Angående: Gatebil Rudskogen 2012!!!

Frejd
11 juli 2012 · 53 Inlägg

Hej!

Jag har lite frågor som jag tänkte kolla upp om någon har svar på.

1: Hur mycket kostar inträde fre-sön (3 dagar)
2: Vilken tid kan man som senast "checka in" på campingen?
3: Är det någon åldersgräns någonstans på området? Aftertrack, Camping eller någon annanstans?
4: Om man åker till Gatebil och INTE är över 18år, vart kommer man in och vad kan man göra där då?

Är ENORMT tacksam för svar, speciellt gällande åldersgränsen då min lillebror ska med som fyller 18 efter att eventet ägt rum.

Tack på förhand!

Volvo Amazon Turbo "Sleeper" (1967)
HOONIGAN
11 juli 2012 · 28 Inlägg

Han kommer in överallt förutom på aftertracken Mvh Johan

AudiFors
12 juli 2012 · 906 Inlägg

Är de någon som vet om man kan betala inträdet med svenska pengar?

=)
SkylinePeter
12 juli 2012 · 388 Inlägg

740Fors skrev:
Är de någon som vet om man kan betala inträdet med svenska pengar?

det är i norge och där gäller norsk valuta

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
Diss Adrenaline Junkie
12 juli 2012 · 264 Inlägg

SkylinePeter skrev:

740Fors skrev:
Är de någon som vet om man kan betala inträdet med svenska pengar?

det är i norge och där gäller norsk valuta

då har du nog inte varit där förr....

Svenska pengar går utmärkt, men det är inte samma pris i norska som svenska vilket är självklart smile

Volvo 945 LTT "DRFT Spec" (1996)
SkylinePeter
12 juli 2012 · 388 Inlägg

Diss skrev:

SkylinePeter skrev:

740Fors skrev:
Är de någon som vet om man kan betala inträdet med svenska pengar?

det är i norge och där gäller norsk valuta

då har du nog inte varit där förr....

Svenska pengar går utmärkt, men det är inte samma pris i norska som svenska vilket är självklart smile

har nog varit på fler gatebil event än du tror. dom brukar vara snälla och ta emot svenska pengar i norge men det är inget som säger att dom måste göra det och dom kan ta vilken växelkurs som helst. fast du kanske har med dig svenska pengar när du reser på solsemester till medelhavet också

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
Henjer
12 juli 2012 · 276 Inlägg

Frejd skrev:
Hej!

Jag har lite frågor som jag tänkte kolla upp om någon har svar på.

1: Hur mycket kostar inträde fre-sön (3 dagar)
2: Vilken tid kan man som senast "checka in" på campingen?
3: Är det någon åldersgräns någonstans på området? Aftertrack, Camping eller någon annanstans?
4: Om man åker till Gatebil och INTE är över 18år, vart kommer man in och vad kan man göra där då?

Är ENORMT tacksam för svar, speciellt gällande åldersgränsen då min lillebror ska med som fyller 18 efter att eventet ägt rum.

Tack på förhand!

WWW.GATEBIL.NO Där finns alla svar

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
Besserwisser
12 juli 2012 ·

SkylinePeter skrev:

740Fors skrev:
Är de någon som vet om man kan betala inträdet med svenska pengar?

det är i norge och där gäller norsk valuta

Svenska kontanter har gått hur bra som helst alla gånger jag varit där också (precis som för Diss som också svarat på din kommentar).

Diss Adrenaline Junkie
12 juli 2012 · 264 Inlägg

SkylinePeter skrev:

Diss skrev:

SkylinePeter skrev:

det är i norge och där gäller norsk valuta

då har du nog inte varit där förr....

Svenska pengar går utmärkt, men det är inte samma pris i norska som svenska vilket är självklart smile

har nog varit på fler gatebil event än du tror. dom brukar vara snälla och ta emot svenska pengar i norge men det är inget som säger att dom måste göra det och dom kan ta vilken växelkurs som helst. fast du kanske har med dig svenska pengar när du reser på solsemester till medelhavet också

Har själv varit där i flera år irad, minns även att dom skrev på hemsidan förra året när någon frågade att dom gärna tar emot svenska pengar men då i rätt kurs, så du menar att norskar inte brukar handla med norska pengar i sverige då eller? märks ju hur långt ifrån gränsen du bor iallfall....

Volvo 945 LTT "DRFT Spec" (1996)
AudiFors
13 juli 2012 · 906 Inlägg

tacksam för svaret, slipper man dra till banken och växla:)

=)
Mikael1977
13 juli 2012 · 67 Inlägg

740Fors skrev:
tacksam för svaret, slipper man dra till banken och växla:)

Eller bara ta med VISA-kortet och hämta ut pengar i bankomaten när man har passerat gränsen... wink

A-Dahlgren Dahlgren
13 juli 2012 · 450 Inlägg

vid entren går det bra. inne på området så är det inte säkert att de vill ta emot svenska. Fick tjata i 20 minuter för att få åka helikopter
för svenska pengar då jag glömde de norska pengarna i bilen wink

volvotobbe DREAMTEAM
13 juli 2012 · 76 Inlägg

men inträdet är 250nrk . Men om man skulle vilja in på utställnings banan.är det då 250 nrk till som skall betalas ?

The Silver Beast And The Red Lady
Mikael1977
13 juli 2012 · 67 Inlägg

volvotobbe skrev:
men inträdet är 250nrk . Men om man skulle vilja in på utställnings banan.är det då 250 nrk till som skall betalas ?

Om du ska ställa ut bilen ja

Henjer
13 juli 2012 · 276 Inlägg

volvotobbe skrev:
men inträdet är 250nrk . Men om man skulle vilja in på utställnings banan.är det då 250 nrk till som skall betalas ?

Hehe, NRK är en radiokanal!! NOK heter valutan i Norge! tongue

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
Diss Adrenaline Junkie
13 juli 2012 · 264 Inlägg

Henjer skrev:

volvotobbe skrev:
men inträdet är 250nrk . Men om man skulle vilja in på utställnings banan.är det då 250 nrk till som skall betalas ?

Hehe, NRK är en radiokanal!! NOK heter valutan i Norge! tongue

haha +1

Volvo 945 LTT "DRFT Spec" (1996)
volvotobbe DREAMTEAM
13 juli 2012 · 76 Inlägg

Henjer skrev:

volvotobbe skrev:
men inträdet är 250nrk . Men om man skulle vilja in på utställnings banan.är det då 250 nrk till som skall betalas ?

Hehe, NRK är en radiokanal!! NOK heter valutan i Norge! tongue

Är så ledsen att ja skrev fel,

The Silver Beast And The Red Lady
AudiFors
15 juli 2012 · 906 Inlägg

Det gick ju fint fint att betala med svenska pengar:)

=)
Besserwisser
15 juli 2012 ·

740Fors skrev:
Det gick ju fint fint att betala med svenska pengar:)

Visst gör det det. Däremot blev jag besviken på biljettvärdarnas bristfälliga förberedelser eller kommunikation sinsemellan. När jag kom blev jag som besökare anvisad till grusplanen som vanligt. Efter längre väntan kom en biljettvärd och sålde en dagsbiljett och en parkeringsbiljett till mig. Parkeringsbiljetten överlämnades inte, "den får du senare, vi har inte fått dem ännu" blev beskedet. Av nästa kontrollant blev jag anvisad till att köra upp på berget för att parkera där, väl där möttes jag av en kontrollant som ville ha betalt för en dagsbiljett och en parkeringsbiljett. Dagsbiljetten kunde jag ju visa upp, men parkeringsbiljetten fick jag betala två gånger för. Varför inte bestämma sig redan vid första stationen vilka bilar som ska upp på berget, så de slipper stå och vänta (och dessutom betala en gång i onödan) på grusplanen?

FLindgren
15 juli 2012 · 5 089 Inlägg

Tur det inte var mö folk där igår(lördag) lol

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang