P-Ks Drifting e36!

Från skrot till stancemobil och nu ska den spränga däck på banan i sommar! e36 turbo fullt kittad för Drifting!
  • 136 Följare
  • 168 903 Visningar
  • Uppdaterades senast 13 januari 2016
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

Shenare!

Denna tråden var tidigare ett "stancebygge" som jag hållt på med i ett par år nu o grejjat och glidigt runt med. Nu skall det sladdas med bilen istället då jag aldrig skulle lämna ifrån mig den frivilligt! wink

Men den ska rivas ner och jag ska försöka hålla helt OK kvalité på grejjerna jag sätter i och den är alltså ej besiktad mer och kommer enbart gå bana i framtiden. budgeten är relativt liten men planen är att köra drifting på BOS träff på Mantorp i vår! Hoppas på det bästa helt enkelt!

Men vad som är gjort nu är camberplattor hemmagjorda, motorn står i garaget nyrenoverad men topplockspackning ska bytas och skruva ihop toppen så är själva motorn klar. kommer bli turbo med iallafall 450hk som mål för att få till ett par fina sladdar! sen camberstag bak, utsidan är helt OK, hjulen är klara och består av OZ saturn 17x8.5 et13.

Planer:

Farsan skissar ihop ett gött styrvinkelkitt
bashbar fram
riva inredning och lackera
hydralisk handbroms med dubbla ok i bak
m50b25 med lite godis
fixa allmänt plåtarbete i karossen
fuelcell
osv osv..


Ska göras en hel del med låg budget och lite tid, men nu är man arbetslös så förhoppningsvis finns tiden men ej pengarna! big_smile


Såhär såg den ut för ett par år sen när den köptes och hur den ser ut nu:

http://i.imgur.com/z0lBThE.jpg

och så här står den just nu.. krängde på ett par sämre däck i bak som visade sig läcka som fan så blir att kränga på ett par bättre där när jag får möjlighet!

http://i.imgur.com/iUnHast.jpg


Så är det någon som vill följa detta jätteskojsiga projekt så finns det här nu mer! Rensar lite på gamla inlägg så det blir lite prydligare

Senast redigerat av P-K (15 december 2015)

Stil>Funktion
Mattyyy DMNDphoto
12 september 2012 · 727 Inlägg

Ser rätt fint ut PK smile Du borde fixa M-ratt till den och ett par schyssta fälgar också smile

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

fälgar glömde jag skriva yikes

det är som sagt det sista jag kollar på. vill få karossen hel och fräsch först och främst smile


det första jag ska göra är att beställa hem blinkers (vita),lambdasond och bussningar så den går igenom besiktningen smile skall besiktas senast i slutet av månaden.

Stil>Funktion
Catoxxo
12 september 2012 · 324 Inlägg

Finns ju endel att greja med, men som jag fattat det som med tanke på dina moppar så gillar du ju när grejerna är halvt ihopplockade wink Men det blir nog bra, kommer följas smile

Gumartin
12 september 2012 · 287 Inlägg

Kommer bli fintfint detta! smile
På sista bilden du lagt ut där så ska det sitta en plast över där, sen under det så ska det vara en "kåpa" som riktar luften mot kylaren.
kan fixa bild på hur det ska vara om du inte förstod smile

Audi A3 1.8T "Dahlbäck steg3" (1998)
BMW 530D E61 "Bärs" (2008)
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

haha det är sant men något man vet med är att dom blir jälva fina när jag är klar med dom wink

aa vet ska försöka hitta den plasten som sitter under någonstans och sen funderar jag pa att blocka en plåt och sätta dit istället för plasten smile

Stil>Funktion
Dabswe
12 september 2012 · 349 Inlägg

grymt lägger prem! har en likadan som jag ska rusta upp i vinter roliga bilar!

Går den bättre med öppet filter eller blir det bara ljudet som ändras ?

Vart ska du köpa m-fronten ? letar en till min oxå så du kan väl skriva ut om du fixar en!

P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

vet ej om den går bättre men gött låter det!

ingen aning. det är en senare fråga smile


ska beställa bussningar fram och en lambdasond från motor nord idag. skulle ut och övningsköra precis men min dumme fan satte sig med en öl till maten. ska ta all jävla öl och slänga åt helvete...

Stil>Funktion
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg
Stil>Funktion
Low
12 september 2012 · 3 296 Inlägg

Skall följas:)

Martin-odahl
12 september 2012 · 11 Inlägg

Grattis till bilen! kmr nog ble grymt wink

-Westerlund- Tokig maskinmekaniker
12 september 2012 · 469 Inlägg

Den ser ju bra ut den här, krockskadan ser inte så farlig ut, borde gå att dra ut och fylla i färg?

P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

men den är repig hela sidan och delar är utbytta så det inte är exsakt samma färg smile sen ska jag ju byta ut lite delar med som front osv. kanske kan vara snyggt att plocka ut motorn och kolla igenom och lacka i motorutrymmet med smile


imorgon eller ikväll lägger jag beställning på lite grejjer. en lambdasond som ska passa samt bussningar både fram och bak. försökte få bort fälgen i bak men det var totalt ihoprostat så jag fick bort muttrarna med en lång länkarm och själva fälgen fick jag ej loss så det får stå ett tag med rostlösare på.


låter som att något tar i lite i bak sad misstänker att det kan vara bromsskölden bara smile

Stil>Funktion
EvoTre Evo raggare
12 september 2012 · 386 Inlägg

Ser skitbra ut det här! Lycka till PK smile Skall följas!

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
12 september 2012 · 501 Inlägg

tack! smile

Stil>Funktion
Palesjo
13 september 2012 · 71 Inlägg

Det kan vara Lmm´en som drar tjuvluft, eller bara den som är rätt kass och du får byta.. Är rätt vanligt på e36ornas 4er ..

Men annars så! Hur långt har den gått? Inte för att vara taskig men den ser rätt "skabbig" ut på bilderna, hur mycket saker är det på den som är negativt igentligen?

Senast redigerat av Palesjo (13 september 2012)

BMW E36 320Im: http://www.garaget.org/?car=283955
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
13 september 2012 · 501 Inlägg

Det är knappt ingen rost på den och den är fin under. Det som bör fixas är:

Lambdasond
Länkarmsbussningar runt om
Blinkers fram
Laga höger framskärm
Fixa bakspoilern
M3-front
2små lister
Klä om dörrsidorna och taket
Lähellackering.


Nej, det är ingen pärla men har kollat på ett par andra coupeer och det har varit rosthögar bara hmm


Den är fint servad och så men det är bara skönhetsfel i stort sett smile

Stil>Funktion
Palesjo
13 september 2012 · 71 Inlägg

P-K skrev:
Det är knappt ingen rost på den och den är fin under. Det som bör fixas är:

Lambdasond
Länkarmsbussningar runt om
Blinkers fram
Laga höger framskärm
Fixa bakspoilern
M3-front
2små lister
Klä om dörrsidorna och taket
Lähellackering.


Nej, det är ingen pärla men har kollat på ett par andra coupeer och det har varit rosthögar bara hmm


Den är fint servad och så men det är bara skönhetsfel i stort sett smile

Okej okej bra det då! smile Men är du säker på att det är lamndasonden? och inte LMM´n? smile

BMW E36 320Im: http://www.garaget.org/?car=283955
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
13 september 2012 · 501 Inlägg

enligt han jag köpte den av så är det den som är utbytt till en som inte funkade riktigt. dock så kan det vara lmmaren men det får jag beställa efter isåfall. dom är dyra? sad

Stil>Funktion
Palesjo
13 september 2012 · 71 Inlägg

P-K skrev:
enligt han jag köpte den av så är det den som är utbytt till en som inte funkade riktigt. dock så kan det vara lmmaren men det får jag beställa efter isåfall. dom är dyra? sad

Ne inte om då åker till bilskroten smile

BMW E36 320Im: http://www.garaget.org/?car=283955
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang