Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil
  • 722 Följare
  • 3 304 643 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 januari 2021
Axelsson955
10 januari 2020 · 55 Inlägg

volvo-93 skrev:
Det var längesedan det kom något nytt här. Vore trevligt med något nytt snart. Väldigt roligt att följa detta.

Kan bara hålla med! big_smile

Volvo 940 "air ride" (1991)
Mr_Humble
11 januari 2020 · 676 Inlägg

2Fast4Snuten skrev:

volvo-93 skrev:
Det var längesedan det kom något nytt här. Vore trevligt med något nytt snart. Väldigt roligt att följa detta.

Kan bara hålla med! big_smile

Tror vi alla väntar big_smile

Det är detaljerna som gör det
Volvo 245 Gl "En gratis 245a" (1986)
Volvo 745 Gl "Kalsongblå 745 Gl 48000 mil" (1989)
Henkix
23 april 2020 · 6 737 Inlägg

Här var ett tag sedan man skrev nu tongue

Köpte mig ett eget hus i juni förra året och flyttade in i september så har ju vart mycket annat som gällt innan bilen nu ett tag.
Har även ett mycket trevligt o större garage här nu där jag till och med kan få in både 740 o polon utan att det blir för trångt smile

740 har jag inte gjort något med alls sen sist jag updaterade här. Körde den typ i början an september o sen har den stått avställd med körförbud pga ej besiktigad.   

För någon vecka sedan när ja bytte till sommarhjul på bruksbilen (den blå polo som ja lagt ut nån bild på tidigare i tråden) så lyckades jag dra sönder alla gängor i bromstrumman bak. Så den bilen körde jag in i garaget  och samtidigt blev jag väldigt sugen på att plocka ner den lite o fixa lite med den så den blev stående. Ska fixa iordning en del rost på den o byta trummorna bak tänkte jag.

Så nu i veckan ställdes volvon på och idag var jag o besiktigade den och den gick igenom utan anmärkning tongue  Så nu får man äntligen åka lite 740 igen.

Polon tänkte jag ta det lite lungt med, man kan pilla lite med den när man känner för det bara den är körbar till hösten så e ja nöjd smile

Få se om jag kanske kan lägga upp nån bild här framöver. Har fortfarande inte skaffat nått internet har bara telefonen tongue

Mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
JofooN Skrap
9 januari 2021 · 2 098 Inlägg

Grattis till husköpet! smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Henkix
9 januari 2021 · 6 737 Inlägg

JofooN skrev:
Grattis till husköpet! smile

Tack big_smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang