av Consan (27 januari 2013)

Ford Focus (2015)
Se88e_K
16 februari 2013 · 141 Inlägg

Handlade där ifrån för ett par veckor sedan fungerade perfekt. Tog 5dagar att få hem det.
Levererat fram till dörren. Så har inget dåligt att säga om dom.

Volvo 142 16V turbo "V 2.0" (1973)
_XeoN_ Drive It Like You Hate It
16 februari 2013 · 334 Inlägg

Har handlat därifrån flera gånger o aldrig haft några problem!!

___ Life´s A Bitch Then You Die ____
BMW 320 Diesel "Familjeåket" (2007)
Volvo 945 Tdic "Knacket" (1991)
sumho
16 februari 2013 · 71 Inlägg

fler gånger har funkat bra.

SportPilot Ubåtsingenjör
16 februari 2013 · 7 217 Inlägg

nästan så man vågar att handla där nu ju !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Volvofarfar
14 mars 2013 · 1 312 Inlägg

Detta företag ska man passa sig lite för!
skickar fakturor fast man inte fått några delar,
Försöker sälja delar som dom inte kan få fram

mm.mm på fitthåret från att få anmärkning pga obetald faktura som dom "Glömt" att ta bort! fick ringa till klarna och frysa fakturan.
Riktiga klantar som inte vet ett skit vad dom sysslar med..
Kundservice! katastrof! 5 spänn i minuten till någon som inte kan tala svenska, och mailar man så får man dåliga svar!

Även om det står "I LAGER SKICKAS I MORGON" kan du få ett mail efter ca en vecka att, Tyvärr ordernummer blabla kan inte levereras" då står du där utan delar..och pengar!

återbetalningen av pengar funkar inte heller, fick maila dom 3 gånger innan pengarna kom tillbaka och 2 månader senare.

Nej Inte bra.

Har givetvis beställt delar och det gått bra med, men oftast Katastrof

Har gett dom flera chanser att bättra sig men icke!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
Amsa
14 mars 2013 · 34 Inlägg

beställde bromsdelar och slängde på lite torkarblad för att nå upp till fri frakt.
funkade problemfritt och paketet dök upp hemma 4 dagar senare.

Spinkabo
14 mars 2013 · 12 Inlägg

Katastrof företag!
Fakturan kom 1.5 vecka före delarna trots att det stog 72 timmars leveranstid. men det stämde ju inte som idiot1 sa.

BMW 740 (1999)
BMW 320d (2006)
adde123123
14 mars 2013 · 45 Inlägg

har köpt en startmotor från dom smile

har inte haft något problem. lite lång leveranstid. tog en vecka ca.

men tyckte att de va lite konstiga märken men de va billigt så jag slog till

F4S4N CAD-konstruktör
28 mars 2013 · 1 392 Inlägg

Bra priser, opålitlig lagerstatus och fruktansvärt långsam leverans.

Beställde den 11 Mars. Får eventuellt sakerna idag. Alltså över 2 veckor senare. Allt fanns i lager när jag beställde.

Oljan jag beställde får jag inte, även om det står att det finns mängder av den i lager på hemsidan så finns det tydligen ingen alls. Fick dock pengarna tillbaks smärtfritt och automatiskt. Men jag ville ju ha oljan... Står fortfarande "I LAGER, SKICKAS OMEDELBART!" på hemsidan. Dom bluffar om sin lagerstatus med andra ord.

Men det man får är originaldelar till grymt bra priser.

Ett tips till er som ska handla där är att betala med KORT. Ta inte faktura, då det är mycket krångligare att få tillbaks pengar ifall något i ordern är slut på lagret. Jag fick in pengarna direkt på kontot, utan att behöva göra någonting.

Och tänk på att om ni handlar lite saker, t.ex bromsbelägg och en dunk olja, så kan det helt plötsligt bli dyrt ifall man inte får oljan. Frakten ska ju fortfarande betalas. Då blir det helt plötsligt ett par bromsbelägg som kostar lika mycket i Sverige...

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Volvofarfar
28 mars 2013 · 1 312 Inlägg

F4S4N skrev:
Bra priser, opålitlig lagerstatus och fruktansvärt långsam leverans.

Beställde den 11 Mars. Får eventuellt sakerna idag. Alltså över 2 veckor senare. Allt fanns i lager när jag beställde.

Oljan jag beställde får jag inte, även om det står att det finns mängder av den i lager på hemsidan så finns det tydligen ingen alls. Fick dock pengarna tillbaks smärtfritt och automatiskt. Men jag ville ju ha oljan... Står fortfarande "I LAGER, SKICKAS OMEDELBART!" på hemsidan. Dom bluffar om sin lagerstatus med andra ord.

Men det man får är originaldelar till grymt bra priser.

Ett tips till er som ska handla där är att betala med KORT. Ta inte faktura, då det är mycket krångligare att få tillbaks pengar ifall något i ordern är slut på lagret. Jag fick in pengarna direkt på kontot, utan att behöva göra någonting.

Och tänk på att om ni handlar lite saker, t.ex bromsbelägg och en dunk olja, så kan det helt plötsligt bli dyrt ifall man inte får oljan. Frakten ska ju fortfarande betalas. Då blir det helt plötsligt ett par bromsbelägg som kostar lika mycket i Sverige...

Är bättre att ta faktura! då skiter man ju i och betala tills alla delar är lev, bara att ringa KLARNA och frysa fakturan!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 mars 2013 · 13 669 Inlägg

nu har jag själv inte beställt men polarn har beställt en mängd gånger 1gång har en vara varit slut och då satte dom tillbaka pengarna för den varan.

bara bra kvalite på grejerna oxå
Elring packningar till priser som är bättre än för några b packningar.

han beställde med en kamremssats+vattenpump till min arosa och det kosta under 900kr det var contitech så inget skit heller.

men som alltid kan det ta tid att få grejerna  men skruvat är inte bättre.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
F4S4N CAD-konstruktör
28 mars 2013 · 1 392 Inlägg

Volvofarfar skrev:
Är bättre att ta faktura! då skiter man ju i och betala tills alla delar är lev, bara att ringa KLARNA och frysa fakturan!

Ja men då är du ju där. Att man behöver krångla med att ringa runt. Det ska ju bara fungera smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang