Release: Garaget 10.1

Neuro Administratör
8 maj 2012 · 139 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
Kommer det finns möjlighet att kunna radera sina egna trådar?

En forumtråd som flera personer skrivit i betraktas inte längre som trådskaparens "egendom" i och med att alla deltagare varit med och gjort tråden till det den är. Därför kan man inte själv ta bort en tråd bara för att man skapat den. 

Projekttrådars status har trådskaparen lite mer kontroll över då trådens status följer projektets status.

te_wik Forummoderator
10 maj 2012 · 12 813 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:
Riktigt trevligt med nya "projekt" men har en fundering.

Förut när man uppdaterade sitt projekt så hamnade det ju dels i forumet och även i "forumet just nu" längst ner på sidan.

Men som idag när jag uppdaterade mitt projekt så syns det ingenstans att jag gjort det, och således får jag ju inga nya läsare på projektet?

Det kommer ej upp längst ner i "forumet just nu" samt om man trycket på Projekt knappen längst upp så finns ju bara "Nya projekt" och "Populära projekt skapade de senaste månaderna" men inga vanliga aktiva projekt.

Däremot hittar jag mitt projekt om jag går in under forum och klickar på projekt.

Det jag känner är att det verkar krångligt och svårt att hitta till vanliga projekt som inte är så populära och således tappar man läsare och folk ser ej att man uppdaterat utan att verkligen gå in i forumet och inte bara kolla i "forumet just nu"

Kanske bara jag som tänkt på detta men frågar då hur ni har tänkt att det ska vara?

Jag skulle gärna se att det finns en "Uppdaterade projekt" under fliken projekt samt att det visas i "forumet just nu" som förut smile

Kommer detta att fixas?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Neuro Administratör
10 maj 2012 · 139 Inlägg

te_wik skrev:

-Akerfeldt- skrev:
Jag skulle gärna se att det finns en "Uppdaterade projekt" under fliken projekt samt att det visas i "forumet just nu" som förut smile

Kommer detta att fixas?

Vi har faktiskt fixat detta redan. smile Projektforumet är fortfarande exkluderat från "Forumet just nu" men under Projektfliken har vi smugit in ändringen så att de senast uppdaterade projekten visas där som default.

te_wik Forummoderator
10 maj 2012 · 12 813 Inlägg

Neuro skrev:

te_wik skrev:

-Akerfeldt- skrev:
Jag skulle gärna se att det finns en "Uppdaterade projekt" under fliken projekt samt att det visas i "forumet just nu" som förut smile

Kommer detta att fixas?

Vi har faktiskt fixat detta redan. smile Projektforumet är fortfarande exkluderat från "Forumet just nu" men under Projektfliken har vi smugit in ändringen så att de senast uppdaterade projekten visas där som default.

Ja, det  var just under "forumet just nu" jag menade, glömde dock fetmarkera det i inlägget jag citerade.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Lillalilja
12 maj 2012 · 529 Inlägg

En sak jag har tänkt på är om ni kanske kunde lägga till startade trådar? Så att man kan se vad andra har skapat samt lättare kunna titta i ens egna gamla trådar. Annars blev det väldigt bra med uppdateringen!

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Iceman3006
20 maj 2012 · 197 Inlägg

bara ett förslag, vore bra om de kunde finnas under mappar i fotoalbum så man kan ha en mapp till varje bil/event/projekt man har. Så man kan skapa en mapp till en bil så de blir lättare att hitta o ser snyggare ut också

Seat Leon 1P/Mk2 "Black Angel" (2009)
Stackarn
20 maj 2012 · 1 200 Inlägg

Iceman3006 skrev:
bara ett förslag, vore bra om de kunde finnas under mappar i fotoalbum så man kan ha en mapp till varje bil/event/projekt man har. Så man kan skapa en mapp till en bil så de blir lättare att hitta o ser snyggare ut också

Du kan väl göra flera album? Eller är det jag som inte fattar vad du vill åt?

Michkijn Tangentbordsriddare
20 maj 2012 · 1 825 Inlägg

Stackarn skrev:

Iceman3006 skrev:
bara ett förslag, vore bra om de kunde finnas under mappar i fotoalbum så man kan ha en mapp till varje bil/event/projekt man har. Så man kan skapa en mapp till en bil så de blir lättare att hitta o ser snyggare ut också

Du kan väl göra flera album? Eller är det jag som inte fattar vad du vill åt?

Mapp i mappen tror jag nog att han menar.

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Crille93
20 maj 2012 · 362 Inlägg

Skulle vara bra om man kunde koppla albumen till sina bilar så om man kollar på någons bil så ska det finnas en flik så man kommer till alla album som är kopplade till den bilen smile
Med andra ord så det blir likadant som den funktionen som redan finns med videoklipp som är kopplade till bilen

Senast redigerat av Crille93 (20 maj 2012)

Spana in Golfen!
24st 10" basar och mycket mer!
Golf 2 Ljudbygge
Bra Ljud i Bil / Kenwood / Silent Coat
Chevrolet Camaro Iroc-Z "FlatBeat" (1988)
Iceman3006
20 maj 2012 · 197 Inlägg

Michkijn skrev:

Stackarn skrev:

Iceman3006 skrev:
bara ett förslag, vore bra om de kunde finnas under mappar i fotoalbum så man kan ha en mapp till varje bil/event/projekt man har. Så man kan skapa en mapp till en bil så de blir lättare att hitta o ser snyggare ut också

Du kan väl göra flera album? Eller är det jag som inte fattar vad du vill åt?

Mapp i mappen tror jag nog att han menar.

mm precis så menade ja !

Seat Leon 1P/Mk2 "Black Angel" (2009)
Digital_Kicker
4 juni 2012 · 3 721 Inlägg

Dags för en Garaget App snart kanske? smile

BillyRawKid Only the destiny can judge me
8 juni 2012 · 29 Inlägg

Finns de nån möjlighet i framtiden om garaget.org även kommer finnas som app till android:) skulle vara kanon om de skulle komma då det börjar bli mer populärt på telefon idag än dator. En annan har ingen dator så går genom iphone.

jessicas
12 juni 2012 · 68 Inlägg

chrizz skrev:
Då var det dags igen med en liten uppdatering! Några av de nyheter vi infört den här gången:

Projekt - En stor förbättring för alla som skapat eller följer projekttrådar. För att kunna belysa och lyfta fram alla grymma projekt kan man nu göra sina projekt synliga under den nya fliken Projekt samt på sin egen sida. Som projektägare får man också tillgång till statistik för projekttråden. För att skapa ett projekt till dina befintliga projekttrådar kan du antingen gå in på fliken Projekt under din egen sida, eller följa länken direkt från din projekttråd.

Blockering - Det är nu möjligt att blockera vissa användare från att ta kontakt med dig. En blockerad användare kommer inte att kunna skicka meddelanden eller posta kommentarer till den som skapat blockeringen. Funktionen finns under Kontoinställningar.

Vi har också fixat ett antal mindre och större buggar, bland annat möjligheten att ändra sin forumtitel och skicka PM med lång ämnesrad. Vi har också gjort så att trådskaparens inlägg skiljs ut i forumtrådar för att göra det tydligare vem som är vem i diskussioner och projekttrådar.

när kommer det en iphone app då? big_smile

epafolle
13 juni 2012 · 718 Inlägg

Garaget.org som att skulle jag också gärna vilja ha smile.
Bara att ta fram pojkar wink

Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar!
Rust is not a crime
Volvo 245 "M50" (1976)
-midnight-
20 juni 2012 · 1 Inlägg

Tycker det hade varit perfekt med en Garaget-app... Jag tar mins bilder med min iPhone och det hade varit
Mycket smidigare att kunna ladda upp bildens direkt från telefonen.

Volvo S60 (2004)
s12 Nissan Gazelle
9 september 2012 · 1 460 Inlägg

Blockering - Det är nu möjligt att blockera vissa användare från att ta kontakt med dig. En blockerad användare kommer inte att kunna skicka meddelanden eller posta kommentarer till den som skapat blockeringen. Funktionen finns under Kontoinställningar.

Det är bra, men det skulle va bättre om den personen i frågan som man blockat inte har nån möjlighet att besöka ens sida. Det skulle va bra om det va så. Ett förslag till förändring.

Nissan Silvia
Michkijn Tangentbordsriddare
9 september 2012 · 1 825 Inlägg

s12 skrev:
Blockering - Det är nu möjligt att blockera vissa användare från att ta kontakt med dig. En blockerad användare kommer inte att kunna skicka meddelanden eller posta kommentarer till den som skapat blockeringen. Funktionen finns under Kontoinställningar.

Det är bra, men det skulle va bättre om den personen i frågan som man blockat inte har nån möjlighet att besöka ens sida. Det skulle va bra om det va så. Ett förslag till förändring.

Om man nu skulle hindra personen från att besöka ens sida så räcker det ju med att personen loggar ut för att se sidan. Blir nog svårt att motverka det isf på den punkten...

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Samiski
16 september 2012 · 1 Inlägg

Gör garaget app till Iphones&Androids big_smile !!

Mercedes E250 CGI "Ferrita" (2011)
Hermanssons_Garage
16 september 2012 · 2 415 Inlägg

Samiski skrev:
Gör garaget app till Iphones&Androids big_smile !!

tycker jag med. fast kan ingen göra en själv? något data geni?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Stackarn
17 september 2012 · 1 200 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

Samiski skrev:
Gör garaget app till Iphones&Androids big_smile !!

tycker jag med. fast kan ingen göra en själv? något data geni?

Känns ju rätt omöjligt då du behöver deras databas hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang