SRS/airbag-lampa lyser. Vad göra?

Dzl
31 december 2015 · 15 Inlägg

Släck ? eller felsök o byt de som felar kan va en sensor eller dyligt smile

Celeron
29 juli 2017 · 1 322 Inlägg

audi a6 99-00

airbag lampa lyser
felkod på bältessträckare vä bak

testat annan sträckare utan resultat (från skroten vissligen)
nån som vet vad jag ska ha för ohm på motstånd? ska testa å se den vägen om ja får släck på skiten...

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Evildan
29 juli 2017 ·

Celeron skrev:
audi a6 99-00

airbag lampa lyser
felkod på bältessträckare vä bak

testat annan sträckare utan resultat (från skroten vissligen)
nån som vet vad jag ska ha för ohm på motstånd? ska testa å se den vägen om ja får släck på skiten...

Har du provat att radera fekloden efter bytet av bältessträckaren?

Celeron
29 juli 2017 · 1 322 Inlägg

Evildan skrev:

Celeron skrev:
audi a6 99-00

airbag lampa lyser
felkod på bältessträckare vä bak

testat annan sträckare utan resultat (från skroten vissligen)
nån som vet vad jag ska ha för ohm på motstånd? ska testa å se den vägen om ja får släck på skiten...

Har du provat att radera fekloden efter bytet av bältessträckaren?

yes. återkom direkt.  nu vet ja ju inte om jag kanske fått en defekt sträckare av skroten... så fundera på att testa ett motstånd å se .. för får ja släck då kan ja köpa ny sträckare på skroten/annat ställe om de inte kostar miljoner.

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Soulman
29 juli 2017 · 1 271 Inlägg

Nu kan jag verkligen inte allt om allting. Men en sensor för bältessträckare bak i en A6 2000? Aldrig hört talas om att det ska finnas bältessträckare bak  på någon sådan bil ens från 2017. Fram ja naturligtvis.
Vad läser du ut felkoden med? Jag undrar om den spelar dig ett spratt...

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Celeron
29 juli 2017 · 1 322 Inlägg

Soulman skrev:
Nu kan jag verkligen inte allt om allting. Men en sensor för bältessträckare bak i en A6 2000? Aldrig hört talas om att det ska finnas bältessträckare bak  på någon sådan bil ens från 2017. Fram ja naturligtvis.
Vad läser du ut felkoden med? Jag undrar om den spelar dig ett spratt...

jadu ja vet inte. är ingen audi fantast så kanske bara är datorn som vill lura mig. jag har läst av den med autocom. Den som allbilsverkstäder använder.  Kommer inte ihåg exakt vad koden sa just nu. Men det var iallafall vä bak.. kanske är dåligt översätt så den menar vä fram egentligen..? var inte jag som bytte ut bältesträckern . läste bara ut bilen och en annan bytte så skulle jag sedan släcka igen.. men felet kvarstår.

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Soulman
30 juli 2017 · 1 271 Inlägg

Celeron skrev:

Soulman skrev:
Nu kan jag verkligen inte allt om allting. Men en sensor för bältessträckare bak i en A6 2000? Aldrig hört talas om att det ska finnas bältessträckare bak  på någon sådan bil ens från 2017. Fram ja naturligtvis.
Vad läser du ut felkoden med? Jag undrar om den spelar dig ett spratt...

jadu ja vet inte. är ingen audi fantast så kanske bara är datorn som vill lura mig. jag har läst av den med autocom. Den som allbilsverkstäder använder.  Kommer inte ihåg exakt vad koden sa just nu. Men det var iallafall vä bak.. kanske är dåligt översätt så den menar vä fram egentligen..? var inte jag som bytte ut bältesträckern . läste bara ut bilen och en annan bytte så skulle jag sedan släcka igen.. men felet kvarstår.

Det vore väldigt intressant att få reda på den exakta felkoden och vad som är bytt. Är det bälteshållaren vänster bak? Finns inget elektroniskt i den i alla fall. Autocom är väl för typ alla bilmärken och modeller. Det innebär att den inte är riktigt bra på nåt, för ett universalinstrument som är bäst på alla bilmärken finns helt enkelt inte.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
LostMySelf
20 september 2017 · 46 Inlägg

V70 TDI -98

SRS-lampan lyser sen jag har kört utan översta delen på instrumentpanelen där airbagen sitter fast (dvs den var inte ikopplad).

Jag har grejat med panelen tidigare och då kopplade jag ur minuspolen på batteriet, drog ur kabeln till airbagen. När jag var klar så satte jag tillbaka kontakten och kopplade på batteriet.

Allt verkar ju i sin ordning, behöver jag en ODB2-läsare för att släcka lampan?

Volvo V70 TDI "SMK" (1998)
caromania Forummoderator
20 september 2017 · 9 296 Inlägg

LostMySelf skrev:
V70 TDI -98

SRS-lampan lyser sen jag har kört utan översta delen på instrumentpanelen där airbagen sitter fast (dvs den var inte ikopplad).

Jag har grejat med panelen tidigare och då kopplade jag ur minuspolen på batteriet, drog ur kabeln till airbagen. När jag var klar så satte jag tillbaka kontakten och kopplade på batteriet.

Allt verkar ju i sin ordning, behöver jag en ODB2-läsare för att släcka lampan?

Kan räcka. Def värt ett test. Någon mer Volvokunnig får gärna komma och skälla ut mig nu om jag har väldigt fel.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
marcus80 Sir
20 september 2017 · 935 Inlägg

Det brukar inte räcka att koppla ur batteriet när airbag felkod är satt utan måste släckas.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang