Volvo 740 startar ej!! Trasig bränslepump?

mr_gurklund
18 februari 2012 · 30 Inlägg

Min volvo startar ej.. startmotorn går och bränslepumprelät är nyss bytt. Den startade som vanligt för några dagar sedan men dog efter 3 sekunder, sen dess har den varit tvärdöd! Har prövat med att starta den med startkablar och bensin finns i bilen men den står bara och nöter startmotor utan att något händer. Vad kan det vara? är det soppapumpen eller? vad kostar isåfall en pump? Tacksam för svar..

Audi A4 B7 "Tuned by AK-tuning" (2007)
B00DE
18 februari 2012 · 58 Inlägg

kollat så du får fram soppa?

BMW 328 (1998)
B00DE
18 februari 2012 · 58 Inlägg

gnista?

BMW 328 (1998)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 februari 2012 · 17 386 Inlägg

Gör klassikern först: En burk startgas... Spruta i insuget och är det soppan som strular ska bilen gå hyggligt på gasen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
rally_jocke
18 februari 2012 · 10 Inlägg

Om det går att bogsera ifång den men ej hålla den vid liv på tomgången
Och den går hyfsat på gas så ska du kolla kamremen min kuggade över vägrade starta på start motorn
Men gick att bogsera igång

rally_jocke
18 februari 2012 · 10 Inlägg

Om det går att bogsera ifång den men ej hålla den vid liv på tomgången
Och den går hyfsat på gas så ska du kolla kamremen min kuggade över vägrade starta på start motorn
Men gick att bogsera igång

mr_gurklund
18 februari 2012 · 30 Inlägg

B00DE skrev:
kollat så du får fram soppa?

Nej det har jag inte gjort än.. tänkte höra om det var något känt fel för volvo 740 smile

Audi A4 B7 "Tuned by AK-tuning" (2007)
mr_gurklund
18 februari 2012 · 30 Inlägg

B00DE skrev:
gnista?

jag förmodar att den får gnista eftersom att den startade fint och gick sedan bara i 3 sek.. stiften och tändkablarna är fräscha också

Audi A4 B7 "Tuned by AK-tuning" (2007)
mr_gurklund
18 februari 2012 · 30 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Gör klassikern först: En burk startgas... Spruta i insuget och är det soppan som strular ska bilen gå hyggligt på gasen.

okej jag ska testa det smile tack för tipset!

Audi A4 B7 "Tuned by AK-tuning" (2007)
mr_gurklund
18 februari 2012 · 30 Inlägg

rally_jocke skrev:
Om det går att bogsera ifång den men ej hålla den vid liv på tomgången
Och den går hyfsat på gas så ska du kolla kamremen min kuggade över vägrade starta på start motorn
Men gick att bogsera igång

Men om den inte får soppa som kommer den väl inte starta fastän man bogserar igång den? Jag misstänker ju starkt att det är något med soppan tongue något annat kommer jag inte på..

Audi A4 B7 "Tuned by AK-tuning" (2007)
mumifix
20 februari 2012 · 192 Inlägg

håller med. de kan vara så att pumpen är död elr väldigt sliten . har varit med om på min bil tex. vi prova att byta pump eftersom jag trodde den var dålig. men när vi satte upp den andra pumpen så hörde man att den pumpa fint, men de visade sig att den var slut. kom inte fram en droppe bensin även fast man hörde den pumpa. så de var bara att byta tillbaka till sin gamla igen så starta bilen på engång smile

Volvo 855 (1994)
herrLarsson
20 februari 2012 · 32 Inlägg

740 har en pump i tanken och en under bilen och det brukar räcka med att en utav dem fungerar för att bilden ska starta men sen går den dåligt. Får du inte fram soppa gissar jag på bränslepumpsreläet även om du nyss har bytt de.

mr_gurklund
1 mars 2012 · 30 Inlägg

mumifix skrev:
håller med. de kan vara så att pumpen är död elr väldigt sliten . har varit med om på min bil tex. vi prova att byta pump eftersom jag trodde den var dålig. men när vi satte upp den andra pumpen så hörde man att den pumpa fint, men de visade sig att den var slut. kom inte fram en droppe bensin även fast man hörde den pumpa. så de var bara att byta tillbaka till sin gamla igen så starta bilen på engång smile

okej men nu har jag iallafall beställt en pump så vi får se om den startar med ny pump smile

Audi A4 B7 "Tuned by AK-tuning" (2007)
mr_gurklund
1 mars 2012 · 30 Inlägg

herrLarsson skrev:
740 har en pump i tanken och en under bilen och det brukar räcka med att en utav dem fungerar för att bilden ska starta men sen går den dåligt. Får du inte fram soppa gissar jag på bränslepumpsreläet även om du nyss har bytt de.

reläet ska det inte vara eftersom att jag köpte ett helt nytt och satte i.. och pumpen ska väl "surra" när man drar på tändningen? det gjorde den inte iallafall..

Audi A4 B7 "Tuned by AK-tuning" (2007)
MrJansson92
8 mars 2012 · 536 Inlägg

har ungefär samma problem på min 740 (en GLE 88a) den har dock stått i 2 år men tänddelarna är nya, enda som inte är nytt av dom är tändmodulen tror ja, vi hör inget surr från pumpen när vi drar på tändningen, kan pumpen eller relät vara skrot? är bensin i bilen och båda säkringarna till pumparna är hela.
ska prova det där med startgas som "dieselsmurfen" sa och se om den går igång då, om den gör det så får den alltså inte soppa? smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
RobbanForsell
8 mars 2012 · 292 Inlägg

MrJansson92 skrev:
har ungefär samma problem på min 740 (en GLE 88a) den har dock stått i 2 år men tänddelarna är nya, enda som inte är nytt av dom är tändmodulen tror ja, vi hör inget surr från pumpen när vi drar på tändningen, kan pumpen eller relät vara skrot? är bensin i bilen och båda säkringarna till pumparna är hela.
ska prova det där med startgas som "dieselsmurfen" sa och se om den går igång då, om den gör det så får den alltså inte soppa? smile

precis..

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang