hotrodder
Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
20 mars 2012
· 1 594 Inlägg
Super40 skrev:
hotrodder skrev:
cheva_towten skrev:
okay fan aa nu har ja redan beställt ett helt el schema över vanen men du kanske har nått mer o gå efter?
Det schemat är till hjälp för att tyda kablar och vd de har för uppgift. Däremot hjälper det dig inte ett dugg att komma runt felkoderna om du inte kopplar in rubbet exakt som original med luftpump, EGR-styrning etc. som du inte behöver i en eftermarknads applikation. Sen måste du bland annat "lyfta ut" styrningen till lock-up i lådan som original styrs från ECM som i sin tur hämtar VSS-signalen som sitter i hastighetsmätaren på Vanen. Det jag har är en beskrivning med schema och steg för steg hur du bygger om en original TPI härva så den lirar utan avgasrening, felkoder etc. med minst antal kablar. Den beskrvningen är lätt överförbar till TBI systemet om man bara är lite klurig och tänker logiskt.
Hej, jag håller på med ett liknande projekt. Funkar det att ha luftpump och det andra krimset inkopplat på härvan men inte på motorn? Är de där pdf:erna något som man skulle kunna få tag på?
Prydligaste lösningen är väl ändå att riva bort rubbet, sätta ett täcklock där EGR-ventilen sitter och plugga hålen för rören om du åker med original grenrör.
Edit; På min -88 Chevatruck har jag plockat bort luftpumpen och alla rör runt den. Den rullar genom besiktninge utan problem och ingen saknar pumpen dä dom i vissa stater fanns utan. Även katten är laglig att plocka bort på den eftersom den är reggad som lb.
Ge mig en e-post ska jag skicka pdf filerna till dig oxå.
Senast redigerat av hotrodder (20 mars 2012)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab