Mister Auto.se?

gtijojje
22 november 2018 · 24 Inlägg

it_mutt skrev:

gtijojje skrev:
Kommer aldrig någonsin mer beställa varken från mister-auto, autodoc eller någon av dessa liknande sidor. Håller runt men lovar tunt och skickar ingenting via mail utan man är själv tvungen att jaga dom för att få reda på vad som händer och får sitta hur länge som helst i telefonkö för att sen komma till någon med ryskklingande namn som ivana som knappt kan engelska ens. Kan inte rekommendera någon sådan här sida alls  utan rekommenderar istället att man åker till närmaste ställe som säljer delar och blir lite bundis med dom för att få bättre priser. Den lilla summan mer man får betala i butik tycker jag helt klart att det är värt mindre bekymmer.

Nu klargjorde du ju iofs inte problemet mer än att deras support var/är dålig.

Sen, ja visst, vissa saker är minimalt billigare....men långt ifrån allt. För att ta lite exempel;

Hjullager (SKF) ~600kr vs. 1800kr
Kamremesats (BOSCH);  ~1200kr vs 2700kr
Oljefilter (BOSCH); ~110kr  vs (nästan) 400kr

Och personligen tycker jag att dubbla till nästan fyrdubbla pengarna inte är "den lilla summan".

Har renoverat ett par motorer i det senaste, prisskillnaden har i många fall uppgått till 7-8000kr på att köpa det i Tyskland, via Autodoc osv, kontra att köpa samma saker (ja, samma tillverkare, samma modell) i Sverige.

Senaste priset blev 3500kr....samma skit i Sverige skulle kostat strax över 10.000kr.

Ok för att klargöra så beställde jag svänghjul och koppling till en bmw 520d -08 och beställde billigaste som dök upp som förslag då jag sökte på regnr. Både koppling och svänghjul var inte i närheten av verkligheten utan till bmw med bensinmotor. Strulade och tog tid med fraktsedlar för returen och totalt var skillnaden knappt 3000kr mot det jag nu köpt i butik i Sverige ( 8540kr mot 5870kr )

Varför ska så många skaffa bilar de inte kan hantera??
it_mutt Avstängd
22 november 2018 · 10 388 Inlägg

gtijojje skrev:

it_mutt skrev:

gtijojje skrev:
Kommer aldrig någonsin mer beställa varken från mister-auto, autodoc eller någon av dessa liknande sidor. Håller runt men lovar tunt och skickar ingenting via mail utan man är själv tvungen att jaga dom för att få reda på vad som händer och får sitta hur länge som helst i telefonkö för att sen komma till någon med ryskklingande namn som ivana som knappt kan engelska ens. Kan inte rekommendera någon sådan här sida alls  utan rekommenderar istället att man åker till närmaste ställe som säljer delar och blir lite bundis med dom för att få bättre priser. Den lilla summan mer man får betala i butik tycker jag helt klart att det är värt mindre bekymmer.

Nu klargjorde du ju iofs inte problemet mer än att deras support var/är dålig.

Sen, ja visst, vissa saker är minimalt billigare....men långt ifrån allt. För att ta lite exempel;

Hjullager (SKF) ~600kr vs. 1800kr
Kamremesats (BOSCH);  ~1200kr vs 2700kr
Oljefilter (BOSCH); ~110kr  vs (nästan) 400kr

Och personligen tycker jag att dubbla till nästan fyrdubbla pengarna inte är "den lilla summan".

Har renoverat ett par motorer i det senaste, prisskillnaden har i många fall uppgått till 7-8000kr på att köpa det i Tyskland, via Autodoc osv, kontra att köpa samma saker (ja, samma tillverkare, samma modell) i Sverige.

Senaste priset blev 3500kr....samma skit i Sverige skulle kostat strax över 10.000kr.

Ok för att klargöra så beställde jag svänghjul och koppling till en bmw 520d -08 och beställde billigaste som dök upp som förslag då jag sökte på regnr. Både koppling och svänghjul var inte i närheten av verkligheten utan till bmw med bensinmotor. Strulade och tog tid med fraktsedlar för returen och totalt var skillnaden knappt 3000kr mot det jag nu köpt i butik i Sverige ( 8540kr mot 5870kr )

Du dubbelkollade alltså inte mått och dylikt utan tog bara "första bästa"?

Tro mig, det händer på mekonomen, biltema, meca, ad osv osv också.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
NIzmO Ollikkala Racing
24 november 2018 · 1 724 Inlägg

Autodoc mm är inte riktigt till för svensson som bara vill beställa en del utan att riktigt kunna något om bilar, man måste kunna kolla så det verkligen är rätt delar och vet man hur man kollar sånt så sparar man bra med pengar.

Kan man inte så rekommenderar jag våra svenska handlare alla dagar i veckan.

Är min erfarenhet av bildelar ifrån utlandet. (har personligen gått på en nit eller två)

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
MauriceN
13 oktober 2019 · 1 Inlägg

Jag har handlat många gånger på Mister Auto, det har alltid funkat bra. Även när PostNörd slog sönder paketet fixade man snabbt en ny termostat då den blivit mosad mellan tunga gasklockor. Mister Auto var en av de få firmor i världen där jag lyckades hitta delar till min gamla Citroën BX. Större delen av bilen renoverades med delar därifrån. Men som tidigare kommentatorer skrivit, man måste ha koll på vad man beställer. Ett tips är att alltid kolla upp reservdelsnummer och sedan söka efter det direkt på sidan, utan att ange vilken bil man har. Då blir det alltid rätt.

Det var lite lustigt, när jag köpte BX:n så rekommenderade man AutoFrance här i Sverige. Men de lyckades inte få fram nära något alls... Mister Auto å andra sidan hade 4-5 kylare att välja mellan. Jag och brorsan beställde varsin av olika kvalitet och båda passade som handen i handsken.

granadadr
13 oktober 2019 · 7 268 Inlägg

idag köper jag av autodoc,, ägs av bilddelar24

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
13 oktober 2019 · 4 917 Inlägg

Ja, som gammal räv , så känner ju lilla jag till detta, hur man ska beställa alltså. .
Som flera skrivit så måste man ju veta vad och till man beställer..
Att bara beställa något är ju som ett KANONSKOTT rätt ut i luften..smile
Senast jag beställde så fick jag en respons på mejlen där det stod att grejen kanske inte passade min bil.
Detta tycker jag är förnämligt bra och sen kan man med ett tillägg på en halv hundralapp gardera sig mot en felleverans också.
Det är ju helt otroligt vad man kan SPARA in på utgifter när man beställer utrikes. .
Det är ju för fasiken bortåt halva priset jämfört med hemma !
Jag har kunnat bjuda migsjälv på flera calsone med lök och banan, enbart på detta.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
granadadr
13 oktober 2019 · 7 268 Inlägg

malus skrev:
Ja, som gammal räv , så känner ju lilla jag till detta, hur man ska beställa alltså. .
Som flera skrivit så måste man ju veta vad och till man beställer..
Att bara beställa något är ju som ett KANONSKOTT rätt ut i luften..smile
Senast jag beställde så fick jag en respons på mejlen där det stod att grejen kanske inte passade min bil.
Detta tycker jag är förnämligt bra och sen kan man med ett tillägg på en halv hundralapp gardera sig mot en felleverans också.
Det är ju helt otroligt vad man kan SPARA in på utgifter när man beställer utrikes. .
Det är ju för fasiken bortåt halva priset jämfört med hemma !
Jag har kunnat bjuda migsjälv på flera calsone med lök och banan, enbart på detta.

haha kollade på skoj på bromskivor bak till en av mina bilar,, Biltema 329kr ,Autodoc 147kr,, ganska stor skillnad wink

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 oktober 2019 · 13 669 Inlägg

granadadr skrev:

malus skrev:
Ja, som gammal räv , så känner ju lilla jag till detta, hur man ska beställa alltså. .
Som flera skrivit så måste man ju veta vad och till man beställer..
Att bara beställa något är ju som ett KANONSKOTT rätt ut i luften..smile
Senast jag beställde så fick jag en respons på mejlen där det stod att grejen kanske inte passade min bil.
Detta tycker jag är förnämligt bra och sen kan man med ett tillägg på en halv hundralapp gardera sig mot en felleverans också.
Det är ju helt otroligt vad man kan SPARA in på utgifter när man beställer utrikes. .
Det är ju för fasiken bortåt halva priset jämfört med hemma !
Jag har kunnat bjuda migsjälv på flera calsone med lök och banan, enbart på detta.

haha kollade på skoj på bromskivor bak till en av mina bilar,, Biltema 329kr ,Autodoc 147kr,, ganska stor skillnad wink

beställde framvagns delar till min v70n     jag fick inre och yttre styrleder spindelleder och 2länkarmar för samma pris som 1st länkarm på biltema..  dock köpte jag på lite olika ställe..  handlar rätt ofta på ebay.de amazon.de och misterauto och autodoc
det kan löna sig att titta runt på alla ställe när man beställer.. ibland kan det vara billigare i sverige oxå.  men jag  kollar sönder hela internet när jag handlar delar..  lägger 3dagar för en styrled smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
spillolja
13 oktober 2019 · 4 014 Inlägg

daparto.de är annars en bra sida liknande prisjakt  när man vill köpa bildelar

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 oktober 2019 · 13 669 Inlägg

spillolja skrev:
daparto.de är annars en bra sida liknande prisjakt  när man vill köpa bildelar

smile

har du beställt via den tjänsten?

aldrig hört talas om sidan förut

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang