OBD2 ELM327 Bluetooth (blåtand) adapter - Lista över testade bilar.

Klevert
2 juli 2012 · 279 Inlägg

careau skrev:

Klevert skrev:
kan även lägga till så att alla vet detta. om man köper bluetoth versionen (finns med wifi ochså) så måste man jailbreaka sin iphone om man har sådan. då dom vägrar ansluta mot bluetooth versionen

Jag har Samsung Galaxy S3, så det går att släcka service lampor med denna enheten och det programmet du nämnde i ditt tidigare inlägg?

Det borde det göra. ser inga hinder för det fast jag har aldrig testat med en android 4.0 eller senare enhet. men kan testa imorgon. har precis uppgraderat min telefon till 4an

Volvo V70II (2016)
careau
2 juli 2012 · 1 624 Inlägg

Klevert skrev:

careau skrev:

Klevert skrev:
kan även lägga till så att alla vet detta. om man köper bluetoth versionen (finns med wifi ochså) så måste man jailbreaka sin iphone om man har sådan. då dom vägrar ansluta mot bluetooth versionen

Jag har Samsung Galaxy S3, så det går att släcka service lampor med denna enheten och det programmet du nämnde i ditt tidigare inlägg?

Det borde det göra. ser inga hinder för det fast jag har aldrig testat med en android 4.0 eller senare enhet. men kan testa imorgon. har precis uppgraderat min telefon till 4an

Gärna, hör av dig!

PatricoR
2 juli 2012 · 54 Inlägg

Klevert skrev:
kan även lägga till så att alla vet detta. om man köper bluetoth versionen (finns med wifi ochså) så måste man jailbreaka sin iphone om man har sådan. då dom vägrar ansluta mot bluetooth versionen

Har en jailbreakad iphone4s och en kiwi-wifi, undrar bara varför du säger att man måste ha en jailbreakad iphone om man köper bluetooth versionen, den funkar väl inte med bluetoothen bara för att man har jailbreakat iphonen?
Jag var tvungen att köpa en kiwi-wifi, MEN man måste inte ha en jailbreakad iphone för att få det att funka, vill man ha det gratis........JA DÅ MÅSTE MAN JAILBREAKA!!!
mvh
Patric

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
Klevert
3 juli 2012 · 279 Inlägg

PatricoR skrev:

Klevert skrev:
kan även lägga till så att alla vet detta. om man köper bluetoth versionen (finns med wifi ochså) så måste man jailbreaka sin iphone om man har sådan. då dom vägrar ansluta mot bluetooth versionen

Har en jailbreakad iphone4s och en kiwi-wifi, undrar bara varför du säger att man måste ha en jailbreakad iphone om man köper bluetooth versionen, den funkar väl inte med bluetoothen bara för att man har jailbreakat iphonen?
Jag var tvungen att köpa en kiwi-wifi, MEN man måste inte ha en jailbreakad iphone för att få det att funka, vill man ha det gratis........JA DÅ MÅSTE MAN JAILBREAKA!!!
mvh
Patric

wifi versionen fungerar utan jailbreak är det jag menar. det är versionen med bluetooth som inte ville fungera då iphonen bara vill acceptera headsets. vet dock inte om det är så med alla obd2 adaptrar eller om det bara var så med dom 2 som vi testade.
och det hade inget med appen i sig att göra utan det var för att ansluta. körde med köpt app

Senast redigerat av Klevert (3 juli 2012)

Volvo V70II (2016)
Hunted Jackass
3 juli 2012 · 795 Inlägg

PatricoR skrev:

Klevert skrev:
kan även lägga till så att alla vet detta. om man köper bluetoth versionen (finns med wifi ochså) så måste man jailbreaka sin iphone om man har sådan. då dom vägrar ansluta mot bluetooth versionen

Har en jailbreakad iphone4s och en kiwi-wifi, undrar bara varför du säger att man måste ha en jailbreakad iphone om man köper bluetooth versionen, den funkar väl inte med bluetoothen bara för att man har jailbreakat iphonen?
Jag var tvungen att köpa en kiwi-wifi, MEN man måste inte ha en jailbreakad iphone för att få det att funka, vill man ha det gratis........JA DÅ MÅSTE MAN JAILBREAKA!!!
mvh
Patric

Hade varit snällt av dig om du kunde nämna vilken app du använder, vilken telefon och bil (Samt var OBD2 kontakten sitter) så jag får uppdatera listan :-)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Keller Hamster
3 juli 2012 · 817 Inlägg

Ford Focus ST225, OBD uttaget sitter i det lilla facket på vänstersida om rattstången (i knähöjd). Tryck inte för hårt då clipsen som håller kontakten kan släppa. Placeringen avser även vanliga Ford Focus Mk2 (05-10)

Använder Torque Pro med en Samsung Galaxy S2

Senast redigerat av Keller (3 juli 2012)

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
PatricoR
3 juli 2012 · 54 Inlägg

Hunted skrev:

PatricoR skrev:

Klevert skrev:
kan även lägga till så att alla vet detta. om man köper bluetoth versionen (finns med wifi ochså) så måste man jailbreaka sin iphone om man har sådan. då dom vägrar ansluta mot bluetooth versionen

Har en jailbreakad iphone4s och en kiwi-wifi, undrar bara varför du säger att man måste ha en jailbreakad iphone om man köper bluetooth versionen, den funkar väl inte med bluetoothen bara för att man har jailbreakat iphonen?
Jag var tvungen att köpa en kiwi-wifi, MEN man måste inte ha en jailbreakad iphone för att få det att funka, vill man ha det gratis........JA DÅ MÅSTE MAN JAILBREAKA!!!
mvh
Patric

Hade varit snällt av dig om du kunde nämna vilken app du använder, vilken telefon och bil (Samt var OBD2 kontakten sitter) så jag får uppdatera listan :-)

Absolut, iphone 4s är mobben appen är dash command, bilen volvo v70R awd 04 och obd2 kontakten sitter till vänster under ratten i knähöjd
Jag har alltså inte samma enhet som nämns, utan en kiwi-wifi, jag påpekade bara att man inte behövde en jailbreakad iphone för att det ska funka.
mvh
Patric

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
Kwek
3 juli 2012 · 157 Inlägg

Adaptern finns även på ebay för runt 100 lappen,företaget jag köpte ifrån skickade från england=tullfritt.

Mazda 6 mps 2007. Sitter i knähöjd till vänster under ratten,fungerar galant med galaxy s2!

monno Elektriker
10 juli 2012 · 718 Inlägg

Funkar fint på Saab 93 Aero -00. Uttaget sitter mitt under ratten. Jag kör med en S2a och Torque samt med ELM327 V.3(tror jag, blå mini sak) Blåtand.

Köpte på Ebay för knappa hundringen av nån kines, fraktfritt. Tog runt 2 veckor att få i postlådan. Kod för Blåtands mojängen fanns på medföljande CD skiva:)

http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-OBD … 27c5deeb21

En såndär, av den där säljaren t.o.m.

Som att kasta vatten i sjön.
it_mutt Avstängd
10 juli 2012 · 10 388 Inlägg

monno skrev:
Funkar fint på Saab 93 Aero -00. Uttaget sitter mitt under ratten. Jag kör med en S2a och Torque samt med ELM327 V.3(tror jag, blå mini sak) Blåtand.

Köpte på Ebay för knappa hundringen av nån kines, fraktfritt. Tog runt 2 veckor att få i postlådan. Kod för Blåtands mojängen fanns på medföljande CD skiva:)

http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-OBD … 27c5deeb21

En såndär, av den där säljaren t.o.m.

Ja, dom där fungerar fint, även om det inte är version 1.5 (det är egentligen en kopia på 1.2-versionen), men det kan kvitta, den fungerar bra iaf

(köpte inte från samma säljare, men samma pryttel/modell)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
monno Elektriker
11 juli 2012 · 718 Inlägg

Ja vad det är för version vette fan. Men funkar gör den:)tongue

Som att kasta vatten i sjön.
Rojpen
11 juli 2012 · 2 230 Inlägg

ingen av er som äger en sån där som har möjlighet och se om det fungerar på 940? utaget sitter i mittfacket under en lucka där. (iaf på års modell 96)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Joqe
11 juli 2012 · 123 Inlägg

Polaren har en, han kör med Sony Ericsson Neo. Vet att han har testat den på Volvo V40 och Saab 9-5.

Ravestream
17 juli 2012 · 285 Inlägg

Jag har just testat på Min samsung Galxys S2
Volvo V70N 2.4D 09 - OBD2 kontakten finns på vänster sida under ratten. litte ovanför huvöppningen

ville inte vänta så jag köpte min på teknikmagasinet.

en satans jävla Volvo.
Kristian_L
17 juli 2012 · 1 893 Inlägg

Jag har precis en sådan adapter som på bilden i post #1.
Fungerar perfekt på min V40 03a.
Visar en hel hög med mätare. Nolla felkoder fungerar...

Har en HTC Desire HD. (Den och adaptern ligger och samlar damm, då jag bytt till ett äpple, som inte accepterar adaptern. Tar fram den vid behov...)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Hunted Jackass
18 juli 2012 · 795 Inlägg

Kristian_V skrev:
Jag har precis en sådan adapter som på bilden i post #1.
Fungerar perfekt på min V40 03a.
Visar en hel hög med mätare. Nolla felkoder fungerar...

Har en HTC Desire HD. (Den och adaptern ligger och samlar damm, då jag bytt till ett äpple, som inte accepterar adaptern. Tar fram den vid behov...)

Tack så mycket för infon, men vars sitter OBD2 kontakten? :-)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Alex-s Bakhjulskrafs
18 juli 2012 · 1 479 Inlägg

Hunted skrev:

Kristian_V skrev:
Jag har precis en sådan adapter som på bilden i post #1.
Fungerar perfekt på min V40 03a.
Visar en hel hög med mätare. Nolla felkoder fungerar...

Har en HTC Desire HD. (Den och adaptern ligger och samlar damm, då jag bytt till ett äpple, som inte accepterar adaptern. Tar fram den vid behov...)

Tack så mycket för infon, men vars sitter OBD2 kontakten? :-)

förarplatsen under panelen på höger sida. mot värmepaketet

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
M1Get
18 juli 2012 · 360 Inlägg

Testat på min Volvo V40 2.0T -00 funkar klockrent. Använder en Samsung Galaxy S2. Uttaget sitter nere vid fötterna på högersidan / väntser sidan av mittkonstolen.

Kristian_L
18 juli 2012 · 1 893 Inlägg

Hunted skrev:

Kristian_V skrev:
Jag har precis en sådan adapter som på bilden i post #1.
Fungerar perfekt på min V40 03a.
Visar en hel hög med mätare. Nolla felkoder fungerar...

Har en HTC Desire HD. (Den och adaptern ligger och samlar damm, då jag bytt till ett äpple, som inte accepterar adaptern. Tar fram den vid behov...)

Tack så mycket för infon, men vars sitter OBD2 kontakten? :-)

Beror på bil/modell... (BMW'n, eller Renault'en?)
Var den sitter på din vet jag inte. På de flesta bilar sitter den dåld, men lätt åtkomlig för mekanikern som behöver åtkomst till bilens dator.

På min V40 sitter den på vänster sida i mitt konsolen. På V90or jag hade, satt den i mitt konsolen. Mellan armstödet och växel spaken.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Hermanssons_Garage
18 juli 2012 · 2 415 Inlägg

Hjälp!! jag köpte idag den där felkodsläsaren till min bil idag. (audi A6 2,5tdi 1997) och har 2x2 överföringskabeln! och plugga in det! men inte en skit hände. det enda som hände var att den hitta blåtanden i felkodsläsaren. men sen händer inget mer! jag kör med Toruqe. får inte fram något! har jag fel inställningar eller vad ligger felet?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang