Angående: Modball Rally Europe 2013

tobiasr
19 december 2012 · 1 Inlägg

Tjenare, är jävligt taggad på att dra med 2013, om man drar två pers, är 25k per skalle en vettig uppskattning om man inte går för galen med spriten? boxstern drar cirka 1,2l/mile

Frille
19 december 2012 · 5 Inlägg

Låter som en väääldigt tajt budget! bara anmälningsavgiften är ju typ hälften av din budget.
själva rallyt är ju 500 mil,men du ska ta dig göteborg-london och prag-göteborg också så räkna med 150-200 till och färjor,broar och tullar samt boende i london. Sen ska du leva på resande fot i 7 dagar.
Ska du få ut nått roligt av de här ska du nog lägga på 15k till..minst

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
26 december 2012 · 1 632 Inlägg

Om någon är intresserad av att Åka Modball så finns min plats till förfogande!

Blir tvungen att avboka av lite personliga skäl. Hör av er till mig så tjänar ni 1000:- på att gå via min plats istället.

/ Jocke.

Nicvic
4 februari 2013 · 2 Inlägg

Hello boys!

Hittade denna tråd precis.big_smile Kul! Jag är anmäld och klar i årets Modball. Åker som lag 108 "Team Stockholm" i en Panamera 4S. Är det nån som samordnar alla svenska lag? Vi åker väl ihop till London?
/
Niclas

Senast redigerat av Nicvic (4 februari 2013)

Nicvic
4 februari 2013 · 2 Inlägg

Nä, fan. Nu blev det fel. Team 103 står det ju.

tsdi Egenföretagare
5 februari 2013 · 2 496 Inlägg

Vi bor i Strängnäs och är 2 team härifrån så vi hakar gärna på!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
mYGeL
5 februari 2013 · 1 338 Inlägg

Jag och en kompis är anmälda för modball med Seaten Betalt in nästan allt. tongue

Jagar sponsorer fortfarande och hoppas på det bästa smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
mYGeL
5 februari 2013 · 1 338 Inlägg

Tony_Rene skrev:
Tja folket:)

gøtt å se massa som har bokat redan:)

kørde førra året (team Lucky ducks) å kan ju tryggt lova er at det inte var fel! vi var tre pers soppan hamna på drygt 34 tusen før våran del( ska sægas at vi kørde tungt packad bil samt helt ned til ibiza! och crusade rundt en vecka å festade i europa innan loppet:)

dokk kan man sækert hamna långt under 20 per skalle om man e något funtad med pengar.. nått vi inte var( festades rætt hårdt varje kvæll) sen kækades det å drack på rest varje dag. så klart pengarna flyger!
vi var 3 pers minsta det kom på før han ena var la 26 tror jag och mesta hamnade det på 90.. men ja ska man va kung i baren varje jævla kvæll så kostar det med:)

ær i kontakt med Jon Modball nu før å anmæla mig å teamet til 2013 i våran X6m.

kom bara ihåg før guds skuld å håll er under 180 i frankrike!! de kan beslagta bilen efter det( nått de gjorde med en m3 -12 en rs4 -11 och en bentely continental-11 ! så var på vakt.. och sen kan det vara smart å inførskffa en coyote! den funkar som polis varnare i frankrike nederland spanien italien och østerike samt sveits!big_smile dokk e det olagligt i sveits!
men fan va bra den funkade:) sparade många modballers i 2012 många tusen lappar!!

och vi kørde helt ned til calais sen tog vi færgan øver til dover. var smærtfritt och fina vægar 160-200 hela væga ned til hamnen næstan:)

Ursækta alla jobbiga æ och ø men sitter i norge:)

coyote!

Vad är det och vart köper man en? tongue

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Simbasinke
9 februari 2013 · 3 Inlägg

Någon som vill starta en gemensam sida för oss svenskar på FB? Hade varit praktiskt om man ska försöka få ihop sammåkningar osv.

Har sett att det diskuterats om färja från Danmark till England, vi i Team Runnin`Wild har dock beslutat oss för att köra hela vägen!

Lämnar Kristianstad onsdagen den 20 Juni på kvällen och kör till Antwerpen i Belgien! Räknar med att vara framme vid middag på torsdagen och spendera resten av dagen med att se staden! Stannar över till fredagen och kör då 1,5 timme till Dunkerque i Frankrike där vi ska möta upp ca 7-10 andra team, de flesta från Belgien, och därefter färja kl 14:00 mellan Dunkerque-Dover och gemensam körning till London!

Är någon intresserad av att hänga på så hör av er så länkar vi hotell och bokningssida för färjan Rödby-Puttgarden
och lite hålltider och liknande smile

Ni får gärna passa på att gilla oss på FB smile
www.facebook.com/TeamRunninWildGoesModball2013

Hoppas på att få se fler FB-sidor från våra svenska team så man får se hur det går för er och kan hålla kontakten smile

Senast redigerat av Simbasinke (9 februari 2013)

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
5 maj 2013 · 419 Inlägg

Dessa snygga tröjer fick min Junior i samband med att Team 88 från England åker även Gumball3000 som Modball i år.
Mkt trevlig kille som har skickat totalt 3 paket till Junior...


http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1952016

Senast redigerat av Grand_voyager (5 maj 2013)

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
tsdi Egenföretagare
7 maj 2013 · 2 496 Inlägg

Ni som skall med kan ju gå med i gruppen: Modball Europe vi ifrån sverige!!! 2013

http://www.facebook.com/groups/314945525275439/

Är inte min grupp men såg att den fanns! smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Kretz
4 juni 2013 · 1 Inlägg

Hej allihopa!

Är anmäld till 2013!!

Är det någon som fått sitt sticker packet ännu????

/ Martin

Chevrolet Chevelle SS "NHRA Record Holder" (1971)
tsdi Egenföretagare
4 juni 2013 · 2 496 Inlägg

Kretz skrev:
Hej allihopa!

Är anmäld till 2013!!

Är det någon som fått sitt sticker packet ännu????

/ Martin

Fränt!
Nej vi har inte fått vårt ännu! =/

/ Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
MrFlygar
4 juni 2013 · 5 Inlägg

Kretz skrev:
Hej allihopa!

Är anmäld till 2013!!

Är det någon som fått sitt sticker packet ännu????

/ Martin

Vi fick våra T-shirtar idag och en rulle jag trodde var med Modball stickers.
Men nehe du det visade sig att rullen var TOM!! neutral

Det verkar inte som att någon fått sina stickers och att dom snålar in på frakten
och skyller på att dom kommit fel. nedan mail från Isabelle - mig - Isabelle.

Återkommer med hennes svar.

Isabelle!

I got the T-shirts today thanks for that.
But the tube with stickers was EMTY... no stickers.
We are getting to London late and would be very glad if you can send us a new tube. With stickers in it...

//Caj


4 jun 2013 kl. 13.47 skrev Isabelle White:

Hi Caj,

If you have still not received stickers please allow to the end of this week to see if they arrive as there was such a large amount sent, teams are still receiving them now.

As you can imaging whilst sending such a large quantity of anything, there are always a small amount that are going to get lost along the way, apologies for any inconvenience this may cause.

Now whilst at this stage although we can not re-send duplicate stickers, we can guarantee that they shall be waiting for you to pick up at the pre-registration event taking place on 21st of June at DSTRKT night club. An email was sent regarding the pre-registration last week. Please let me know if you would like this re-sent.

If you are not able to make it to the pre-registration event then please do not worry as you shall still have 4 hours on Saturday the 22nd to apply the stickers on the start-line with the help of Modball staff. Please refer to the team number you have been given in the subject of this email so you know what time to arrive at the start-line.

For those who have their own sponsor stickers to apply, please feel free to apply these before the rally and refer to our sticker placement guide on the website:

http://modball.com/official-sticker-layout/

Senast redigerat av MrFlygar (4 juni 2013)

MrFlygar
4 juni 2013 · 5 Inlägg

Glömde.... Följ oss på: https://www.facebook.com/ModballRallyTeamTwear  för fan! smile

mYGeL
4 juni 2013 · 1 338 Inlägg

VI HAR INTE HELLER FÅTT VÅRA STICKERS ELLER NÅGOT!?

Hmm måste mejla dom igen...

Våra team sida på FB smile

https://www.facebook.com/ModballMeanGreaRallyteam2013

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
5 juni 2013 · 2 307 Inlägg

Varför e jag inte förvånad... att ingen har fått några Stickers..

Fick mina vid starten.. Jätteroligt å stå å löistra på dom i halv storm typ..

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
AdamDahlstrom Fotograf
19 juni 2013 · 155 Inlägg

Ni får gärna lägga upp länkar till era facebook sidor eller vad ni nu har så vi här hemma kan följa er!
Även gärna lite från utlandet om ni vet några, youtube kanaler funkar ännu bättre!

Gilla gärna min sida på Facebook: https://www.facebook.com/adamdahlstromphotograpy
Grand_voyager The Ultimate Climax Route
20 juni 2013 · 419 Inlägg

Mina vänner team 100 & 101 klistrade för fullt o tyskland igårkväll. Två gula  Lamborgini med svart cab
Team 88 hade fått sina för länge sedan. Från England. Röd Ferrari.
Team 153 en Audi S8:a.
Har bilder i mitt album "Olika evenemang".

Senast redigerat av Grand_voyager (20 juni 2013)

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang